![]() |
freeware die je moet hebben
weten jullie nog wat freeware die gewoon zo handig is dat je ze moet hebben ?
bijvoorbeeld dingetjes als winamp of gratis cdrecording software of virusscanners... please hieronder even neer zetten |
Irfanvieuw, staat namelijk op downloads.nl
Is een handig progje. Als je Jpg etc. wil open maken dan heb je keuze uit verschillende opties om bijv. je avatar een ander kleur te geven of JPG's te resizen etc. Ieg Probeer het uit. Absoluut een handige freeware prog. is om aan te raden. - Courage |
SmartFTP is goed. :)
|
Citaat:
|
LeapFTP is een betere FTP prog vind ik :o
|
Daemontools (y)
Om iso's en bin's te mounten als extra cd-spelers in windows http://www.daemon-tools.com/ |
MSN Messenger en ICQ
|
wie weet een goed proggie om juist iso's te maken? heb er blind write geprobeert en iso buster, beide krijg ik lees errors van me cdroms spelers (ene 56x en een burner 40x)
kan ik niet een directory naar een iso file schrijven, dus eerst cd overkopieren (dat lukt dan weer wel) en die dir omzetten naar een iso file.. |
AdAware...
ook al weet ik niet zeker of dat freeware is |
ja, hier dan nog een paar:
-winamp -kazaa -fraps (fps counter for in games) -dap -regcleaner -opera!!!! -powerstrip -fan speed (om je fans in je pc langzamer te laten draaien, erg handig) -CPU-Z (handige info over je cpu, ram, mobo, goed als je veel overklokt) -winimage -winrar -TMPGEnc (voor encoden en decoden van mpg's, vcd's) -DBTools1012 (voor het maken van mysql databases! erg handig) -The All-Seeing Eye (zoeken van gameservers, vele games worden ondersteunt, geen irritante reclame banners zoals in gayspy) -Twins Stream Ripper (voor het rippen van online winamp streams! incl trackname and title!, leuk voor shoutcast.com) weet neit of het allemaal freeware is hoor, maar je kan het gratis gebruiken in iedergeval zonder trail date (winrar vertoont nazoveel tijd alleen een popupje geloof ik) |
- PowerArchiver
- PuTTY - SciTE - WinSCP - Zinf |
Naam Progsel: TaskInfo www.iarsn.com
Omschrijving/funktie: Zoals de naam al aangeeft, geeft dit proggie info over de runnende tasks, maar wel enorm veel uitgebreider dan Taskmanager van windows. zoals bijv. alle connections die een bepaald programma open heeft staan via tcp/ip (ook welke poorten beluisterd worden). verders cpu-, memory-, netwerk-, tcp/ip-, swapfilegraph (en nog een paar). cpu en memory+swap graph in systrayicon. owjah, er zit ook een FREE RAM functie in om geheugen vrij te maken (ook per process de mogelijkheid om memory te flushen) |
Citaat:
dit topic gaat over FREEware |
Citaat:
|
Citaat:
Irfanview is idd ook heel handig, en zonealarm is ook wel relaxed :) |
CDex om audio te rippen...echt een top programma
|
GNU sotftware: www.gnu.org
Debian GNU/Linux: www.debian.org OpenBSD: www.openbsd.org Irssi: www.irssi.org Zooo :p maar goed jij bedoelt denk ik Windows stuffis. Mozilla: www.mozilla.org (gratis browser) SoulSeek: www.slsk.org (p2p proggie) TightVNC, VoptXP, Buss2, ICQ-lite, LAME, Exact Audio Copy, WinAMP, The Cleaner, StyleXP, FruityLoops, Utopia Angel, Pulse, GrabIt, X-Chat, Weather Watcher :) |
Citaat:
|
Citaat:
TightVNC: universeel/compatible remote control (VNC) met compessie. VoptXP: soort van defrag.exe maar dan beter imo. Buzz2: progje om muziek mee te tracken ICQ-lite: lichte versie van ICQ, een IM. LAME: een mp3 encoder/decoder. De beste zie www.r3mix.net Exact Audio Copy: bijbehorend ripper prog. Zie www.r3mix.net WinAMP: geluidsafspeler. 2.x is stabiel en draait lekker op zo'n beetje elke PC; 3.x vreet resources. The Cleaner: trojan ed. clean progje StyleXP: maakt je GUI mooier FruityLoops: zie Buzz Utopia Angel: handig progje voor het spelletje Utopia. Pulse: houdt je toetsaanslagen bij GrabIt: USEnet binary grabber. X-Chat: IRC client met GUI en goeie functies Weather Watcher: houdt 't weer voor je bij mocht je geen ramen hebben in je huis en nooit buitenkomen :rolleyes: ajb :cool: |
Citaat:
WinSCP: freeware SCP client :p (FTP via SSH). SciTE: freeware tekst editor met syntax highlighting voor diverse programmeertalen. Zinf: freeware alternatief voor WinAMP. PowerArchiver (alternatief voor WinZip) was eens freeware, is onderhand shareware geworden kwam ik net achter :/ [edit] OpenOffice niet te vergeten! Alternatief voor M$ Office. |
Citaat:
de extra features die je krijgt door registreren zijn zo beperkt dat het echt totaal geen zin heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Alternatief voor M$ Office. Dat was 2 keer, dus niet 1 keer :X |
Citaat:
|
Ad-aware = anti spyware
dBpowerAMP Music Converter = Je mp3tje naar hogere of lagere kwaliteit brengen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22. |