![]() |
Een vriend met een alcohol probleem
Hallo allemaal,
Via deze weg hoop ik een vriend van mij (18 jaar) te kunnen helpen.. Een goeie vriend van mij drinkt erg veel alcohol. Vooral in het weekend. Ja, op stap is dat logisch denken de meeste en dat is ook wel zo. Maar, hij drinkt elk weekend (zaterdags) zoveel dat ie de dag erna niet meer weet hoe hij thuis is gekomen en dat soort dingen. Nou heeft ie liefdesverdriet en giet ie 2 flessen dropshot achterover. Ik merk aan hem dat ie steeds meer dingen vergeet, zelfs dingen die een week daarvoor zijn gebeurt. Weet iemand hoe ik hem het beste kan helpen? Kom niet aan met de AA, want dat vind ik een beetje te radicaal. Ik hoop echt dat iemand een idee heeft. Thnx alvast, groetjes Lovely1 |
ik denk dat het gewoon weekend gebruik is hoor
|
Iedereen heeft wel eens een foute periode waarin die ontzettend veel zuipt en de volgende dag een zwart gat in zijn/haar geheugen heeft zitten.
Zolang die persoon het houdt bij weekend gebruik en genoeg vrienden om zich heen heeft loopt het niet zo snel uit de hand. Ik zou als ik jou was gewoon een beetje op hem letten, maar hij moet zelf inzien dat hij teveel drinkt. Druk van buitenaf om hem te laten minderen werkt vaak averechts dus probeer hem ook niet te overtuigen dat hij moet stoppen. Wijs hem liever op de negatieve gevolgen, zoals zwarte gaten in het geheugen en dat hij zichzelf compleet belachelijk maakt als hij heeft gezopen. Maar zoals ik al eerder zei; iedereen heeft wel eens even een foute periode waarin hij/zij zich klemzuipt :) |
misschien kan je er met hem over praten?
|
Dat zie je zelf niet in tot het moment dat het erg fout gaat of het te laat is. Laat wel merken dat je bezorgd bent, maar dwing hem tot niets.
|
Misschien heeft hij Korsakow. Daar kun je een arts over raadplegen.
|
Citaat:
idd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mijn examentekst nederlands 2004 wel ja :o
|
Citaat:
ontopic; nja lees mijn eerste post maar :) |
lijntje coke na avond hevig drinken komt ie er wel boven op.
Maar dat is wellicht niet de oplossing die je zoekt... |
Citaat:
laat me raden, je komt uit volendam zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
ik ben trouwens clean nu, volledig. enkel wiet en alcohol |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: Zoals zeehond zei; praat er eerst eens over. Hier moet je wel het goede moment voor vinden, want dat kan je niet zomaar overal en altijd doen. Pak hem apart, zorg ervoor dat hij zich op zijn gemak voelt etc. Offtopic; ik maak er nog eentje open (y) |
vind ie het zelf ook teveel?
|
Citaat:
ik denk dat alle alcoholrpoblemen in de jonge jaren het begin zijn. |
dat van Skaos ging over die ziekte. Hoe heet het ook alweer. Korsakov ja!
|
god en ik maar denken dat ik goed las, wat fijn dat jij er toch weer bent...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar je geeft zelf het antwoord al in je post je bent echt dom |
Citaat:
|
Beetje nutteloos zo'n up van 3 jaar.
|
oh wacht ik zag helemaal niet dat het al van 2002 was :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wist het ook, maar ik zeg ook niks, anders verpestte ik de grap
|
Citaat:
:o |
Citaat:
|
nou, misschien kan ze antwoorden wat dr is gebeurt met die vriend ? :P heeft ie zn dropshot al op ?
|
Citaat:
Lid sinds: 13-10-2000 Aantal posts: 1426 (0.92 posts per dag) Laatste post: 25-05-2002 00:28 Denk t niet vriend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Krijgen we allemaal anonieme tips :P |
Citaat:
|
Citaat:
|