![]() |
[ANW] Waarom slaat bier in plastic glazen zo snel dood?
Ik heb hier een aantal vragen liggen, die beantwoord moeten worden omdat ik er niet uit kan komen (zelfs niet met opzoeken).
De vraag is 'Waarom slaat bier in plastic glazen zo snel dood?' Mogelijke antwoorden: A] Plastic is waterafstotend. B] Plastic neemt koolzuur op. C] Plastic is altijd een beetje vet. Ik kan er niet uitkomen... Help! Sander |
1. Plastic glazen bestaan niet, die dingen heten bekers
2. (ff serieus) antwoord B is het iig niet, C lijkt me waarschijnlijk, en A ook niet, want glas is ook waterafstotend. Dus zijn er nog meer mogelijke antwoorden? |
volgens mij is het C
|
C lijkt me goed jah...
|
whehehe dat is die wetenschapsquiz :D
Daar zaten echt rare vragen tussen trouwens... |
Wat is het dood slaan van bier?
Pardon! Dat de prik eruit gaat? C zou leuk zijn, maar is vet niet juist zo `schadelijk` omdat het waterafstotend is? |
mijn zus heeft haar thesis gedaan over bierschuim (de chemische kant dan) misscien staat dit er ook wel in, als je kan wachten tot zaterdag wil ik dat wel ff opzoeken voor je.
|
PSSSSSSSSSSSST:
als iemand een nationale wetenschaps kwis stelling opent dan kunnen we over de antwoorden discuseren :) |
Citaat:
|
vpro website staat die.
Bier slaat dood als de koolzuur eruit gaat. Het kan dat plastic dit opneemt. weet het niet zeker |
A
Ik weet het zeker nu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bier slaat in plastic sneller dood omdat dat vet is
in een vies glas (vet dus) slaat bier ook snel dood maar dr stonden vele moeilijker vragen in die quiz is dr al een topic van? |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |