Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [IRC of FTP]wat is beter (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=293234)

Dr HenDre 29-11-2002 19:02

[IRC of FTP]wat is beter

waar kun je beter je bestanden dowloaden vinden jullie, met mirc of via ftp. Ik geef de vorkeur aan mirc hoewel ftp ook niet slecht is

DEChengst 29-11-2002 19:20

Absoluut FTP. Hoef ik geen moeite te doen om dingen in bezit te krijgen :)

Energy! 29-11-2002 19:25

Het probleem is wel dat je FTPs moet weten,

zoals ik dus niet weet :(

en meestal is er zo'n irritante ratio , wat ik best kan begrijpen

en MIRC snap ik echt niks van,

Dr HenDre 29-11-2002 21:39

Citaat:

Energy! schreef:

lol
*knip warezine* - dat mag nie

naamloos 30-11-2002 09:02

gewoon zorgen dat je goede contacten heb voor FTP's :)

B@RTOLI 30-11-2002 13:05

FTP he.

Werkt zeer goed.

DaKonium 30-11-2002 16:08

mirc, maar als iemand een goede ftp weet, doe ff mailen :)

p-chez 30-11-2002 18:58

FTP, zeker.
IRC vind ik omslachtig en irritant voor bestanden. Ook sloom, zo'n botserver.. dcc etc..

wabbit 01-12-2002 02:51

Citaat:

Energy! schreef:

wat nou ratio...dat is alleen om geen last te hebben van die klote leechers...want voor wat hoort wat natuurlijk...en als je een ratio irritant vind, dan is de file wat je wilt hebben je ook niet zoveel waard blijkbaar

Lunchbox 01-12-2002 06:42

waar kun je beter je bestanden dowloaden vinden jullie, met mirc of via ftp. Ik geef de vorkeur aan mirc hoewel ftp ook niet slecht is
< Conclusie, FTP is beter? die mensen van de scene hacken die XDCC's die mensen met site's fillen de XDCC's die XDCC's worden gestart via een FTP?

FTP = 10 x zo snel, handig en stabiel als XDCC, direct connect is trouwends ook een uber relax programma, met echte users en niet gehackte 100mbit lijnen, die toch binnen 3 dagen platliggen. Het probleem is denk ik dat jij niet bij de goede ftp's komt.. maar als hier iemand in een shop (software) werk.. add me msn ff clan30@hotmail.com dan heb ik wel iets voor je :)

Quintiano 01-12-2002 22:43

Citaat:

wabbit schreef:
wat nou ratio...dat is alleen om geen last te hebben van die klote leechers...want voor wat hoort wat natuurlijk...en als je een ratio irritant vind, dan is de file wat je wilt hebben je ook niet zoveel waard blijkbaar
Fout. Helemaal fout. Warez=free. Klaar. En dát is de definitie van warez. Geen ratio, geen "klik-op-329-banners-voor-de-login"-servers. En ja; dit soort groepen zijn er -- sterker nog; de zooi die de gierige siteops aanbieden komen 9 van de 10 keer dáár vandaan. Zoekt en gij zult vinden.

Hou je dan echter wel aan de 2 doodsimpele regeltjes:

- Download iets wat je nodig hebt. Ga niet lopen leechen voor de kick.

- Geef wat terug als je kunt. Ga niet clueless vanalles uploaden, kijk vantevoren even bij de requests van de siteop en neem contact op als je iets >600MB wilt uploaden (i.v.m. dubbelen op de server).

Dit naast de standaard-FTP-etiquette natuurlijk, zoals niet hammeren e.d.

dystopia 02-12-2002 06:44

IRC kan icm. Iroffer RARs best lekker werken. Maar fserves zijn klote; te omslachtig en vaak niet in RAR's dus ellelange queues waarin je steeds individueel de stuff moet selecteren. Doe mij maar FTP's.

a new noise 02-12-2002 07:36

Citaat:

Dr HenDre schreef:

like it's ever checked

dystopia 02-12-2002 15:47

Citaat:

a new noise schreef:
like it's ever checked
site bedoel ik ;)

Triloxigen 02-12-2002 17:57

FTP natuurlijk,
mee rmogelijkheden, en gewoon slepen..

Energy! 03-12-2002 00:00

Citaat:

wabbit schreef:
WAT IK BEST KAN BEGRIJPEN!
wel goed lezen he

Dr HenDre 04-12-2002 13:06

Citaat:

Dr HenDre schreef:
lol

k zal het niet opnieuw posten mar het is wel een beetje onzin dat het niet mag, het is immers een legale site hoor!!! :o :(

Beyoned 05-12-2002 09:12

upload wat je kan????

met die 16 kb upload van @home :rolleyes: HOPEN!!

Octopus 05-12-2002 21:36

Ik vind nieuwsgroepen wel handig :)

Quintiano 05-12-2002 23:24

Citaat:

Octopus schreef:
Ik vind nieuwsgroepen wel handig :)
Newszilla roeleert bigtime!

dystopia 06-12-2002 00:22

Citaat:

Dobermann schreef:
Had je nou maar Xs4all ;)

Octopus 06-12-2002 05:44

Citaat:

Dobermann schreef:
IDD! Kheb sinds gister ADSL bij XS4All dus ik ben al flink aan het downen :P

Dr HenDre 06-12-2002 11:25

en tog vind ik irc beter, je hoeft niet te zoeken op welke ftp je nou dat weer eens kan vinden, je gaat de channel binnen en je hebt alles. misshien is het wel wat langzamer maar het is iig wel makkelijker te vinden dan een hele reputatie opbouwen op een warez-board :o

pietje63 06-12-2002 12:44

ik ben lang niet meer hier geweest (geen scholier meer :d en GoT ontdekt), maar dit topic valt me wel erg op, dat het niet meteen gesloten wordt.. Er staat net niet 'ik wil warez help me'

als je files wilt sharen met iemand en geen van beide heeft een eigen (liefst ftp) server dan kun je het beste indirect doen; 1 zet hem op een webserver en de ander haalt hem er af. kleinde bestanden kunnen ook goed via icq/msn

als het gaat om illegale shit; ftp is een magisch woord. Je moet eerst zoeken naar goede contacten en dan moet je een account verdienen. De beste servers worden door de gebruikers gevuld en onderhouden. Zulke servers kosten ook geld en daarom moet je voor sommige betalen of iets doen om iemand te helpen..... voor de eenvoudigere zielen die af en toe een bepaald bestand zoeken kun je beter kazaa lite gebruiken

mirc kan ook wel leuk zijn, alleen is het aantal delende gebruikers daar erg laag..

Dr HenDre 06-12-2002 14:54

Citaat:

pietje63 schreef:

mirc kan ook wel leuk zijn, alleen is het aantal delende gebruikers daar erg laag..

:confused: hoe kom je daarbij
en een ander nadeel van ftp, als je iets ouds nodig hebt vind je dat nergens meer dat is wel jammer

DEChengst 06-12-2002 15:06

Citaat:

Dobermann schreef:
Nouw, hij is anders laatst toch ernstig ziek geweest. Een hoop multipart attachtments die niet compleet waren :( Cor was ook nog eens op vakantie dus niemand die het zaakje kon fixen. Ding was bijna een maand huilen met de pet op :(

dystopia 06-12-2002 16:52

Citaat:

pietje63 schreef:
ik ben lang niet meer hier geweest (geen scholier meer :d en GoT ontdekt), maar dit topic valt me wel erg op, dat het niet meteen gesloten wordt.. Er staat net niet 'ik wil warez help me'
Klachten op Feedback. Dat strenge GoT cultuurtje wil ik hier niet. Als ik jouw regel ga invoeren is het praten over Newszilla ook al niet meer mogelijk.

Dr HenDre 06-12-2002 17:41

Citaat:

dystopia schreef:
Klachten op Feedback. Dat strenge GoT cultuurtje wil ik hier niet. Als ik jouw regel ga invoeren is het praten over Newszilla ook al niet meer mogelijk.
(y) :D :o

Quintiano 06-12-2002 23:24

Citaat:

Desecrator schreef:
Nouw, hij is anders laatst toch ernstig ziek geweest. Een hoop multipart attachtments die niet compleet waren :( Cor was ook nog eens op vakantie dus niemand die het zaakje kon fixen. Ding was bijna een maand huilen met de pet op :(
Dan kan 't alleen maar beter worden; ben pas een week of 2 ADSL'ler.

Eerder hadden we UPC; maar met XS4ALL is dr echt een wéreld voor ons open gegaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.