![]() |
Goede en mooie DVD's
Ik koop het liefst altijd Special Editions (of andere benamingen) omdat die natuurlijk de meeste extra's hebben, en de beste beeldkwaliteit.
Laatste aanwinst is LOTR, 4 DVD Extended Edition, en dat is toch wel een zeer mooie. De film staat op 2 DVD's, en op de 2 andere DVD's staat ongeveer 8 uur aan informatie en documantaires. Ook staat er een DTS track op, etc. etc. Al met al zijn geld waard, alhoewel 40 euro toch wel een hoop geld is, voor een film die nog 2 vervolgen moet krijgen. Ook heb ik bijv. Alien Legacy (de box met alle Alien films er in), die koste 75 euro, maar dat geld vind ik hem zeker niet waard. Alien 1, is wel een klassieker, het beeld ziet er ook heel mooi uit, maar de film is gewoon echt te traag, ook staan er te weinig extra's op. De film is dan natuurlijk wel al van 1978. Op de Alien 2 DVD (Aliens) zijn mij te veel compressieblokken te zien, beeldkwaliteit is te slecht. Alien 3 is dan wel weer interessant, mooi beeld, en lekker snelle actie, van David Fincher, die het toch net wat mooier in beeld brengt, vind ik. Helaas staan hier weer geen extra's op. Bij de Alien Legay Box krijg je dus eigenlijk zeer weinig, voor je geld, de standaard Amaray cases, met een kartonnen doos er om heen, that's it, niks speicaals. Hier hadden ze toch wel wat mooiers van kunnen maken denk ik. The Mummy Box (The Mummy, en the Mummy Returns) vind ik wel weer zeer mooi, 4 DVD's, 2 films, en zeer veel extra's, en natuurlijk DTS etc. Wat vinden jullie mooie DVD's, en hun geld goed waard? (Denk hier aan ook aan speciale uitgaves). |
die van star wars (episode 1 en 2) vindt ik toch best mooi
|
- Back to the future trilogy (y)
- Godfather trilogy :cool: |
Back to the Future Trilogy heb ik idd ook. Ook zeer mooie remaster. Ik kan echt geen enkele filmspot in de print ontdekken, ook het geluid is zwaar in orde, en de prijs, 35 euro, is ook nog wel te doen (alhoewel dat ook weer dik 70 gulden is :s)
|
T2: Judgment Day
|
Weet iemand of Terminator I Special Edtion wat is? T2 zit nml. in een mooie metalen box, maar T1 helaas niet.
Een aangezien dat Terminator 3 er ook weer aan komt, zal er voorlopig wel geen speciale box uitkomen. Want dan heb je netjes T1 en T2 in een box, maar heb je T3 niet, en moet je die er weer los bijkopen. |
Citaat:
|
ik wil nogsteeds de special editions van Se7en en Fight Club hebben.
En de band of brothers doos. En nog eigenlijk wel veel meer :( |
Ik heb sinds gister een DVD speler gekocht en dit wil ik Kopen
Batman Box Lethal Weapon Box Dusk till dawn 1 terminator 2 Kelly,s heroes ( of heet tie nou anders ) :D |
amsterdamned en dat is dan ook meteen de enigste dvd die ik in me bezit heb
|
Citaat:
... en ja het is Kelly's Heroes |
Citaat:
Ik heb hier alle Batman films (4 stuks), en vind het allemaal maar niks. Vooral de laatste 2 delen zijn echt zo slecht, deel 4 spant de kroon met een erg ongeloofwaardige Arnold Schwarznegger. |
The Evil Dead: The Book of the Dead Limited Edition.
http://images.amazon.com/images/P/B0...1.LZZZZZZZ.jpg Erg duur, maar de verpakking alleen al is het waard om te kopen. |
Wat ik wel triest vond, is dat Back to the Futury Trilogy eerst in een kartonnen verpakking zat, en later ineens in zo'n cheap-ass plastic Amaray case waar er 3 in kunnen.
Ik wilde dus de kartonnen, maar die was nergens meer verkrijgbaar. (n) Ik vind dat je voor 35-50 euro wel wat moois mag hebben. Die Evil Dead box is idd wel zeer mooi, maar het zijn niet mijn soort films, helaas. |
Ik wacht wel op de LOTR 12 DVD editie die ze na deel drie vast wel gaan uitbrengen :)
|
Maar dat duurt nog zo lang.
Ik heb er iig voor gekozen om de delen los te kopen, en telkens te wachten op de 4 DVD versie van dat deel. |
Citaat:
|
oh ja en waar halen julliie die dingen ? want ik weet wel een paar sites maar daar hebben ze niet wat ik wil ....dus weet er iemand nog een goede site?
thx |
Bij de Free Record Shop hebben ze een heel aardige collectie: www.freerecordshop.nl en de prijzen vallen erg mee.
Alhoewel bij de Makro de DVD's ook goedkoop zijn, www.makro.nl, maar daar moet je wel een ID hebben, en die heb je alleen als je een eigen bedrijf hebt (ik heb er stiekem toch wel een, maar die krijgen jullie niet :p). Ook van Leest heeft veel DVD's, ook in de aanbieding. |
Citaat:
is dr eigenlijk en Street fighter Box ? |
T is nu net of je DVD´s moet kopen vanwege de extra's of de verpakking..... Het gaat toch om de films?
Ik koop alleen DVD´s waarvan ik zeker weet dat het rendabeler is dan huren. |
De FRS hier in Eindhoven heeft ontzettend veel Manga, een bak vol.
|
De X-files boxen zijn ook erg leuk om je bezit te hebben (als je natuurlijk de serie leuk vind)
Normaal koop ik niet zo snel dure DVD's met veel extra's enzo, maar ik wil wel graag de Lord Of The Rings speciale editie hebben, met de standaard. Het ziet er gewoon zo gaaf uit. Die van Evil Dead ziet er ook gewoon super uit, maar die vind ik toch wel iets te veel geld waard |
Ja, maar zo'n X files box, van 1 seizoen kost je wel even meer dan 150 euro, voor 7 DVD's.
Dat vind ik toch een hoop geld, en aangezien dat er 9 seizoenen zijn (toch), nou reken maar uit. ;) |
15 Minutes...vet veel verwijderde scenes en dat vink altijd t leukste aan de dvd...
Deep blue Sea... Star wars Episode 2... Planet of the Apes nieuwe versie... |
Citaat:
|
Ik wil de film gewoon in widescreen-formaat en als het kan met een commentaar-track.
Extra's? Als er een alternatief einde is, dat is soms wel aardig. Deleted scene's zijn meestal niet voor niets deleted. Interviews en promotiemateriaal is meestal troep - net zoals de stompzinnige making of's. Bio's zit ik ook niet op te wachten. Een trailer van de film is ook leuk, vooral als er meerdere zijn (buitenlandse, teasers, etc.). Laatste aanwinsten? KAKASHI, VISIBLE SECRET, THREE, en nu eindelijk RING op DVD, i.p.v. een bootleg video. Waar koop ik die? De eerste drie via DDDHOUSE.COM (regio 3) en RING (regio 2) bij VAN LEEST. |
Citaat:
|
ik heb gister 2 dvd,s gehaald ..
Running man en ninja scroll ( manga ) Vett sjit ! |
The Godfather Trilogy is inderdaad zwaar vet, maar die van Fight Club en Se7en zijn zeker ook de moeite waard
|
als harrypotter op DVD is dan ga ik het gelijk halen want er zit een gooie geluid op en ghost ship het zelfde maar bij ghost ship is ook een goeie geluid op omdat het een enge film is en die geluid is echt schrik geluiden :D
|
Special editions:
Dogma (2 dvd) reservoir dogs: mr blonde edition (2 dvd) usual suspects (2 dvd) from dusk till dawn (2 dvd) cannibal: the musical. special edition (1 dvd) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb een keer de dvd van Blair Witch Project gehad, zitten wel leuke extra's op, mockumentary ezv. (y)
|
Citaat:
Dit is echt om te huilen :( Maar goed, ik ben zelf op zoek naar de DVD van Donnie Darko, maar kan deze nergens vinden :(. 'Van Leest' is eventueel nog een optie, maar heeft iemand anders nog een idee waar deze DVD te verkrijgen is (internet is not done). |
Citaat:
Laatste aanwinst is overigens een El Mariachi/ Desperado 2op1DVD. Voor 5 euro.. kon ik niet laten liggen |
Citaat:
|
Ik heb laatste BttF ook weer in de kartonnen verpakking gezien, die is toch wel wat mooier. Waren misschien nog van een oude partij oid.
|
Citaat:
|
Ik heb zelf die van LotR gekocht en het was het zeker waard. Ik had eerder al de video gekocht (we hadden toen ng geen dvdspeler) en die dvd is echt beter! Het is wel een hoop geld, maar ach een keertje kan het wel.
|
Citaat:
|
ik heb dinsdag de extended edition van LOTR gekocht. Dies heel gaaf en trouwens ook de enige dvd die ik ooit gekocht heb.
voor mij geld het zelfde als voor ieke, de video had ik ook al eerder gekocht, want toen hadden we ook nog geen dvd speler. |
Ik heb de silence of the lamps: S.E. en se7en de S.E. die waren echt de moeite waard ook heb ik die henry box is ook te vet je moet er alleen van houden
|
Mooie films zijn ook nog:
- Training Day (ook leuke extra's) - Crouching Tiger Hidden Dragon (minder leuke extra's) - Scarface (tegenvallende extra's) - Reservoir Dogs |
-moulin rouge
-LotR SE -Fight Club -saving private ryan alle vier ook schitterende films, mooie overdracht en leuke extra's. alleen allemaal een beetje duur... |
- Fight Club, prachtige film, veel te volle DVD :D
- The Godfather, eigenlijk geldt voor die DVD hetzelfde als Fight Club - Usual Suspects, vooral de audio-commentaren zijn heel erg goed en grappig. - Three Kings, vooral om de beeldkwaliteit. En ga zo maar door... Eigenlijk moet iedereen de DVD van '12 Monkeys' simpelweg omdat er een heel erg goede making-of op staat. Niet zo'n standaard commercieel gebeuren, maar een echte documentaire over het maken van de film. Van de makers van 'Lost in La Mancha' over het mislukte Don Quixote project van Gilliam. Er is momenteel best wel veel kwaliteit op de markt, dwz van de 'goede' films zijn over het algemeen ook erg goede en rijke DVD-uitgaves. Fijn dat de DVD zo serieus wordt genomen. |
Citaat:
|
Alleen jammer dat DVD's zo duur zijn, ze vragen echt achterlijk hoge prijzen voor die dingen.
|
in mijn bezit;
- The Blackadder dvd box met alle 4 de series :D :D :D - LotR 4dvd sd - Scarface natuurlijk :) - fight club - Band of Brothers dvd box :cool: verder nog een paar minder noemenswaardige dvds, ik raad de blackadder box aan! de hele serie voor, als je geluk hebt, nog geen 30 euro! verder is lotr natuurlijk vet, net zoals de fawlty towers box, die binnenkort op mn kamertje komt te staan :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |