![]() |
Werk in de informatica?
Ik ben al best lang van plan informatica te gaan studeren, maar nu hoor ik dat er heel veel mensen in de ICT zonder werk zitten, iets wat ik dus niet absoluut wil. Daarom mijn vraag of ik me iets aan moet trekken van deze berichten.
Even voor de duidelijkheid: ik doe 5vwo, NG, informatica en economie 1. |
Doe zelf een ICT opleiding maar nu de sector instort en veel werklozen vallen maak ik me er niet minder druk om.
|
als je nu in 5 vwo zit
en je doet minimaal 5 jaar over je studie (volgens statistieken waarschijnlijk langer) als je universitair ICT wil doen plus nog 2 jaar van nu dan ben je pas in 2009 of later afgestudeerd en hoef je je dan pas druk te maken om een baan. ik geloof best dat je met bepaalde modellen economische groei enz kan voorspellen maar ik geloof niet dat dat ooit op zon lange termijn kan :o |
De markt is op dit moment ingestort. (op een sollicitatie bij mijn stagebedrijf hadden we voor 1 vacature 20 brieven binnen gekregen, waarvan 75% thuis zat.)
De grotere bedrijven zetten veel mensen op straat, of laten ze thuis zitten. Dit zijn over het algemeen genomen de hoger opgeleiden. Maar dit zegt in principe niets over de langere termijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |