Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Meisjes : Houding belangrijk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=292111)

SugarBox 28-11-2002 15:59

Meisjes : Houding belangrijk?

Veel mensen vinden het ongepast als een meisje onderuitgezakt en met dr benen wijd gaat zitten.. wat vinden jullie hier nou van?

En voor de meisjes :
Maakt het jullie niets uit of dat "ongepast" overkomt, of zitten jullie toch liever met je benen over elkaar?

Esmée 28-11-2002 16:07

Ja vind ik ook onfatsoenlijk staan, zit ook altijd met 1 been over het andere eigenlijk...

Roos 28-11-2002 16:12

Nee ik zit nooit met m'n benen wijd. Ziet er idd niet zo elegant uit.

Ik heb mn benen overelkaar meestal, soms gewoon naast elkaar.

Mysterons 28-11-2002 16:14

als ik een rokje aan heb heb ik mn benen altijd wel bij elkaar of over elkaar, maar met een broek heb ik ze wel is uit elkaar, kan me echt niet schelen, het maakt me ook niet uit of een meisje met haar benen wijd zit of niet. alleen als ze een rokje aan heeft vind ik het wel zo netjes.

Rrr. 28-11-2002 16:15

Is niet bepaald charmant als je met je benen wijd onderuit gezakt zit.. ook met manier van lopen is het bij een bepaalde houding mooier, (rechtop lopen, kin omhoog, borst vooruit.. yadda.. yadda..)

Iduna 28-11-2002 16:16

Met de benen wijd vind ik ook niet zo elegant staan. Dan zou ik me ook niet echt prettig voelen, het idee (hebben) dat iedereen naar je kruis staart. :p
Ik zit bijna altijd met mn benen over elkaar, soms ook gewoon naast elkaar.

Firefly 28-11-2002 16:22

met een rokje vind ik dat je niet met je benen uit elkaar moet gaan zitten, maargoed ik heb dan ook nooit rokjes naar school aan.
Op school zit ik vaak met mn wijde broeken onderuitgezakt met mn benen uit elkaar (naja niet extreem wijd zoals sommige jongens) Dat vind ik best kunnen. Het ligt eraan wat voor kleding je aan hebt. Als ik bijvoorbeeld een strakke broek aanheb, ga ik vanzelf met mn benen bij elkaar zitten of 1 been over de ander. Verder vind een goede houding wel belangrijk maar met je benen uit elkaar zitten dus wel bij een goede houding horen.

Synonym 28-11-2002 16:23

Hahahaha: met de benen wijd en dan een sjekkie draaien.... woei :D hahaha... how charming :)

Nee... vind het als meisje toch wel een beetje normaal dat je een beetje met de benen bij elkaar gaat zitten, ofzo... Een klein beetje wijd (met broek!!) maakt niet uit.... Als je trouwens met de benen over elkaar zit, en je doet dat altijd, dan krijg je toch van die lelijke aderen enzo... (hoe heet dat ook alweer)

Roxy 28-11-2002 16:24

nah ik ben daar nie zo moeilijk in eigenlijk.. ik kan in sommige situaties best onderuit gezakt gaan zitten of met benen wijd vink ook nie zo rampzalig als ik een broek aan heb... met rokje is uiteraard wat anders... en tuurlijk verschilt het per situatie of een sollicatiegesprke zouk het nie doen..... maar ik ga bij mn werk of op school rustig in kleermakerszit zitten... ik ben niet zo goed in stil zitten dus moet allerlei rare dingen doen :o

WishfulDreaming 28-11-2002 16:30

Citaat:

MoonDance schreef:
als ik een rokje aan heb heb ik mn benen altijd wel bij elkaar of over elkaar, maar met een broek heb ik ze wel is uit elkaar, kan me echt niet schelen, het maakt me ook niet uit of een meisje met haar benen wijd zit of niet. alleen als ze een rokje aan heeft vind ik het wel zo netjes.
Volgens mij kan een van ons twee gewoon van dit forum oprotten want we hebben toch steeds dezelfde antwoorden :| :)

dit vind ik dus ook.

mixtape 28-11-2002 16:32

Citaat:

Roxy schreef:
nah ik ben daar nie zo moeilijk in eigenlijk.. ik kan in sommige situaties best onderuit gezakt gaan zitten of met benen wijd vink ook nie zo rampzalig als ik een broek aan heb... met rokje is uiteraard wat anders... en tuurlijk verschilt het per situatie of een sollicatiegesprke zouk het nie doen..... maar ik ga bij mn werk of op school rustig in kleermakerszit zitten... ik ben niet zo goed in stil zitten dus moet allerlei rare dingen doen :o
same here eigenlijk
weet je hoe heerlijk het is om onderuitgezakt met benen wijd in de klas te zitten als je brak bent (y) :D
Ik heb dan op dat moment wel een wijde skatebroek aan ofzo, bij een strakkere broek ben ik meer geneigd met benen bij/over elkaar te zitten.
Bij een rokje of té strakke broek zou ik het niet doen - 'liplees' gevaar :D, en zit ook niet lekker met strakke broek.
Maar het hangt idd ook af van de situatie

kaleidoscope 28-11-2002 16:44

Citaat:

Roos schreef:

Je sig :D

Ik zit nooit met mijn benen wijd,meestal overelkaar idd.

sunflouwer 28-11-2002 16:50

ik denk er eigenlijk niet bij na, ik zit volgens mij altijd wel met mijn benen bij elkaar of over elkaar
alleen als ik thuis op de bang tv zit te kijken zit ik soms heel erg uitgebreid met mijn benen.

lake bodom 28-11-2002 17:00

Citaat:

AnzjeboowN schreef:
Hahahaha: met de benen wijd en dan een sjekkie draaien.... woei :D hahaha... how charming :)

Nee... vind het als meisje toch wel een beetje normaal dat je een beetje met de benen bij elkaar gaat zitten, ofzo... Een klein beetje wijd (met broek!!) maakt niet uit.... Als je trouwens met de benen over elkaar zit, en je doet dat altijd, dan krijg je toch van die lelijke aderen enzo... (hoe heet dat ook alweer)

spataders toch?
ja dasecht lelijk.. me moeder had dat ook, moest ze die hele ader uit haar been trekken
ik heb t ook een klein btje :S maarja

meestal zit ik met me benen over elkaar... alleen soms worden ze dan moe ofzo.. en dan doek ze gewoon uit elkaar... niet te ver..
als je een wijde broek aan heb, staat t beter dan met een strakke broek ja

ieyor 28-11-2002 17:02

boeit me niet zo, behalve bij rokken (is pas 100x gezegd ;))

zelf zit ik meestal met mn bovenbenen tegen elkaar en onderbenen verder uitelkaar (komt omdak vaak met n arm op mn bovenbeen leun om mn hoofd n beetje omhoog te houden ;))

Mysterons 28-11-2002 17:10

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
Volgens mij kan een van ons twee gewoon van dit forum oprotten want we hebben toch steeds dezelfde antwoorden :| :)

dit vind ik dus ook.

was dat een hint :( :D

coecie 28-11-2002 17:15

het boeit me echt geen reet, alleen met een rokje

maar toen ik bijvoorbeeld op dat gekke hoerenfeest was, met die broek metzonder kruis, ging ik expres met mijn benen wijd zitten... :D

het is toch juist wel grappig als een meisje er geen reet om geeft of ze elegant overkomt en bla... ik geef er alleen om, als ik in het gezelschap ben van mensen op wie ik indruk wil maken, voor de rest... zit ik gewoon hoe het het lekkerst zit, ongeacht of iedereen dan in mijn kruis zit te kijken... als er een broek voorzit, valt er toch niets te zien

SugarBox 28-11-2002 17:19

Ik vind ook dat als je een rokje aanhebt het er niet uitziet als je met je benen wijd zit.. Maarjah..

shanli 28-11-2002 17:27

Citaat:

Roos schreef:

Mortischa 28-11-2002 17:30

ik zit altijd nogal on elegant maar idd (zoals iedereen hier) wel enkels over elkaar of benen over elkaar als ik zit met rok, maar me benen kunnen er niet echt tegen ( drang om wijdbeens te zitten)

WishfulDreaming 28-11-2002 17:37

Citaat:

MoonDance schreef:
was dat een hint :( :D
tuurlijk niet :)

Maar weet jij zeker dat jouw achternaam niet walet is? :)

belleblaasbel 28-11-2002 17:46

houding is wel belangrijk maar ik zit eigenlijk bijna nooit met m'n benen over elkaar...ik vind het meer belangrijk dat je niet ingezakt gaat lopen enzow

Eaglewing 28-11-2002 18:01

Ik ben een van de mensen die het ongepast vind. :)

Denise84 28-11-2002 18:07

het ziet er stom, ongepast, ongeineteresseerd en zeer oncharmant uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen in een rokje die "mannelijk" lopen: met hun benen uit elkaar en/of overdreven met hun voeten naar buiten lopen.

Thuis zit ik wel onderuit gezakt, maar als ik ergens anders ben zit ik met benen bij elkaar of een been over de ander.

Faery 28-11-2002 18:13

Oeh :| een vriendin van me is zo. Gigantisch grappig, want zij is een halve kerel en ik ben meer een verwijfd iemand (naar het schijnt. Athell: sterf maar :p). Erg interessant als we naast elkaar zitten in de klas :]

Overigens is het totaal níet elegant, niet aantrekkelijk, whatever. Haar gedrag, houding, de manier waarop ze praat.. lomp. Maar dat mik nix, want we kunnen fijn overal over lullen, zonder dat ik me ook maar druk hoef te maken om onbeschoft over te komen. Dat doet zij wel :cool:

(En alsof ik ooit iemand van 1.95 leuk zou vinden :| :D)

feline 28-11-2002 18:32

Ik vind het eigenlijk ook niet erg charmant als een meisje wijdbeens zit. Zelf zit ik ook meestal met mijn ene been over mijn andere knie, soms alleen over mijn andere onderbeen.

Over het algemeen vind ik de houding van iemand heel erg belangrijk. Zelf loop en zit ik altijd vrij recht, ik denk dat ik die goede houding van ballet heb geleerd.

Extra vraag: Heb jij een goede houding? Vind jij een goede houding belangrijk?

Li 28-11-2002 18:34

In het openbaar óf in mannelijk gezelschap zit ik altijd netjes met een been over het andere en met rechte rug.
Als ik thuis ben of alleen met m'n vriendinnen ben boeit het me niet zoveel hoe het eruit ziet en zit ik gewoon lekker onderuit gezakt:)

DiSiLLUSiON 28-11-2002 18:54

Ik ben een van de mensen die het niet ongepast vind staan als een meisje d'r benen niet helemaal tegen elkaar aan heeft of de een over de ander heeft... Behalve bij een rokje ofzo, maar een rokje staat zowiezow vaak niet IMO.

rodina 28-11-2002 19:00

Zeker als je een rokje/jurkje aan hebt vind ik dat je als meisje zijnde er erg mee moet uit kijken hoe je er bij loopt/zit noem maar op. In een rok hoor je imho rechtop te staan, netjes te zitten anders is het net een voddebaal.
Dat het ongepast is, ach ja ik vind van wel..

Rrr. 28-11-2002 19:37

Citaat:

feline schreef:
Extra vraag: Heb jij een goede houding? Vind jij een goede houding belangrijk?
Ik heb het niet, ik vind het wel belangrijk.. oeh dilemma...

lareno 28-11-2002 19:52

Ik let heel erg op m'n houding, zowel als ik zit, als wanneer ik sta/loop. Ik zit meestal vrij rechtop, met m'n benen over elkaar. Ook loop ik altijd rechtop.
Ik heb een meisje in de klas zitten, die banjert echt als een bouwvakker, dat ziet er gewoon niet uit...

StarGlitter 28-11-2002 20:03

Ik vind het wel belangrijk om er een beetje fatsoenlijk bij te zitten, als ik een rokje aan heb zit ik aaaltijd met m'n benen over elkaar. Met een broek vaak ook maar dat is meer omdat het lekker zit.

~Third Day~ 28-11-2002 20:06

Ik vind et zo lomp staan, als een meisje met der benen wijd gaat zitten.

Blisz 28-11-2002 20:09

pfff ik zit ook wel eens met mijn benen wijd hoor...intereseert me niet zo veel...ik vind het eigenlijk fijner zitten dan met je benen over elkaar...

KuzZzZz....

Roos 28-11-2002 20:26

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Je sig :D
Jaja it's me ;)

Nuck 28-11-2002 20:31

Ik zit ook vrijwel altijd met een been over het andere. Wijdbeens staat niet erg elegant.

vixen 28-11-2002 20:37

als k een rokje aan heb zit ik altijd zo elegant mogelijk. Als ik een baggy broek aan heb dan kan ik nog wel eens wijdbeens zitten, maar alleen als ik heel moe ben en chagerijnig.

mood indigow 28-11-2002 20:41

naja ik zit wel regelmatig met mijn benen wijd..

niet extreem wijd ofzow..

maar met wat strakkere broeken let ik er onbewust meer op en houd ik mijn benen meer bij elkaar.

naja het boeit me niet of het onelegant is.
tis maar iets doms bed8 door 1 of andere sukkel.. waarom zou het onelegant zijn..

pff

AtHell 28-11-2002 21:26

Citaat:

Faery schreef:
Athell: sterf maar :p
Eensgelijks.

blacky 28-11-2002 21:29

Met een rokje aan heb ik m'n benen wel naast elkaar of over elkaar en met een broek aan meestal naast elkaar of over elkaar, maar als ik thuis ben of gewoon relaxt bij vrienden thuis zit dan wil ik wel lekker met m'n benen wijd en onderuitgezakt. maakt mij het uit. zeker als je lekker thuis zit...heeft toch niemand last van en waarom mogen mannen dat wel en moeten vrouwen altijd maar netjes rechtop zitten........neuh.

coecie 28-11-2002 23:39

maar nu hebben we alleen zithouding besproken
wat vind jij van houding over het algemeen...?

ik ken heel veel lange meisjes die bijvoorbeeld vooruitgezakt staan, of heel ver door hun knieen gebogen, of gewoon met hun benen uit elkaar staan om hun lengte te compenseren

en ik ken ook heel veel kortere meisjes die extreem met hun borst naar voren staan, alsof het ze langer zou maken...

Ik vind stahouding nog veel belangrijker, daarmee straal je je persoonlijkheid uit...

WishfulDreaming 29-11-2002 06:42

ik denk aan verkeerde (in mijn ogen) houdingen eerder aan meisjes die met hun armen over elkaar staan, een voet schuin naar voren en op de andere voet leunen. En dan een heel groepje. Dat vind ik pas erg.

op houding als iemand staat,let ik niet zo erg. Maar ik kijk wel altijd naar de manier van lopen. Ik vind het echt heel fout als een meisje waggelt, of met dr kont loopt.

Black Sugar 29-11-2002 06:44

Ik zit wel eens met een gekromde rug en das heel slecht eigenlijk, maar dat doe ik vaak vanzelf als ik lui word.
Ik zit wel meestal met het ene been over het andere of gewoon met de benen bij elkaar of met de benen op zij..
Ik heb van mezelf wel een goede houding gelukkig. (komt ook doordat ik vroeger veel aan paardrijden deed, daar werd het er in gestampt)
Owja, ik loop meestal ook wel rechtop.

Gwen. 29-11-2002 08:10

Ik zit eigenlijk nooit met 1 been over het andere want dan voel ik me heel gemaakt. Zit ook nooit onderuitgeploft met mijn benen wijd. Ligt vaak ook aan wat ik aan heb. Draag ik een skatebroek met een trui dan zit ik wel eens onelegant maar als ik een rokje aan heb ben ik ook een dametje.

Roxy 29-11-2002 10:10

Mijn stahouding is denk ik wel redelijk maar ik heb ook bijna 8 jaar geballet en nou al 10 jaar paardrijden en dat zijn allebei wel sporten waar die houding erg belangrijk is en veel op gelet word... ik heb alleen een afwijking met een schouder die gaat steeds naar voren toe maar daar probeer ik op te letten... of dat bij het lopen ook zo is weet ik eigenlijk nie... zal er eens op lettten...

Quiana 29-11-2002 12:00

Met een rok/jurk vind ik het echt niet netjes staan..
Met een broek kan het wel, maar k vind het gewoon geen gezicht.
Zelf zit ik meestal met mn benen overelkaar.

Pebbles 29-11-2002 12:27

Citaat:

Roxy schreef:

maar 02-12-2002 05:06

Houding vind ik heel belangrijk, ik zit altijd met mijn benen over elkaar eigenlijk, alleen op school is dat in sommige lokalen lastig met die lage tafeltjes :mad:, dus dan zet ik mijn benen naast elkaar en kruis ik ze bij m'n schenen zeg maar. Meisjes horen nou eenmaal niet met hun benen wijd te zitten, erg onvrouwelijk en inderdaad ongepast.

Black Sugar 02-12-2002 06:25

Citaat:

maar schreef:
Houding vind ik heel belangrijk, ik zit altijd met mijn benen over elkaar eigenlijk, alleen op school is dat in sommige lokalen lastig met die lage tafeltjes :mad:, dus dan zet ik mijn benen naast elkaar en kruis ik ze bij m'n schenen zeg maar. Meisjes horen nou eenmaal niet met hun benen wijd te zitten, erg onvrouwelijk en inderdaad ongepast.
Tenzij je een baaldag hebt en lekker in je pyama thuis de hele dag ranzig doet. :D

FireCracker 02-12-2002 12:16

Citaat:

Denise84 schreef:
het ziet er stom, ongepast, ongeineteresseerd en zeer oncharmant uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen in een rokje die "mannelijk" lopen: met hun benen uit elkaar en/of overdreven met hun voeten naar buiten lopen.

dat dus...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.