![]() |
kan dit kloppen?
mn moeder komt net thuis. Die was iemand tegengekomen die een zoon heeft die ook op de hogeschool in heerlen zit. Mn moeder had van haar gehoord dat hogescholen in nederland 2000 euro krijgen voor elke student die vroegtijdig stopt met zijn/haar opleiding...
Zijn er meer mensen die hier iets van gehoord hebben :confused: |
Nee, nix van gehoord :confused:
Dat zou de school niet echt aanmoedigen om goed onderwijs te geven lijkt me. |
Citaat:
|
Lijkt me raar...
|
zou best eens kunnen kloppen..
d'r stond 't laatst wat in het NRC hierover. Ik kijk wel even of we die krant nog hebben zo :) |
Citaat:
|
'k heb het gevonden
(krant van 23/24 nov (thema over studiekeuze)) "HBO-fraude een hogeschool krijgt voor iedere student die zijn diploma haalt een bedrag tot 24.500 euro. Maar ook voor een student die uitvalt voordat hij een diploma heeft, krijgen hogescholen geld. Valt een student al in zijn eerste jaar uit, dan wordt dat beloond met 7300 euro ( :eek: )" bla .. bla.. en daarom schrijven ze studenten dus zomaar, zonder dat ze 't weten, op een hogescholen in voor een jaartje om ze daarna als "uitvaller" te benoemen.. waarom ze daar geld voor krijgen? ook geen idee :confused: staat ook nergens. |
Lijkt me sterk, aangezien ik van een vriend hoorde dat de HRO mensen studiepunten cadeau doet om ze toch maar aan het eind van het tweede jaar die propedeuse te geven!! Anders krijgen ze (de hogeschool) een boete!
|
Citaat:
|
Denk niet dat ze het 'krijgen'...Denk meer dat je het moet moet zien als dat de school nu geen tijd/geld/moeite in die student moet stoppen en daardoor het (al binnengehaalde) collegegeld in principe krijgt zonder er verder een dienst voor te moeten verlenen..
Of ben ik nu verkeerd aan het redeneren!? :rolleyes: :confused: Greetz Guesst |
Het komt mij zeer onwaarschijnlijk voor. Maar het zijn roerige tijden. Dus je weet maar nooit.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |