![]() |
Wiskunde B dag Wie doet er mee??
Aangezien er vorig jaar heel veel mensen hebben meegedaan en elkaar geholpen zodat ze een hoger punt zouden krijgen voor hun verslag. Lijkt het mij nu ook weer leuk als we weer een topic openen.
De informatie die ik heb over de wisbdag is over de opdracht Het heeft iets te maken met getalproblemen. Maar meer weet ik ook niet ik zal morgen meer proberen uit mijn leraar te halen. |
Ik kan iedereen aanraden om wat met de somrijen en ander soort rijen van dat soort te doen. Meer weet ik ook niet, het is net zo'n soort probleem als vorig jaar. Maar het verschil zit hem erin dat het vorig jaar erg praktisch gericht was en dit jaar dit wat meer theoretisch.
Iedereen veel succes, en schrijf aub iedereen zijn bevindingen hier op. |
en wat was het probleem vorig jaar?
(ik zit nu in 5 VWO), heb vorig jaar dus niet meegedaan. |
Ik doe dit jaar ook mee, het telt bij ons (de wb2 groep) als een PO.
De opdracht van vorig jaar staat op www.fi.uu.nl/wisbdag |
Ja ik doe er met mee, ben er nu mee bezig, heeft te maken met compelexiteitstheorie. Als iemand er klaar mee is kan hij ons helpen dmv het posten van antwoorden ofzo?? Alvast bedankt.
|
wij hebben ook wiskunde b dag, maar snappen vraag 11 van D niet
weet iemand dat antwoord? |
Heeft iemand al B4 uit?
|
Deel E is erg kut, wie kan ons helpen?? En ook wij komen niet uit vraag 11. Dus kan iemand ons helpen??
|
http://user.online.be/~st.jozef/priemgetallen/sieve.htm Deze link is een belangrijke schakel. Typ een willekeurig getal in en je krijgt een ontbinding. Het enige wat je nu moet doen is van alle schakels in de ontbinding de c(n) te berekenen. Zodoende krijg je bij E een antwoord van 17.
|
Oke dan krijg ik er dit antwoord uit 3 * 3 * 3 * 7 * 43 wat moet ik daar dan mee doen?? Ik snap die site namelijk niet echt :S
|
heeft iemand opdracht 6 het tweede gedeelte
|
Is dit met priemgetallen werken nou echt handig??? wij hadden er C(n)=18 uit en van jouw manier snappen we al helemaal nix....
|
Vraag 11
1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 12288, 14336, 15360, 15872, 16128, 16256, 16320, 16352, 16368, 16376, 16380, 16382, 16383 Dat zijn 26 termen 1, 2, 3, 6, 12, 24, 48, 96, 120, 126, 127, 254, 508, 1016, 2032, 4064, 8128, 16256, 16383 Dat zijn 18 termen |
Wat zijn de vragen? :)
|
L!nk.... wat is de factor bij jou vraag 11, ik zie het verband tussen de termen en de factor methode niet :S:S:S:S:S.....
|
bij 10 staat 63 en 1023
63 = 64-1 1023=1024-1 64 = 2 tot de macht 6 verschil van 2 in stappen 1024 = 2 tot de macht 10 verschil van 4 in stappen bij 2 tot de 14 is het verschil in stappen 6 bij 2 tot de 18 is het verschil in stappen 8 om een 8 keer minder stappen te maken moet je het getal 2 tot de 18 nemen Hier moet je 1 vanaf halen. Tis niet erg duidelijk maar je moet dus het getal (2 tot de 18) -1 nemen. Hierbij zijn 8 stappen verschil. 32 en 26 zijn het aantal stappen wat je dan neemt. |
iemand antwoorden voor vraag 12 en 13? snappen m niet heelmaal. liefs, sas_andrea
|
Hoe zit dat met die bovengrens?
'k snap dr ff niks meer van |
*zucht*
Ik heb die bewijzen bij 4 en 6 slecht gemaakt :( rest was niet zo moeilijk |
4 kon je heel makkelijk bewijzen. Je tekent de de gegeven formule dus (n+1)/2 dat is een lineare functie. Ook teken je de grafiek van C(n) en dan zie je dat dat een form heeft van een logaritmische formule. Je ziet ook dat op de zelfde plek beginnen maar elkaar in het begin nooit snijden hooguit raken. Hieruit kan je concluderen dat ze elkaar nooit zullen snijden. Dus het klopt.
|
En heb ik toch even zelf een mooie methode bedacht om een zo kort mogelijke manier te vinden. :p
|
Citaat:
Wij hadden het ontbonden naar priemgetallen, priemgetallen oplossen en dan die bij elkaar optellen, alleen dit was niet helemaal correct voor dat laatste getal. |
ik had uiteindelijk zoiets: log(n/p)/log(2)=x is de exponent van 2 waarmee het priemgetal p vermenigvuldigd moet worden; als x geheel is, heb je het antwoord al, als x niet geheel is, moet je x afkappen en opnieuw de berekening doen, alleen is n dan het verschil van n en p * 2 ^ afgekapte x, als dat dan weer geheel is ben je klaar enz.
en dan kan je het aantal stappen heel makkelijk berekenen door de eerste x, met het aantal keer dat je geen gehele x had en het aantal stappen dat je nodig had om tot het priemgetal te komen op te tellen... dat was dan onze methode om c ( n ) zo nauwkeurig mogelijk te schatten :) |
Citaat:
je moet 2^14-1 hebben met factor = 127 |
Wij hebben nu dezelfde opdraacht als PO staan er nog ergens antwoorden enzo online??? of kan iemand een handje helpen want het lukt neit echt heel erg!
thnxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |