Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   trancecovers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=292528)

InsaneBarbie 28-11-2002 21:09

trancecovers

is het niet belachelijk dat de mooiste nummers gewoon worden verneukt door een paar dj's die even geen inspiratie meer hebben (ik noem: a forrest van the cure). ze kunnen bij hun stomme deuntjes toch wel zelf tekst verzinnen!?

Ufke 28-11-2002 21:11

ja

raaah 28-11-2002 21:16

nee, ik geef er niet om. ik vind dat sommige nummers heel redelijk gecoverd worden, en dus neem ik dat grote aantal mislukte covers maar voor lief. ik luister toch bijna nooit radio trouwens.

paco de taco 28-11-2002 21:21

dat kan je ook van punkcovers zeggen en die vind ik meestal juist leuk.
je hoeft er toch niet naar te luisteren?

dystopia 28-11-2002 21:24

als The Cure een beetje slim is (?) dan wachten ze eerst tot 't geld binnenstroomt met dat tranceplaatje en dan zeuren ze.. hmmmmm... 50%? anders gaan ze naar de rechter vanwege plagiaat.. ofzo :)

er zit toch al copyright op dus smerig is 't toch al ;)

eXo 28-11-2002 21:55

Barber's Adagio For Strings (*) vind ik wel mooi.

* spelfouten voorbehouden

eXo 28-11-2002 21:55

De trance remix dus he.

a new noise 28-11-2002 22:03

heel veel zijn echt ruk ja

nightflyer - voyage voyage
is nog aan te horen

InsaneBarbie 30-11-2002 14:40

zo'n vage trance band. kvind het gewoon triest dat ze zelf niks kunnen verzinnen. covers in het algemeen kunnen trouwens wel goed zijn. hoewel er weinig covers bestaan die beter zijn dan het origineel. al helemaal triest is madhouse, dat wijf heeft serieus gezegd dat hun versie "beter in deze tijd past". wat een onzin. als je zo nodig computermuziek moet maken, verzin het dan tenminste zelf. anders kan iedereen zich wel een artiest noemen.

NERD 30-11-2002 14:46

Citaat:

eXo schreef:
Barber's Adagio For Strings (*) vind ik wel mooi.

* spelfouten voorbehouden

Tja, maar die is dan ook van niemand minder dan William Orbitt (en volgens mij was het nog goed gespeld ook)

konflict 30-11-2002 14:48

die cover van a forest is inderdaad ziekmakend

geen id van wie die is overigens

FireCracker 30-11-2002 14:59

vreselijk gewoon... die djs kunnen niks.. ze zetten een vreselijke dreun onder een prachtig nummer en scoren dr een hit mee... en dan loopt iedereen britney ofzo af te zeiken, nou ja.. die zingt tenminste nog...

eXo 30-11-2002 15:15

Citaat:

birthmark schreef:
t origineel is ook erg mooi
Zeker. Da's eigenlijk de reden waarom ik de cover leuk vind. :)

Platoon met Charley Sheen en William Dafoe heerscht

mcsun 30-11-2002 16:00

De op Bittersweet Symphony gebaseerde ellende die onder de naam 'Water Verve' door ene DJ Mark nogiets werd uitgebracht... aaaargh!

De UNKLE versie daarentegen is wel sterk, maar dat is ook geen trance.

LiViNg EnD 30-11-2002 16:52

k vind t ook irritant.. maar punk covers zijn daarentegen vaak wel weer cool. misschien dat t er mee mee te maken heeft dat ik trance sowieso stom vind en punk niet..

wel is er een verschil. van een rotlied als my heart will go on kun je gewoon een vet punknummer nummer maken... t is vaak niet te vergelijken met t origineel, wat t kuist zoww cool maakt.
stel je covert my heart will go on in trance stijl, dan klinkt zown nummer al net zoww irritant als t origineel.. en dan is t enige verschil dat er beats onder zitten..

Another Way 30-11-2002 17:09

Die covers zijn dus geen echte trance, meer goedkope cheesy euro-pop ofzo

InsaneBarbie 01-12-2002 13:53

wat is dan wel echte trance? is dat wel goed dan?

Another Way 02-12-2002 22:04

Citaat:

InsaneBarbie schreef:
wat is dan wel echte trance? is dat wel goed dan?
Solar Stone - Solar Coaster
Weekend players - Into the Sun (Riva Mix)
Sarah McLachlan - Fear (Hybrid Mix)
Roc Project - Never (DJ Tiesto Mix)
Junkie XL - Breezer
Greed - Strange World (Lemon8 Mix)
Way out West - Mindcircuis (Gabriel & Drensden Mix)
Tremor - Mei Luna (Steve Gibbs Mix)
Andain - Summer Calling (Josh gabriel Mix)
Junk Project - Composure (solar Srone Mix)
4x4 - Indigo
Sasha - Bloodlock
Dj Tiesto vs. Junkie XL - Obsession (Nu Breed Mix)

etc etc..

allemaal originele trance van de bovenste plank

dystopia 02-12-2002 22:30

Je typt anders opvallend vaak het woord 'Mix'.

Another Way 02-12-2002 22:42

Citaat:

dystopia schreef:
Je typt anders opvallend vaak het woord 'Mix'.
So?

Het zijn geen covers, allen remixen van bestaande trance nummers. Elke plaat wrodt uitgebracht met een paar remixes. De remixer word natuurlijk gekozen door de persoon die de plaat heeft geproduceerd

dystopia 02-12-2002 22:57

Citaat:

Another Way schreef:
So?

Het zijn geen covers, allen remixen van bestaande trance nummers. Elke plaat wrodt uitgebracht met een paar remixes. De remixer word natuurlijk gekozen door de persoon die de plaat heeft geproduceerd

En hoeveel moeite kost het dan om zo'n remix te maken? Naja dat valt niet simpel te zeggen maar minder dan wanneer je from scratch begint lijkt. Er wordt wel flink wat geld aan verdient...

Six4Eight 02-12-2002 23:01

Persoonlijk vind ik een goede remix maken minstens even zo moeilijk als een eigen track schrijven.

Naast het feit dat een goede remix iets uit het origineel moet bevatten, mag hij er niet op lijken. Je remix moet origineel zijn. Een remix maken door hetzelfde melodietje te nemen en een ander geluidje gebruiken noem ik geen remix, dat noem ik goedkoop.

En remixen, tsja dat hoort bij de house cultuur.

Daar gaat trouwens helemaal niet zo gek veel geld in om. Als jouw track gewoon op vinyl verschijnt is 500 stuks een redelijke oplage. Als producer kun je dan rekenen op een 14%, omgerekend een 300 tot 400 euro. Daar blijft het verder ook bij, tenzij er licenties voor CD's getekend worden, wat dus in de meeste gevallen niet het geval is.

Daarnaast is een remix alleen maar goed voor de originele artiest. Royalties hiervan gaan namelijk naar de originele artiest en niet naar de producer van de remix. Hij zal er zelf dus nooit rijk van worden.

DiSiLLUSiON 03-12-2002 05:33

True, er zijn veel hardcore klassiekers ver-tranced.. Niet echt leuk, als je ergens in een discotheek bent, niet naar de muziek luistert... en wat bekends hoort en het blijkt een of andere gare cover te zijn :|

Wel grappig als je iedereen uit hun dak ziet gaan op muziek die ze normaliter niet zouden luisteren als er een ander naampie op geplakt zou zitten :D

Another Way 03-12-2002 06:16

Citaat:

DiSiLLUSiON schreef:
True, er zijn veel hardcore klassiekers ver-tranced.. Niet echt leuk, als je ergens in een discotheek bent, niet naar de muziek luistert... en wat bekends hoort en het blijkt een of andere gare cover te zijn :|

Wel grappig als je iedereen uit hun dak ziet gaan op muziek die ze normaliter niet zouden luisteren als er een ander naampie op geplakt zou zitten :D

Ik word ook moe van die happy hardstyle covers van oude harcore/rave nummers :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.