![]() |
Depressieve Muziek
Kan iemand mij wat depresieve nummertjes aanraden? Mag van alles zijn, maar liever geen metal ofzo want hoe depri ook ik wordt altijd aggresief van gitaren en dat is nou niet eht de bedoeling..
Ik doel meer op bijv. Brothomstates - Adozenaday of bijv Beethoven - Moonlight Sonata oid. écht depri muziek dus. Thnx alvast.. |
DVKE (die verbannten kinder evas)?
|
anathema - alles van a fine day to exit
silverchair - suicidal dream o.a. veel nirvana aerogramme madrugada |
is hier btw niet al een topic over?
|
Citaat:
Uuuhm, Coldplay? Tjeh, ik vind zo ongeveer alle Nederpop wel depressief klinken, dus probeer dingen als Blöf en de Poema's etc eens... |
Portishead - Roads <--- geniaal! meesterwerk! subliem! en depressief...
of 'mourning air'ook van Portishead. |
Silverchair-Untitled
Silverchair-Emotion Sickness A Perfect Circle-Three Libras Eels-Not Ready Yet Radiohead-Street Spirit Radiohead-Exit Music :) |
je vraagt om depri nummers??? is het nu cool om depressief te zijn? Whatever
heeft iemand ook nog wat leuke zelfmoordnummers hier? |
Depri muziek:
- Radiohead - I Might be Wrong (live recordings) (fitter hapier, more productive, eating well) , Street Spirit, Exit Music, Karma Police, Everything in it's right place... enz... - Rolling Stones - Paint it Black - Nirvana (oude nummers, op In Utero) - Tool - - A Perfect Circle - Three Libras, Magdalena - Smashing Pumpkins - ..... |
Citaat:
|
Dirty Three - I Remember A Time When You Used To Love Me/-de rest ook zo'n beetje-
Birthday Party - Deep In The Woods/Cry/Blast Off! Nick Cave & The Bad Seeds - As I Sat Sadly By Her Side/God Is In The House/15 Feet Of Pure White Snow/Where The Wild Roses Grow [met Kylie Minogue]/Willow Garden/From Her To Eternity/The Ballad Of Robert Moore & Betty Coltrane/Well Of Misery/The Carny/Tupelo/People Ain't No Good/blablablablablabla Boys Nex Door - Roman Roman/Nightwatchmen/Shivers P.J. Harvey - Good Fortune Anita Lane - I Hate Myself/Home Is Where The Hatred Is |
Citaat:
Ken je waarschijnlijk ook Stereolab wel... :) Verder: Manic Street Preachers - (bijna) alles. Maar ik denk dat "My little empire" toch wel het meest depri is ergens... Citaat:
Ga naar de britpop kijken, dat is meestal wel depri... Travis heeft ook wat leuke blue-nummers... |
Citaat:
|
Garbage - Medication (geweldig nummer :))
|
counting crows- colorblind
|
# Eels - Elisabeth on the bathroom floor (beetje kort maar zeer depri) + vrijwel de gehele cd 'Electro-shock Blues' en een beetje 'Beautiful Freak'
# Sommige nrs. van At The Drive-in maken me vrij depri # Coldplay wil ook nog wel eens helpen |
Albums:
Joy Division - Closer Nick Drake - Pink Moon Lou Reed - Berlin Lou Reed - Magic and Loss Pink Floyd - The Wall 16 Horsepower - alles PJ Harvey - Is this desire? Neil Young - Tonight's the night |
Citaat:
Ow, wat ben jij al oud en wijs! Citaat:
doe je niet precies hetzelfde, hint.....? (zucht...) :confused: |
maar goed... om wat toe te voegen aan de discussie:
Ik denk dat je 'my dying bride' moet gaan luisteren, daar zit wel gitaar in, maar probeer het nummer 'for my fallen angel' eens, die is echt geniaal en ja, ...k heb al genoeg gezegd. Ook kun je eens wat ambient downloaden zoals: *Sephiroth *the synthetic dream foundation succes ermee! |
Citaat:
haha, geweldig de reacties. Je vraagt om depressieve muziek, maar het is bijna nooit de intentie van de muzikanten om depressieve muziek te maken. Er is toch een verschil tussen depressie en melancholie, al betekent het in principe bijna hetzefde. Melancholie, wegzwijmelen in je eigen medelijden of gewoon ff wegvallen daarin kan fijn zijn, maar depressie is toch van een ergere aard. Daarom vind ik de vraag gewoon raar, en het erge is, dat ik vaak mensen zie die het cool vinden om zich kut te voelen, dan denk ik echt 'wat een stelletje mongolen' zijn dat. maar aan andere kant, denk ik misschien te rechtlijnig, sommige mensen hebben misschien wel behoefte aan depressieve muziek. |
the cure - a 100 years "doesn't matter if we all die" bla bla uberdepri
|
Citaat:
|
Ik vind Disintegration van The Cure echt de ultieme depressieve muziek, wees wel gewaarschuwd, als je er aan begint gaat er de rest van de dag geen glimlsch mee raf....
(zit wel een beetje gitaar in, niet heel aanwezig maar toch...) |
jack off jill-vivica. prachtig en triest. dingen als 'rotten and so beautiful' doen me denken aan jeugdtrauma's enz. maar ik zal wel de enige zijn...
verder porcelain van moby. ook erg mooi. |
Citaat:
|
Placebo - Blue American
En sommige nummers van het album "Standing on the shoulder of Giants" van Oasis... |
ZELFMOORD NUMMERS???
KOOP MARILYN MANSON.... - HOLY WOOD (IN THE SHADOW OF THE VALLEY OF DEATH) !!! Als je na aankoop geen zelfmoord neigingen krijgt moet je de cd helemaal kapot rossen.... Aldus, Marilyn Manson.... Succes.... :p Hoe ga je het btw doen? Zal ik ff een shotje maken met mn handycam... (niet grappig) foei.... in je mand.... |
Marilyn Manson roept meer owede dan depressie op. Ik kreeg er dus ook geen zelfmoordneigingen van... maar dat heeft ie misschien ook alleen maar gezegd om mensen beetje op te fokken....
|
gaaf
2 dezelfde topics :eek: |
nu met exact dezelfde postcount :p
|
Cool.
Jammer dat ik het [postcount] nu weer verneuk, maar ik verhelp het wel weer ff. |
Catscan - the world is mine
|
Citaat:
|
metallica - fade to black.. maar goed, dat was al wel bekend denk ik
|
Citaat:
en :'ik wou mezelf doodslaan na het horen van deze cd'. |
zelfmedelijden muziek? :)
staind? :) |
wim sonneveld - hondje van dirkie
het hondje wordt doodgeslagen :( |
Naast een aantal hele vreemde suggesties, zitten er ook zeker goede bij! Thnx!
En het is goed om als je je eens depri voelt, gewoon ff weg te zwijmelen.. Beter dan dat je het steeds verstopt en het er op een gegeven moment uitknalt. |
ik word gewoon heel erg deprie van R&B en trance.
*blegh* :mad: R&B > ze vertellen wat over hunzelf maar zetten er muziek 8er. trance > hoe mensen er soms ook op dansen alsof ze dansen voor hun leven :eek: |
Citaat:
das zielig :( we gaan die Dirkie toch ook niet dood slaan :mad: |
ooh dat zijn er zooveel, ik ben gek op supergevoelige muziek.. uh
anne clark is prachtig als je je een beetje sad voelt lacrimosa (ook alles, maar vooral d albums, einsamkeit, angst, satura) type o negative (naam zegt genoeg denk k) depeche mode-songs of faith and deviotion. of ultra ofzo en nummertjes: sinead o conner=troy, nine inch nails-hurt, en idd marilyn manson.. suicide is painless misschien, silverchair-emotion sickness sorry ik ben ff een beetje inspiratieloos... |
Citaat:
|
moet je hip-hop gaan luisteren. allemaal depri verhalen over hoe kut het wel niet is de getto's....
|
moet je blekmettul gaan luisteren wordt je depri van al die christenen die gebarbecued worden
|
hehehehe
tis dan weer kut dat werkelijk geen flauw idee heb wat voor muziek jij luistert..... kon ik daar ook mooi grapjes over maken :) |
Inkoppertje: Avril
Doe je best |
Misschien niet echt depressief maar wel heerlijk sinister en sfeervol: check 't album Serpentine Gallery van Switchblade Symphony. Aanraders: Dissolve, Wallflower, Clown, Cocoon en met name Gutter Glitter.
|
HIM,
Join me in death Bury me deep indside your heart Death is in love with us On last time Salt in our wounds Lose you tonight Close to the flame Beautiful In love and lonly Eigenlijk alles wel van Him Flowing Tears, Lovesong for a dead child Swallow Jade Serpentine Green Lizard, sommige Coldplay Radiohead Anathema |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |