![]() |
Diarree remmers
Wat doet het goedje precies waardoor je diarree vermindert. en is het slecht voor je lichaam.. en hoe is het gebruik in combinatie met alcohol?
Deze informatie kon ik niet vinden in de bijsluiter enz ou het toch graag willen weten!!! Alvast bedankt!!! |
is het gewoon een zout&suikeroplossing? dat gebruiken ze toch in afrika ook?
dan zit er zout en suiker in :o zout en suiker kunnen water opnemen (hydraten :o ) |
Ligt er aan welk goedje je bedoeld... ;) Bij Norrit hecht het vocht zich aan de koolstof (dat zwarte spul iig ;) dat ad (of ab?) sorbeert het) bestandsdelen, waardoor het allemaal wat minder vochtig wordt ed...zo iets dacht ik.
|
mm, neej ik bedoel spul van de kruitvat, die heb gebruikt.
maar wat doet het precies. uit de bijsluiter kon ik wel iets opmaken dat je ervan kan uitdrogen ofzow. dus ik zou graag weten hoe snel dat gebeurt en hoe dat dan komt, en hoe je dat kunt voorkomen |
Citaat:
|
Citaat:
en combinatie met alcohol??? |
Misschien staat er wel dat je van diarree kan uitdrogen.
|
Norrit, wat Leonoor zegt, is gewoon een stof met een heel groot oppervlak, wat dus allerlei vage stofjes (ook kleurstof geloof ik) en ook wel vocht ja, kan " vangen"...
Volgens mij zou dat in combinatie met alcohol niet zoveel uitmaken... Maar als je diarree hebt lijkt het mij niet zo goed voor je om alcohol te nemen. En over een middeltje van kruidvat weet ik nix. Van lang diarree hebben kun je idd uitdrogen, maar van een middel tegen diarre uitdrogen lijkt me erg vaag... Anders kun je t misschien beter ff bij je apotheek vragen. En sowieso gebruiken zoals vermeld in de bijsluiter, dan kan er weinig misgaan. :) |
Banaan eten.
|
Citaat:
Veel drinken En verder niet vet eten, geen boter dus :) |
Citaat:
Veel drinken maar toch is gewoon water of suikerwater fout, een zoutoplossing is juist. |
Citaat:
Inname is 3 x 6a9 tabletten per dag of 3a4 capsules 3x per dag. Te hoge doses kunen leiden tot spijsverteringsmoeilijkheden en vitaminetekorten. REIE |
Ik heb een basiscursus zelfzorg thuis voor verkoop in de drogisterij (werk bij het kruidvat :p) en kan wel ff hier zetten wat er in die cursus staat. Het gaat overigens om algemene producten, omdat in eigen merk producten bijna altijd hetzelfde zit als in merkprodcuten. Wel kunnen ze op een ander middel gebaseerd zijn en kan er op die manier verschil zijn tussen bijv. Norit en het eigen merk.
Citaat:
|
ik heb nog een tip uit grootmoeders tijd voor als je diarree hebt:
(het klinkt misschien hartstikke smerig maar bij mij en de rest van ons gezin helpt het elke keer!!!) - bestrooi een eetlepel ROYAAL met kaneel - "opeten" - wegslikken met glaasje water tot alle kaneel uit je mond is suc6 drmee!!! liefs buffy |
Citaat:
Enkele andere merken: Aldhydrate van de firma Nestlé GES 45 van de firma Milupa Serolyte van de firma Sanofi Soparyx van de firma Sopar Deze vloeistoffen bevatten Natrium, Glucose (heel nauwkeurig bepaald want kan op zijn beurt diaree veroorzaken), Chloor (om het evenwicht in de electrolyten neutraal te houden), Kalium, een base (zoals bicarbonaat, citraat of lactaat) Gebruik geen dranken zoals water, suikerwater, coca-cola, pepsi-cola, 7-up, sprite, appelsiensap, appelsap, pompelmoessap. |
Ik heb ook een huis tuin en keuken middel,
Prak een banaan (appel werkt ook) en laat deze staan totdat het praksel bruin is geworden, dit opeten. Misschien moet je het 2x doen ofzo maar het helpt wel, en lijkt me minder vies dan een eetlepel kaneel. Ben dan zelfs bang dat ik erin zal stikken. :D |
diarree remmers zijn ubergoed voor festivals als er een kilometer file staat voor de plee's ....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |