![]() |
[red hat install] Installatie kan cd niet vinden waar hij net vanaf bootte
hoi,
red hat 8.0 komt in de installatiemodus via een boot van de cdrom en als hij dan de taalinstellingen doorlopen heeft vraagt ie waar ik de gegevens vandaan wil halen natuurlijkvanaf de cdrom waar hij net vanaf bootte maar die vind ie niet netzomin als cdrom 2 en 3 iemand raad?? grtz JJ |
Hmm, apart. Ik heb met een RH-install eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ja, 1 keer op de meest brakke hardware .. toen moest ik via de text-based install gaan, maar dat is lang geleden :d
Wat voor foutmelding geeft hij eigenlijk precies? Het feit dat je de CD's kunt uitwisselen, betekent dat de drive niet gelocked is en dus ook niet gemount. Op het moment dat je hem naar de CD verwijst, moet hij dus proberen de drive te mounten (spreekt die hem aan?). Vervolgens is de vraag of hij de juiste lokatie te pakken heeft. RH-installs werken meestal met SYSLinux, wat een kleine Linux distro is met ondersteuning voor de meest gangbare hardware (je CDROM drive moet daarvoor 100% ATAPI compatible zijn .. iets oudere Mutsumi en Acer drives willen nog wel eens weigeren). Geef eens de specs van je machine :) |
Citaat:
ik zal eens testen Citaat:
kan je zo kiezen ftp/http/ en local cdrom als je local cdrom doet zegt hij dat hij de cd niet in 1 van mijn drives kan vinden Citaat:
Citaat:
asus moederbord 2x atapi cdroms 256 mb ram de (nieuw gebrandde) cd doet het ook niet op een andere pc de cd's worden met standaard instellingen van burn image van nero gebrand deze optie is door die persoon nog nooit gebruikt ik wilde de downloads controleren of ze goed waren met behulp van md5sum maar als je dat programma probeert te downen van de ftp (zoals in de redhat handleiding staat) blijkt het een textfiletje te zijn met de md5 hashes en kan ik het programma om dit te controleren niet vinden het lijkt erop dat mijn downloads niet goed zijn?? ik heb ze met download accelerator gedownd zou daar de fout liggen?? of zou ik dit ook via een ftp install kunnen doen?? |
Citaat:
Citaat:
Probeer eens met het volgende programma de ISO's te checken: http://www.md5summer.org/ |
Citaat:
werkt niet :) Citaat:
ik ben met de disc 1 opnieuw downen dat kost nogal veel dus ik controlerer het zometeen |
het was inderdaad een foute download
ik had met 2 tegelijk gedownd met download accellerator en dat terok win ME niet op een 333 hij heeft ze waarschijnlijk verkeerd "gemonteerd" dus nu downen we ze opnieuw en morgen krijgen we het dan wel werkend bedankt voor de moeite :) |
Citaat:
|
Citaat:
dan brand ik hem en laat ik het je weten hetzij via redhat @ pIII 933 of via debian lynx @ PI 166 ow ik hoop zo dat redhat werkt want dan heeft mijn hardware all1 problemen met windows aansturing anders heb ik een probleem met uitvinden wat er mis is en ik heb komende maand absoluut geen geld om zelfs het batterijtje maar te vervangen als ie nou in 1x zei dat ie zoveel schade had had ik een 2de systeem genomen, nu valt alles 1 voor 1 uit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |