![]() |
[gezocht] tutorial redhat/gnome/KDE
hoi,
ik heb er nu redhat opstaan met KDE en dat gaat best goed maar de lettertypes zijn anders dan in IE, ik wil graag weten hoe ik op mijn andere harde schijf kom (fat32) en hoedat je software installeerd die niet op de cd staan meegeleverd (Kmerlin bijv.) nou kan ik die vragen allemaal 1 voor 1 stellen maar lezen is een beter idee ik kan all1 geen lekkere tutorial vinden all1 ovber heel ingewikkelde zaken of het standaard gezeur over rechten en moubnten en install dus wie weet er nog een goede tutorial op het gebied van systeem beheer?? |
en hoe ik vanuit KDE in gnome terecht kom :D
|
Citaat:
uitloggen, in het inlogscherm in een menutje kiesen dat je gnome wilt |
hmmmmz meeste is opgelost
ik krijg all1 bij het mounten van mijn 2de windows schijf de volgende melding Code:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdd, |
Maak een directory aan in je /mnt/ noem je die /windows ofzo. Dan typ je:
mount -t vfat /dev/hdb /mnt/windows Dat /dev/hdb ligt eraan hoe je harde schijf is geconfigureerd. |
Citaat:
om precies te zijn mount -t vfat /dev/hdd /windows maar dan geeft ie bovenstaande foutmelding |
Citaat:
Dat welke partitie/harde schijf je mount zit staat hier: http://www.linuxnewbie.org/nhf/Files...d_Devices.html Kijk ook ff op www.linuxnewbie.org, daar staan veel van dit soort dingen (o.a. hoe rpm werkt, hoe je moet mounten, installeren, commands, etc). |
Je hebt waarschijnlijk geen vfat support in je kernel gebakken. Zul je je kernel moeten recompilen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
all1 niet met die harde schijf ik gooi er wel een schijfcontrole overheen in windows |
Citaat:
kan iemand me dan even uitleggen waarom hij dan wel de fat32 supportt van de HD waar ook de redhat zelf op staat, maar niet de 2de harde schijf die gaat toch in mijn servertje dus hoeft ook niet meer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26. |