![]() |
hoe schadelijk zijn ....
ik zat net in m'n maatschapijleer boek te kijken en daar stond dit schema in
Hoe schadelijk zijn alcohol,tabak en softdrugs.(xxx hoog risico, xx enig risico, x weinig risico, 0 geen risico) Kans op geestelijke afhankelijk heid alcohol:xxx tabak:xxx softdrugs:xx Lichamelijke afhankelijkheid alcohol:xxx tabak:xxx softdrugs:x Schade aan lever alcohol:xx tabak: 0 softdrugs: 0 Schade aan hart alcohol:x tabak:xxx softdrugs:x Schade aan maag alcohol:x tabak:x softdrugs: 0 Schade aan luchtwegen alcohol: 0 tabak:xxx softdrugs:xxx Schade aan hersenen alcohol:xx tabak: o softdrugs:x onveilg gedrag in verkeer alcohol:xxx tabak: o softdrugs:xx zo te zien is alcohol schadelijker dan softdrugs! Waar zeuren al die antisoftdrugs mensen nou over dan!? |
dat vraag ik mij nou ook af, samen met al die andere miljoenen wietrokers op de wereld.
|
Ik denk dat het ook vooral komt doordat alcohol al een stuk langer bekend is in de wereld en weed e.d moeten gewoon nog ff doordringen in de maatschappij.
Mensen zijn altijd bang voor nieuwe dingen. |
er word teveel geroepen dat alle drugs inc. softdrugs zoals wiet verslavend zijn en dat je gelijk doorgaat naar de hardstuf. mense die nog nooit een jointje hebben gerookt hebben de uitwerking nooit ervaren dus nemen ze maar aan van de mense die iedreen er vanaf probere te houden dat het zwaar fout is. en wat alcohol betreft, is ingeburgerd...oftewel gewoon geworden.
wiet nog niet.. jammer genoeg http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
|
naja, ik houd het toch gewoon bij mijn pintjes zalle
|
Citaat:
MENSEN DIE ER NIKS VAN WETEN MOETEN ER OOK NIE OVER PRATEN!!!!! Zo da's duidelijke taal http://forum.scholieren.com/biggrin.gif hehe |
ik hou gewoon niet van blowen en vind drinken meestal wel lekker en verder moet ierdereen het zelf weten. Ik ben niet anti-iest,maar doe ook niet iets als ik zo iets heb van nou, dat ik minder schadelijk voor me.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |