![]() |
uitproduct in 2D
ik blijf bezig...
ik heb twee vectoren a en b ze bestaan beiden uit een x en een y component. Ik kom op een of andere manier niet echt op de manier om het uitproduct te berekenen... help? |
Ik weet niet echt wat je bedoelt maar mij lijkt het gewoon om de x vector op de x as te leggen en de y vector op de y as. Dan heb je een hoek van 90 graden, en als je nu de 2 vectoren kop aan staart legt krijg je een deel van een driehoek. Het enige dat je mist is de schuine zijde (of hypothenusa ofzo iets) daarvoor heb je pythagoras.
|
ik realiseer me dat mijn vraag ergdom is. De uitkomst van een inproduct van twee vectoren loodrecht staat op het vlak van die twee... en die is er bij 2d nie.
z component toevoegen doet wonderen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.