Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Lege vraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=293956)

Artemis 30-11-2002 17:07

Lege vraag

Stel, ik stel een vraag zonder echt een inhoudelijke vraag te stellen, wat zou je antwoord dan zijn?

(Dit klinkt erg wazig, misschien komt het omdat mijn hersenen op non-actief staan en ik toch een filosofische bui heb.)

Mijn vraag is dus eigenlijk:

?

Artemis 30-11-2002 17:09

volgens mij weet ik het antwoord al :rolleyes: :

!

Hannibal 30-11-2002 17:10

slotje

Artemis 30-11-2002 17:19

Citaat:

Hannibal schreef:
slotje
Het lijkt onzinnig maar het is eigenlijk serieus bedoeld.
Maar omdat jij de zinnigheid er dan neit uit kan halen vind jij slotje?

Ik vind de vraag an sich al schitterend en dus het topic waardevol :eek:

Not for Sale 30-11-2002 20:23

De mens.

Wat is de vraag bij dit antwoord?

Not for Sale 30-11-2002 20:26

Ik denk dat het antwoord een inhoudsloze wedervraag is Ellen:

?

Not for Sale 30-11-2002 20:27

zie sig :D

~Black Rose264~ 30-11-2002 21:35

Citaat:

Coolkast schreef:
Ik denk dat het antwoord een inhoudsloze wedervraag is Ellen:

?

Oke coolcast, ik moet toegeven dat ik het dit keer niet meer eens met je had kunnen zijn:p

sublime 30-11-2002 21:57

ik denk dat het antwoord op een vraag die je niet kent eigenlijk alleen een gevoel is...

kzat zo te denken over een mogelijk antwoord en ik voelde het wel maar kon het niet zeggen, vandaar...

woorden schieten te kort :D

>is een beetje wazig vanavond...<

BlackMystery 01-12-2002 11:11

op een lege vraag?
waarom antwoorden als jij mijn antwoord al weet :)

Kirk22 01-12-2002 12:52

Vraag: ?
Antwoord: bier

*Burning water* 01-12-2002 14:35

Vraag ik me af: waarom zou je een inhoudsloze vraag stellen? Er zijn genoeg interessantere vragen met inhoud immers. Naar mijn idee tenminste.

Yamyam 01-12-2002 18:21

Mijn antwoord : ?

dystopia 01-12-2002 19:01

Zo gek is dit nog niet... voorbeeld: ogen. Ogen kunnen 'spreken'. Emoties uiten. Een vraag kun je dus met je ogen stellen. Het antwoord dat daar op kan/gaat volgen is een antwoord dat niet gebaseerd is op een vraag die in feite niet met woorden gesteld is.

Daarnaast staan de antwoorden in dit topic :D

Tsasil 01-12-2002 19:59

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je de vraag intrepeteerd...

Als in een kroeg iemand mij een inhoudsloze vraag stelt, dan is het antwoord meestal: 'Yup', of 'bier' (Ligt er ook aan wie de vraag stelt)
Als mijn vriendin mij een inhoudsloze vraag stelt dan is het antwoord meestal iets in de zin van 'OK' of 'nu?'.
En zo hebben inhoudsloze vragen bijna altijd inhoud; het is nog een hele kunst om een echt inhoudsloze vraag te stellen.

Als jij bijvoorbeeld een inhoudsloze vraag zou hebben gepost zonder deze uitleg erbij dan zou ik geneigd zijn om uit te leggen hoe een forum werkt :D

Artemis 01-12-2002 20:44

Citaat:

dystopia schreef:
Zo gek is dit nog niet... voorbeeld: ogen. Ogen kunnen 'spreken'. Emoties uiten. Een vraag kun je dus met je ogen stellen. Het antwoord dat daar op kan/gaat volgen is een antwoord dat niet gebaseerd is op een vraag die in feite niet met woorden gesteld is.

Daarnaast staan de antwoorden in dit topic :D

kijk jij snapt em tenminste nog een beeetje ;)

tis zoiets net als een vraag die je met je ogen kunt stellen (zaadvragende blik ofso ;)) maar dan.. groter.. sja gewoon:

?

dystopia 01-12-2002 22:20

Hehe. Hmm en andere lichaamstaal; want er is meer onder de zon dan ogen. Wat er ook onder zou kunnen vallen zijn vragen die op een context slaan zoals: wat? waar? heh? maar al deze vragen hebben een inhoud met woorden. Jouw vraag alleen een "?". Een vraag die alleen in eigen gedachte ronddwaalt en niet uitgesproken is hoeft ook geen woorden te bevatten. Hmm en wat denk je van chaos? ;)

Artemis 02-12-2002 09:02

juist! juist
zoiets dan
de vraag is eigenlijk ook niet onder woorden te brengen natuurlijk, daar t geen uh DINGES vraag is.. waahdewazig
ik heb zo van die '?-dagen'
gelukkig heb ik dan ook weer mn '!-dagen'
van alles een beetje ofso

ShoarmaSchaap 02-12-2002 10:50

Hehhe grappige vraag.

Het antwoord is gewoon de informatie waar jij naar vraagt. En je vraagt dus nergens naar -> Antwoord is net zo leeg als je vraag.

de communiceerbeer 02-12-2002 14:02

het eigenlijke antwoord is ook niks, en daar kan je zelf weer van maken wat je wilt. hangt van jezelf af dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.