Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Joy of Painting with Bob Ross (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=294071)

Martijn 30-11-2002 18:50

The Joy of Painting with Bob Ross

http://dfl.sirious.net/sigs/bob ross.gif
"There's no such thing as a mistake, just happy accidents"
http://dfl.sirious.net/sigs/bobross_kl_card1.jpg
''Er is waarschijnlijk geen programma te vinden dat zo rustgevend is als de schilderlessen van de betreurde Bob Ross. Met een zachte vriendelijke stem liet hij zien dat iedereen kan schilderen, wanneer tenminste genoegen wordt genomen met een landschapje met een berg, een riviertje en een paar dennebomen. Bob Ross was een fenomeen, en dat blijkt maar weer eens uit het feit dat de "Bob Ross Memorial site' nog steeds druk bezocht wordt, terwijl de schilder/presentator al bijna vier jaar geleden overleed. De vele fans laten ontroerende boodschappen achter op de site.''
http://dfl.sirious.net/sigs/bobross_kl_card13.jpg
http://dfl.sirious.net/sigs/bobross_kl_card2.jpg

Elk oneven uur op zondag op ETV.

Die gast is echt....ongelooflijk:eek: wat die gast allemaal kan zeg:eek:

Maja ik kijk het dan elke zondag zoon 2x:)..Wat vinden jullie van deze man? Echt jammer dat ie dood is in ieder geval :(

cyc 30-11-2002 18:58

Bob Ross is geil, mmmmm, jammer dat ie dood is.

overigens deed hij vrijwel iedere keer hetzelfde bij die schilderijen, niet echt indrukwekkend. gelukkig zei hij d'r wel telkens bij hoe simpel het was

Martijn 30-11-2002 18:59

nee ik vind m niet geil:mad:

Pebbles 30-11-2002 19:00

Wat is ETV?

Een aantal jaar geleden keek ik het wel eens als er nix anders op tv was en ik me verveelde ofzo.. erg boeiend vond ik het verder niet..

cyc 30-11-2002 19:00

Citaat:

Big Daddy schreef:
nee ik vind m niet geil:mad:
Maar die afro! En dan die stem, mmmmm

Martijn 30-11-2002 19:07

Citaat:

CycLoner schreef:
Maar die afro!
haha ja dat kapsel was lachu ik d8 deerst dat het van 1970 was ofzo maar later zag ik dat het van 1990 was:eek:

en ETV heb je volgens mij alleen bij omgeving r'dam en ik zit in sliedrecht, kweeniej precies hoever dat ervandaan zit............

eXo 30-11-2002 23:34

Bob Ross is geniaal, één van m'n jeugdhelden.

"And we have a happy little tree here, with the happy little bush over there"

Conan the Librarian 01-12-2002 00:18

Citaat:

eXo schreef:
Bob Ross is geniaal, één van m'n jeugdhelden.

"And we have a happy little tree here, with the happy little bush over there"

Bob is goddelijk. :o

Uice 01-12-2002 11:41

Geweldige man

"We just put a little tree... right down there... it just lives there... and behind the tree, there's a little bush... that's our little secret... hmm..."

Ook zo geweldig dat ie zo een schilderij af heeft en dan zet ie er zo'n streep door en dan denk je o nee hij verpest het maar dan gaat ie er nog een keer met een kwast overheen en dan is het weer heel mooi.

Rioto 01-12-2002 13:45

Als iemand een Afro coupe heb noem ik hem altijd Bob Ross ....He,s a God! :D

Danique 01-12-2002 18:15

Citaat:

Conan the Librarian schreef:

Milk 01-12-2002 18:24

Flaff, flaff

:rolleyes:

Rhinus 01-12-2002 18:31

Citaat:

Citaat:

Pebbles schreef:
Wat is ETV?

battlestar 01-12-2002 20:40

hehehe, werd die gast niet ook nagedaan door paul de leeuw?

PrimRose 01-12-2002 21:03

BOB ROSS RULEZZZ

echt waar, die man was echt echt echt goed. Kreeg ik zelf ook altijd de neiging om te gaan schilderen....maar mijn trees waren nooit happy.....en de rest van het schilderij ook niet :(

WishfulDreaming 01-12-2002 21:13

Citaat:

Pebbles schreef:
Wat is ETV?

Hhmm ETV. Zo heet bij ons de lokale omroep :D

Martijn 01-12-2002 21:28

Citaat:

*BattleStar* schreef:
hehehe, werd die gast niet ook nagedaan door paul de leeuw?
ja zwaar irritant (n)

Quintiano 01-12-2002 22:52

Bob is gewoon de man. LMFD!

de communiceerbeer 01-12-2002 23:09

bob ross hoort gewoon aanbeden te worden :)

coecie 01-12-2002 23:22

bob ross... hij is gewoon geweldig!
alles en iedereen in zijn wereld is gelijk, als hij het toch allemaal eens mocht beslissen in de wereld... dan was het vrede
ik HOU echt van hem, en ik heb er thuis videobanden van... het verveeld niet, ook niet als je het al 100 keer hebt gezien! Bob Ross yay!!!

een keer, toen schilderde hij ook de twin towers, k vroeg me af, dat schilderij is nu vast veel geld waard ofzo... dat was echt cool, toen ging hij op locatie schilderen, in central park

trouwens, vragen jullie je nooit af hoeveel die man in zijn leven moet geblowd hebben om altijd zo rustig en vredelievend te zijn?

Martijn 02-12-2002 10:13

Citaat:

coecie schreef:
bob ross... hij is gewoon geweldig!
alles en iedereen in zijn wereld is gelijk, als hij het toch allemaal eens mocht beslissen in de wereld... dan was het vrede
ik HOU echt van hem, en ik heb er thuis videobanden van... het verveeld niet, ook niet als je het al 100 keer hebt gezien! Bob Ross yay!!!

een keer, toen schilderde hij ook de twin towers, k vroeg me af, dat schilderij is nu vast veel geld waard ofzo... dat was echt cool, toen ging hij op locatie schilderen, in central park

trouwens, vragen jullie je nooit af hoeveel die man in zijn leven moet geblowd hebben om altijd zo rustig en vredelievend te zijn?

VIDEOBANDEN?????
hoe kom je daaraan???? die wil ik ook!!!!!! :D

Rollo Tomasi 02-12-2002 10:30

Bob = cult

Zo'n briljant schilder was hij overigens niet, maar het zag er altijd wel aardig uit. Het waren vooral z'n ongecompliceerdheid en de schijnbare achteloosheid waarmee hij schilderde, die het programma leuk maakten. Het is natuurlijk fascinerend te zien hoe je van een wit doek stapje voor stapje bij het eindresultaat erecht komt.

FireCracker 02-12-2002 12:21

ik wil die zender!!!!!!!!!!!!!! haha, ik probeerde die kerel vroeger altijd na te doen... dan pakte ik een kwast en zette ik een streep met allemaal schuine streepjes erdoorheen (=boom) lukte overigens nooit... :( het was eerder toch alijd op Fox?

freakjuh 02-12-2002 15:32

jaah das was altijd zo cool, het lijkt allemaal zo simpel als hij t doet (y)
helaas gaat het bij mij nooit zo :p

Martijn 02-12-2002 16:28

Ikz ou het weleens willen proberen maar zoon ezel, doek. kwasten, messen, verf is allenmaal hartstikke duur :(

coecie 02-12-2002 16:35

Citaat:

Big Daddy schreef:
VIDEOBANDEN?????
hoe kom je daaraan???? die wil ik ook!!!!!! :D

mijn oma was fan, die heeft volgens mij àlle afleveringen van bob ross opgenomen... zo vet!

eXo 02-12-2002 22:11

Citaat:

Dobermann schreef:
LMFD!
Eh wat?

Citaat:

Rollo Tomasi Bob = cult

Zo'n briljant schilder was hij overigens niet, maar het zag er altijd wel aardig uit. Het waren vooral z'n ongecompliceerdheid en de schijnbare achteloosheid waarmee hij schilderde, die het programma leuk maakten. Het is natuurlijk fascinerend te zien hoe je van een wit doek stapje voor stapje bij het eindresultaat erecht komt.

Ja da's waar maar de meerderheid (dus ook ik) van de kijkers ziet toch groen van jalousie als je ziet hoe makkelijk hij zulke mooie dingen maakt. Nadeel is dat ie volgens mij ook niets anders kan schilderen dan meertjes en boompjes en wolken.

eXo 02-12-2002 22:12

Oh. Lick My Fucking Dick....

Rollo Tomasi 03-12-2002 16:36

Citaat:

eXo schreef:

Ja da's waar maar de meerderheid (dus ook ik) van de kijkers ziet toch groen van jalousie als je ziet hoe makkelijk hij zulke mooie dingen maakt. Nadeel is dat ie volgens mij ook niets anders kan schilderen dan meertjes en boompjes en wolken.

Oh, daar niet van, ik kan ook totaal niet schilderen of tekenen (of iets dat überhaupt cretiviteit vereist). :D

Citaat:

eXo schreef:
Oh. Lick My Fucking Dick....
Nee, LMFD staat voor 'lijkt me fucking duidelijk'. ;)

the exploding boy 04-12-2002 16:10

Citaat:

TAFKAB 04-12-2002 22:43

Hoe is die d00d aan zn einde gekomen? Gestikt in een kwast? :P

Conan the Librarian 05-12-2002 11:19

Citaat:

TAFKAB schreef:
Hoe is die d00d aan zn einde gekomen? Gestikt in een kwast? :P
Diezelfde ziekte die veel te veel mensen veel te vroeg naar de lovely little clouds stuurt. :/

Andijvie 05-12-2002 11:26

Citaat:

Milk schreef:
Flaff, flaff

:rolleyes:

*ligt dubbel*

Dat was ook het eerste wat ik hoorde toen ik de naam 'Bob Ross' las :D

TAFKAB 05-12-2002 11:48

Citaat:

Diezelfde ziekte die veel te veel mensen veel te vroeg naar de lovely little clouds stuurt. :/
Was t een ruggetuffer?

Quintiano 05-12-2002 12:21

Citaat:

TAFKAB schreef:
Was t een ruggetuffer?
Neenee, hij is verzopen (dacht ik).

TAFKAB 05-12-2002 12:41

Citaat:

Dobermann schreef:
Neenee, hij is verzopen (dacht ik).
AHA!!
Ik heb nog nooit wat die ziekte gehoord joh :P

Conan the Librarian 05-12-2002 13:40

Citaat:

TAFKAB schreef:
Was t een ruggetuffer?
Nee. Krijg je daar kanker van?

TAFKAB 05-12-2002 13:46

Citaat:

Doe niet zo wijs man.
Ik vraag toch wat de rede was van zijn overlijden.

FireCracker 05-12-2002 16:16

Citaat:

hij zat probably met aids in zn kop

Offtopic: jouw avatar is cool

Martijn 05-12-2002 19:56

Ik d8 longkanker

DeuS 09-12-2002 21:15

Bob Ross heerscht!

Tampert 10-12-2002 01:08

hij is zeer OK :)

Martijn 12-12-2002 19:57

Virginia erkende gouverneur George Allen Bob Ross als de beste presentator van educatieve kunstprogrammaís en dat de "hoofdzetel" van "Schilderen met Bob Ross" zich in zijn staat bevond. Het is gepast, hem en zijn verdiensten te erkennen en te eren, schrijft Allen, en 29 oktober, zijn verjaardag, tot herdenkingsdag te verklaren.
Gouverneur Lawton Chiles van Florida wees 6 augustus als Bob Ross-dag in Florida aan , nadat de jeugdige fan Scott Whitefield verzocht om een herdenkingsdag voor zijn favoriete schilder. Chiles stemde in met het verzoek. Zijn verklaring hiervoor was, dat Bob geboortig uit Florida was en dat Bob een vredelievend mens was, die een positieve levensinstelling voorstond..

Shibby 12-12-2002 20:29

haha die vent is cool! issie dood ja? is zeker heeeeeeeeel oud nieuws??? :confused: :confused:

Lakini's Juice 12-12-2002 20:44

die gozer was GOED!

Canon the Brilarian 13-12-2002 00:13

Ik heb het gisteren op de BR (Bayerische Rundfunk) gezien. :cool: (Ongeveer rond twaalf uur 's nachts.)

Weet iemand of dit dagelijks is? :o (Vanavond gemist. :p)

Vaag mannetje 13-12-2002 07:32

Citaat:

TAFKAB schreef:
Doe niet zo wijs man.
Ik vraag toch wat de rede was van zijn overlijden.

precies... is gewone vraag over de dood en mensen beginnen allerlei lompe grappen over te maken... en dan is 1 daar van ook nog eens een Forumbaas+ ... (wat dat ook mag zijn :rolleyes: )

barkrukkie 13-12-2002 11:47

Bob Ross is :cool:

Citaat:

Big Daddy schreef:
Virginia erkende gouverneur George Allen Bob Ross als de beste presentator van educatieve kunstprogrammaís en dat de "hoofdzetel" van "Schilderen met Bob Ross" zich in zijn staat bevond. Het is gepast, hem en zijn verdiensten te erkennen en te eren, schrijft Allen, en 29 oktober, zijn verjaardag, tot herdenkingsdag te verklaren.
Gouverneur Lawton Chiles van Florida wees 6 augustus als Bob Ross-dag in Florida aan , nadat de jeugdige fan Scott Whitefield verzocht om een herdenkingsdag voor zijn favoriete schilder. Chiles stemde in met het verzoek. Zijn verklaring hiervoor was, dat Bob geboortig uit Florida was en dat Bob een vredelievend mens was, die een positieve levensinstelling voorstond..

gaan ze 'm misschien heilig verklaren :p (St. Bob Ross :D)

Breg 13-12-2002 12:23

Ik heb vandaag op school bij CKV naar Bob Ross gekeken. Echt knap gewoon. Ik had 3 momenten dat ik zoiets had: nu heeft ie het hele schilderij verpest, maar dan schildert ie verder en ziet het er toch weer mooi uit.

en ook, als je die plaatjes helemaal bovenaan dit topic ziet, denk ik echt van: echt moeilijk om zoiets te maken. Maar als je hm dan zo´n schilderij ziet maken, lijkt het doodsimpel...

FireCracker 13-12-2002 19:30

Citaat:

Breg schreef:
Ik heb vandaag op school bij CKV naar Bob Ross gekeken. Echt knap gewoon. Ik had 3 momenten dat ik zoiets had: nu heeft ie het hele schilderij verpest, maar dan schildert ie verder en ziet het er toch weer mooi uit.

en ook, als je die plaatjes helemaal bovenaan dit topic ziet, denk ik echt van: echt moeilijk om zoiets te maken. Maar als je hm dan zo´n schilderij ziet maken, lijkt het doodsimpel...

wil ik ook.... !!! :D dat ga ik aankaarten bij mijn leraar ckv... (y) :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.