Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Twelve Monkeys (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=293535)

eXo 30-11-2002 01:30

Twelve Monkeys

Met Bruce Willis en Brad Pitt. Wat vinden jullie ervan?

NERD 30-11-2002 09:45

Topfilm van een topregisseur met Bruce Willis in zijn beste rol. Als je die film goed vind moet je zeker "Brazil" eens een keertje huren, zonder twijfel de beste Terry Gilliam film aller tijden. De ultieme kruising tussen "1984" en Franz Kafka (y)

Brazil (1985)

eXo 30-11-2002 16:08

NERD: ik zal het onthouden, thanks.

Ontopic: Ik vond het an sich wel een goeie film, maar ik was wel een beetje gedesillusioneerd door het feit dat de film zich als een soort van cyberindustrialpostapocalyptical science fiction ding profileert en het eigelijk een soort psychologische thriller blijkt te zijn. Beetje jammer maar in dat genre een hele goeie film. 'K wilde alleen dat je méér scenes in '2035' zou zien..

MetalliCat 30-11-2002 19:21

Heersch film, beetje Matrix sfeertje,. Maar echt vet, hou wel van dat soort films. Zals die andere zeker checken , NERD.

En eX, zal het nog maar ff zeggen, je sig heerscht :cool:

Carn 30-11-2002 19:26

je moet voor de gein maar eens twelve monkeys invoeren bij google, en n site zoeken die het tijdreis gebeuren behandelt, die zaken gaan echt heeeeeeeeel erg ver, best interessant.

eXo 30-11-2002 23:32

Citaat:

MetalliCat schreef:
Heersch film, beetje Matrix sfeertje,. Maar echt vet, hou wel van dat soort films. Zals die andere zeker checken , NERD.

En eX, zal het nog maar ff zeggen, je sig heerscht :cool:

't vreemde is, dat ik 'm nog zelf bedacht heb ook :)

ganralph 02-12-2002 11:59

briljante film, kijk ook eens 'La Jetee' een fransche film waar 12monkeys op gebaseerd is...

wyner 02-12-2002 12:03

Ik ben al jááren op zoek naar La Jetée... kun je me vertellen waar ik 'm op VHS/DVD kan kopen? (Zou wel leuk zijn als die als extra op de DVD van 12 Monkeys zat, maar ach ja...)

Rollo Tomasi 02-12-2002 12:58

Citaat:

wyner schreef:
Ik ben al jááren op zoek naar La Jetée... kun je me vertellen waar ik 'm op VHS/DVD kan kopen? (Zou wel leuk zijn als die als extra op de DVD van 12 Monkeys zat, maar ach ja...)
Ik zoek 'm ook al tijden. :/

Hope u got 20 bux lol

Lethalis 02-12-2002 13:11

Ik vond 12 Monkeys een hele aparte film.

*****SPOILERS*****
Vooral het einde was :cool: dus waar hij zichzelf ziet, maar als kleine jongen nog niet weet wie het is die voor zijn ogen wordt neergeschoten .. en als hij zichzelf als kleine jongen ziet en zich ineens beseft dat hij het zelf is die zometeen de pijp uit gaat :D

Eindeloze loop krijg je dan :D
*****/SPOILERS*****

Tot zover mijn wazige gedachten :o

Leuk gedaan (y)

Anonymous John 02-12-2002 13:57

Ehh...SPOILER WARNING?

[edit-RT]fixed.[/edit-RT]

Sterke film overigens.

JoRTh 02-12-2002 20:27

Die eindeloze loop.
De details in de film.
Het meesterlijke gespeel met de tijd.
De trippende decors in de toekomst.
Trippende muziek door de hele film.
Een gestoorde Brad Pitt.

En dan ook nog een stoned kijken, dat is gewoonweg geweldig.
Eén van de meest ondergewaardeerde science fiction films ooit gemaakt.

eXo 02-12-2002 22:08

Citaat:

JoRTh schreef:
Die eindeloze loop.
De details in de film.
Het meesterlijke gespeel met de tijd.
De trippende decors in de toekomst.
Trippende muziek door de hele film.
Een gestoorde Brad Pitt.

En dan ook nog een stoned kijken, dat is gewoonweg geweldig.
Eén van de meest ondergewaardeerde science fiction films ooit gemaakt.

Ja...en 't is juist dat science fiction labeltje waar ik een beetje tegenaan loop te hikken. Tuurlijk, d'r zit ook wel een laag sci-fi in, maar het grootste gedeelte van de film speelt zich in '96 af en op het tijdreizen na gebeurt naar weinig sciencie fictionachtigs..

ganralph 03-12-2002 14:04

Citaat:

wyner schreef:
op het Leidseplein in een klein film/theater-boeken-winkeltje rechts vd stadsschouwburg ligt 'ie iig op VHS (20 of 30 euro :S )

tis dat ik zelf het geld niet heb op dit moment...

JoRTh 03-12-2002 20:59

La Jetée is een film van nog geen half uur en bovendien bestaat hij alleen maar uit foto's met geluid eronder.
Ik moet zeggen dat ik aan het doorzien van het fotoboek al genoeg had. Dus ik zou het boek kopen.
Want 20 a 30 euro uitgeven voor de video lijkt me een beetje overdreven....

Simon 06-12-2002 09:56

Hij is 12 december op televisie!

the exploding boy 06-12-2002 10:26

Citaat:

eXo schreef:
Ontopic: Ik vond het an sich wel een goeie film, maar ik was wel een beetje gedesillusioneerd door het feit dat de film zich als een soort van cyberindustrialpostapocalyptical science fiction ding profileert en het eigelijk een soort psychologische thriller blijkt te zijn. Beetje jammer maar in dat genre een hele goeie film. .
Als je niet aan genres zou doen is het idd. een hele goeie film, maar beetje jammer dat ie in het genre waar ie zogenaamd "hoort" niet geheel past.

als ik nu duidelijk ben :confused:

FireCracker 07-12-2002 22:14

briljante film (y)

eXo 08-12-2002 21:00

Citaat:

the exploding boy schreef:
Als je niet aan genres zou doen is het idd. een hele goeie film, maar beetje jammer dat ie in het genre waar ie zogenaamd "hoort" niet geheel past.

als ik nu duidelijk ben :confused:

My thoughts exactly.

JoRTh 08-12-2002 22:36

Genre aanduidingen worden door de producent of productiemaatschappij gegeven om een film makkelijker te kunnen marketen. Dat is in dit geval zonde, want het is echt niet Gilliams idee geweest om dit science fiction te noemen, die man denkt niet eens in genres.

skyscraper 09-12-2002 14:40

enorm kicke film

Joostje 11-12-2002 16:08

No more monkey business!

Hannibal 11-12-2002 21:20

yep, we gaan weer kijken

Tox 13-12-2002 08:43

zeer goede film, wel twee keer kijken voordat je um echt goed door hebt

vrolijkevlinder 13-12-2002 13:28

Was gisteren euh 12 dec. op tv.
Brad pitt is zowiezo al bijna in elke film goed. Maar Bruce Willis speelde niet zo ontzettend goed in de film. Toch moet ik nageven dat deze film een retegaaf verhaal heeft en een mooi plot. Allemaal lekker vaag enzo. goeie film.

Rhinus 13-12-2002 13:42

Ik heb 'm gister gezien en hij was geweldig. Zo'n type films vind ik leuk :).

"Welkom bij Hart van Nederland!"

Citaat:

vrolijkevlinder schreef:
Maar Bruce Willis speelde niet zo ontzettend goed in de film.
Je spreekt jezelf in deze zin tegen.

barkrukkie 13-12-2002 13:57

Citaat:

Rhinus schreef:
Ik heb 'm gister gezien en hij was geweldig. Zo'n type films vind ik leuk :).

"Welkom bij Hart van Nederland!"

Citaat:

--------------------------------------------------------------------------------
vrolijkevlinder schreef:
Maar Bruce Willis speelde niet zo ontzettend goed in de film.
Je spreekt jezelf in deze zin tegen.

Hoe spreekt hij zich dan tegen? Normaal vindt 'ie Bruce Willis 'ontzettend goed', maar in deze film niet. klopt toch zo?
ik vond de film trouwens een van de betere films die bij dat genre horen

Rhinus 13-12-2002 15:18

Hij heeft 't over Bruce en daarna gaat ie zeggen dat ie niet zo geweldig acteerde in die film. Dat kan natuurlijk niet he!

ABrules 13-12-2002 15:30

ow echt wel zeer vette film ja... HAHAHA, vind die Brad Pitt ook grappig (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.