Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Intolerantie jegens moslims (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=29498)

DruidessI 22-12-2001 00:57

Intolerantie jegens moslims

Vandaag ook weer in de tram...
Een man (met een grijsachtige Talibanbaard en
een "jurk" (sorry, ik weet niet hoe dat heet) stapt voor me in de tram. Hij zegt:
1 zone. De conductrice kijkt hem heel duidelijk in de ogen aan, barst in lachen uit en zegt: Haha, Bin Laden? Waarop ik haar vragend aankijk in de zin van: waar heeft dat mens het over? Als dat humor is, dan is de humor wel erg diep gedaald... En ze gaat jolig verder: ohnee, niet bin laden. Zeker een broertje van hem hahaha.
Ik wist niet hoe ik hierop moest reageren, maar ik hoop dat mijn gezichtsuitdrukking wel voldoende was om te laten weten dat dit allesbehalve grappig was.

Enja hoor. Even later stappen d'r een stel oer-Hollandse jongens de tram in en zeggen ook al dat de man Bin Laden is en maken er dan grappen over.

Haha. Ik lach me krom (not!).

En ach, het is niet het enige... dit is slechts maar een geval die ik oppik uit het dagelijks leven, maar ze lijken in aantallen wel toe te nemen! En de grappen worden steeds flauwer! http://forum.scholieren.com/frown.gif

Zeker als ik me besef dat men ook zo jolig was over joden begin van de vorige eeuw...

zucht.

Men leert ook echt nooit van de geschiedenis!

Geen wonder dat er tussen de Marokkanse gemeenschap een paar idiote teringlijers zijn die menen dat ze stoer zijn met hun gedrag....
De maatschappij let op niemand, behalve op zichzelf en/of hun eigen (herkenbare) groep.
En zo is er gewoon pure apartheid in ons land; zonder dat je daar eigenlijk bij stil staat.

Groetjes,
Suzan

Regalk 22-12-2001 10:37

en als niemand er wat van zegt, dan blijft het ook zo doorgaan.

Nieuwe Nationale Partij 22-12-2001 10:46

Citaat:

DruidessI schreef:
Vandaag ook weer in de tram...
Een man (met een grijsachtige Talibanbaard en
een "jurk" (sorry, ik weet niet hoe dat heet) stapt voor me in de tram. Hij zegt:
1 zone. De conductrice kijkt hem heel duidelijk in de ogen aan, barst in lachen uit en zegt: Haha, Bin Laden? Waarop ik haar vragend aankijk in de zin van: waar heeft dat mens het over? Als dat humor is, dan is de humor wel erg diep gedaald... En ze gaat jolig verder: ohnee, niet bin laden. Zeker een broertje van hem hahaha.
Ik wist niet hoe ik hierop moest reageren, maar ik hoop dat mijn gezichtsuitdrukking wel voldoende was om te laten weten dat dit allesbehalve grappig was.

Enja hoor. Even later stappen d'r een stel oer-Hollandse jongens de tram in en zeggen ook al dat de man Bin Laden is en maken er dan grappen over.

Haha. Ik lach me krom (not!).

En ach, het is niet het enige... dit is slechts maar een geval die ik oppik uit het dagelijks leven, maar ze lijken in aantallen wel toe te nemen! En de grappen worden steeds flauwer! http://forum.scholieren.com/frown.gif

Zeker als ik me besef dat men ook zo jolig was over joden begin van de vorige eeuw...

zucht.

Men leert ook echt nooit van de geschiedenis!

Geen wonder dat er tussen de Marokkanse gemeenschap een paar idiote teringlijers zijn die menen dat ze stoer zijn met hun gedrag....
De maatschappij let op niemand, behalve op zichzelf en/of hun eigen (herkenbare) groep.
En zo is er gewoon pure apartheid in ons land; zonder dat je daar eigenlijk bij stil staat.

Groetjes,
Suzan

Boeie, ik zie de humor er eigenlijk ook wel van in! Vraagje: kijk je wel eens naar "Kopspijkers" of "Dit was het nieuws"? Dat is toch ook op zo'n soort gelijke manier, dat is toch ook vet geinig. Of zie je daar de humor ook niet van in?

Joyce-b 22-12-2001 10:55

Citaat:

Nieuwe Nationale Partij schreef:
Boeie, ik zie de humor er eigenlijk ook wel van in! Vraagje: kijk je wel eens naar "Kopspijkers" of "Dit was het nieuws"? Dat is toch ook op zo'n soort gelijke manier, dat is toch ook vet geinig. Of zie je daar de humor ook niet van in?

Alleen daar is een groot verschil bij, dat is niet persoonlijk tégen 1 iemand.. en dat is heel wat kwetsender..

Stel je voor dat jij het was, je voelt je toch heel wat meer beledigd als iemand dat tegen jou zegt terwijl je daar staat, dan als je dat in een tv programma hoort..

Maar toch,zoiets doe je gewoon niet!! belachelijk!

Het isook níet grappig!

DruidessI 22-12-2001 10:56

Citaat:

Ohnee, kopspijkers vind ik grappig. Maar ze gaan dan ook niet een persoon in het publiek aanwijzen en hem uitlachen en zeggen dat ie Bin Laden is.
Dat doen ze bij "dit was het nieuws" ook niet.

Wat als er bijvoorbeeld een nogal mannelijke vrouw of vrouwelijke man de tram in zou stappen en de conductrice had gevraagd:
Bent u nu een man of een vrouw?

Daar kan die man en vrouw vaak weinig aan doen dat hij/zij er zo uitziet.

Mensen die zich gedragen als de conductrice en die oer-Hollandse jongens (en ook de Marokkaanse groep) die ik aanhaalde scoren erg lag op de EQ score.

En mi is EQ belangrijker dan IQ:
je kunt nog zo slim zijn, als je geen respect toont voor een ander, word je slimheid niet aanvaardt.

Einstein was - vind ik - een man met een zowel hoog IQ als EQ.

Groetjes,
Suzan

DruidessI 22-12-2001 11:04

Citaat:

DruidessI schreef:

je kunt nog zo slim zijn, als je geen respect toont voor een ander, word je slimheid niet aanvaardt.

Ik denk overigens dat dit - ervanuitgaand dat de daders van de aanslagen van 11 september diegenen zijn die we denken dat ze zijn - 1 van de grootste overwegingen waren die ze hadden ten opzichte van het Amerikaanse volk: ze zijn technologisch sterk geevolueerd en economisch 1 van de sterkste landen, maar ze tonen ueberhaupt geen respect voor andere landen/groeperingen/onderwerpen die niet in hun straatje passen (Saoedi Arabie cq. moslimstaten (door het steunen van het Saoedis koningshuis....), Palestijnen, milieu (terwijl ze slechts 5 procent van de wereldbevolking zijn, verbruiken ze 25% van het totale energieverbruik op de wereld!!).

Ok... de kapers zelf hadden ook geen respect voor de slachtoffers... in New York en Washington http://forum.scholieren.com/frown.gif

Groetjes,
Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (22-12-2001).]

Regalk 22-12-2001 11:07

Citaat:

Dat ís humor en dat mag gebruikt worden in programma's met wat humor. Maar die conductrice zit gewoon dik te beledigen

nare man 22-12-2001 11:27

Citaat:

DruidessI schreef:

I beg to differ.

IQ en EQ zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden...imo kun je niet zomaar zeggen 'iemand die een hoog IQ heeft maar een laag EQ is altijd ongevoelig' of iets in die sfeer. Het hangt met elkaar samen, de meeste mensen die daadwerkelijk erg intelligent zijn voelen mensen ook wel redelijk aan...of ze simuleren dat ze mensen aanvoelen door met hun verstand te beredeneren hoe iemand anders denkt/voelt. Maar dat terzijde, da's meer iets voor Psych.

Ik denk niet dat er hier een bijzondere intolerantie in het spel is. Ik denk ook niet dat die chauffeur en die jongeren stilstaan bij het feit dat die man moslim is. Ze zien gewoon het nieuws op TV en vervolgens zien ze iemand die op Bin Laden lijkt. Haha, leuk. Ik denk niet dat het verder een erg diepliggende haat jegens moslims betekent, het is meer gewoon een grap waarvan ze zelf de consequenties niet (kunnen/willen) inzien.

The Wanderer 22-12-2001 13:47

Citaat:

nare man schreef:
I beg to differ.

IQ en EQ zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden...imo kun je niet zomaar zeggen 'iemand die een hoog IQ heeft maar een laag EQ is altijd ongevoelig' of iets in die sfeer. Het hangt met elkaar samen, de meeste mensen die daadwerkelijk erg intelligent zijn voelen mensen ook wel redelijk aan...of ze simuleren dat ze mensen aanvoelen door met hun verstand te beredeneren hoe iemand anders denkt/voelt. Maar dat terzijde, da's meer iets voor Psych.

Ik denk niet dat er hier een bijzondere intolerantie in het spel is. Ik denk ook niet dat die chauffeur en die jongeren stilstaan bij het feit dat die man moslim is. Ze zien gewoon het nieuws op TV en vervolgens zien ze iemand die op Bin Laden lijkt. Haha, leuk. Ik denk niet dat het verder een erg diepliggende haat jegens moslims betekent, het is meer gewoon een grap waarvan ze zelf de consequenties niet (kunnen/willen) inzien.

idd, de conductrice kan er niets aan doen, ze mist gewoon de kennis om de consequenties van haar grap in te zien, zulke mensen denken vaak niet verder.

Mugshot 22-12-2001 14:42

Zo zie je maar weer dat de gemiddelde volksidioot minder tolerant is als hij zich 2 jaar geleden voordeed.

Het grote deel van nederland doet zich oh-zo-tolerant voor, maar als het erop aankomt zijn ze gewoon bot en intolerant en laten hun domheid en onnadenkendheid maar al te goed blijken.

Twee jaar geleden was racisme een taboe, het klootjesvolk lulde met de media mee.
Nu komt zon pim fortuyn en laat de politiek heel logisch en simpel klinken door buitenlanders de schuld te geven en als oorzaak af te schilderen en het volk dat sowieso niet zo graag zelfstandig nadenkt schildert hem als held af en als man die zegt waar het op staat.
Racisme is minder tot een taboe geworden door de domme generaliserende uitspraken van meneer fortuyn en het klootjesvolk durft het weer aan mensen op grond van hun huidskleur of religie te beledigen, of te haten, het klinkt allemaal zo logisch toch?

Het waren tenslotte de moslims die de aanslagen op amerika pleegden toch?
De criminaliteitscijfers zijn toch hoger onder allochtonen?

En zonder erbij na te denken over het 'waarom' en 'waardoor' -de gemiddelde burger denkt liever niet te veel na- zien wij de allochtonen dus als oorzaken van veel ellende.

In zulke situaties zie je hoe primitief onze samenleving werkelijk is.
Soms haat ik deze wereld van onnadenkende en kortzichtige mensen.

nare man 22-12-2001 15:52

Citaat:

Mugshot schreef:
Het grote deel van nederland doet zich oh-zo-tolerant voor, maar als het erop aankomt zijn ze gewoon bot en intolerant en laten hun domheid en onnadenkendheid maar al te goed blijken.
Inderdaad.

Het welbekende 'not in my backyard' syndroom.

dutch lion 22-12-2001 18:00

Citaat:

Mugshot schreef:
Zo zie je maar weer dat de gemiddelde volksidioot minder tolerant is als hij zich 2 jaar geleden voordeed.

Twee jaar geleden was racisme een taboe, het klootjesvolk lulde met de media mee.
Nu komt zon pim fortuyn en laat de politiek heel logisch en simpel klinken door buitenlanders de schuld te geven en als oorzaak af te schilderen en het volk dat sowieso niet zo graag zelfstandig nadenkt schildert hem als held af en als man die zegt waar het op staat.
Racisme is minder tot een taboe geworden door de domme generaliserende uitspraken van meneer fortuyn en het klootjesvolk durft het weer aan mensen op grond van hun huidskleur of religie te beledigen, of te haten, het klinkt allemaal zo logisch toch?

En zonder erbij na te denken over het 'waarom' en 'waardoor' -de gemiddelde burger denkt liever niet te veel na- zien wij de allochtonen dus als oorzaken van veel ellende.

ja erg he?
je zal in mei zien hoe dom we zijn.
de ruk naar rechts is onvermijdelijk.
alle mensen die een eigen mening durfen te hebben(een andere mening dan die je op tv ziet van al die linkse omroepen waar je het verplicht mee eens moet zijn anders ben je een nazi)denken hetzelfde.
als we niks mogen zeggen dan kunnen we altijd nog stemmen.

ik stem op pim!!!
en ik steun LN met een bijdrage voor de campagne.

Ninnoc 22-12-2001 18:03

domheid kan je mensen niet kwalijk nemen

Mugshot 22-12-2001 19:25

Citaat:

dutch lion schreef:

ja erg he?
je zal in mei zien hoe dom we zijn.
de ruk naar rechts is onvermijdelijk.
alle mensen die een eigen mening durfen te hebben(een andere mening dan die je op tv ziet van al die linkse omroepen waar je het verplicht mee eens moet zijn anders ben je een nazi)denken hetzelfde.
als we niks mogen zeggen dan kunnen we altijd nog stemmen.

http://forum.scholieren.com/biggrin.gifwhaha
Je gaat totaal aan mijn post voorbij.
Je 'durft' dus een eigen mening te hebben?
Sorry hoor maar volgens mij durf jij niet te veel na te denken en ga je meteen de makkelijkste weg.
De kortzichtige weg.
De ruk naar rechts is inderdaad bijna onvermijdelijk, de gemiddelde burger geeft nu eenmaal liever iemand anders de schuld van een probleem, schildert het gevolg liever als oorzaak af en laat zichzelf in de waan het probleem op te lossen als bij zichzelf te beginnnen en het probleem op te lossen.

Lees mijn post eerst even door en denk na over wat ik bedoel voordat je er met je standaard populistische argumenten tegenin gaat.

Mugshot 22-12-2001 19:26

Citaat:

Ninnoc schreef:
domheid kan je mensen niet kwalijk nemen
Kortzichtigheid en onnadenkendheid wel.

pvm 23-12-2001 20:48

Je zou het ook anders kunnen zien; als meneer keurig geintergreerd was, en zich had aangepast aan de Nederlandse waarden, dan zou hij waarschijnlijk niet zo'n "jurk" gedragen hebben en zijn baard afgeschoren hebben. Problem finito.

Mugshot 23-12-2001 20:53

Citaat:

pvm schreef:
Je zou het ook anders kunnen zien; als meneer keurig geintergreerd was, en zich had aangepast aan de Nederlandse waarden, dan zou hij waarschijnlijk niet zo'n "jurk" gedragen hebben en zijn baard afgeschoren hebben. Problem finito.
Moet ik lachen of is dit serieus bedoeld?
Dus buitenlanders moeten zich aan onze 'normen en waarden', aan onze 'cultuur' aanpassen?
Dus om geaccepteerd te worden moeten ze iemand zijn die ze niet zijn?
Om geaccepteerd te worden mogen ze niet zijn wie ze zijn?
Wat een belachelijke onzin.

------------------
Het leven is hard... maar wij zijn kut

[Dit bericht is aangepast door Mugshot (23-12-2001).]

The Wanderer 23-12-2001 21:26

Citaat:

pvm schreef:
Het is jammer dat mensen zoals jij nog steeds zo schaapachtig denken. Wat versta jij onder integratie? Iedereen moet zich volgens een bepaald beeld gedragen en kleden?
Sinds wanneer is er in Nederland een standaard code?
Aha, dus als jij een alto ziet lopen op straat dan confronteer je hem ermee dat hij niet goed geintegreerd is. Het trieste is dat jij zelfs het woord integratie verkeerd spelt, dus bij deze zal ik jouw woord niet serieus meer nemen. Schaap!

arvid_18 23-12-2001 21:26

wat de meeste kneuzen op dit forum niet weten is dat er veel meer rascisme en discrimatie in Marokko en dat soort landen is dan in Nederland.

Maffie 23-12-2001 21:46

Citaat:

arvid_18 schreef:
wat de meeste kneuzen op dit forum niet weten is dat er veel meer rascisme en discrimatie in Marokko en dat soort landen is dan in Nederland.
Wat een prachtige reden om het hier dan maar ook te doen. Ik kan alleen maar hopen dat je zo consequent bent om ook van de brug af te springen als iemand je hiertoe het voorbeeld geeft.

DarGull 23-12-2001 21:49

(Sorry voor de cross-posted reply FB's)

Citaat:

Mugshot schreef:

O.K. dan hier 'n wel overdacht antwoord.

Als voorbeeld "Omans"

Ik wil hiermee niemand veroordelen, maar laat die zogenaamde "Islam-Intellectuelen" die hier allemaal fijn in het westen wonen maar eens terug gaan naar de islamitische wereld en orde op zaken gaan stellen, want ondanks de glorie periodes van de islam, zit de islamitische wereld nu toch echt in een soort van middel-eeuwen, en ze kunnen een rennesaince best gebruiken, en dan hebben ze hun eigen intellectueelen hard nodig. Want van interventie door niet islamitsche westerlingen komt blijkbaar alleen maar mot. Dus wordt het geen tijd dat al die omans terug thuis gaan kijken, en orde op zaken stellen? Inplaats van hier in nederland uit te proberen te leggen dat moslims heel vrede lievend zijn, en eigenlijk helemaal geen verkapte steun aan lui als O.B.L. leveren, ik vind dat maar moelijk te geloven als je ziet dat soenitsche en shiitische moslims zelfs elkaar al doodschieten, en de halve islamitische wereld op voet van oorlog met elkaar leeft. Tuurlijk christenen maken net zo goed oorlog met elkaar en dat ontken ik ook niet, maar ik begin een beetje ziek te worden van aldat politiek correcte "moslims zijn eigenlijk heel vredig, en de koran predikt geen geweld" gelul, het is gewoon niet waar. sinds W.O. II zijn er bijna 12x zoveel oorlogen in de moslim wereld uit gevochten als in de westerse terwijl er 2 miljard christenen rondlopen (95% van de gelovige bevolking van de westerse wereld is christelijk) en maar 1,3 miljard moslims. Dus blijkbaar is er toch echt iets mis met de islam.

arvid_18 23-12-2001 21:53

Wat ik alleen wil zeggen is dat rascisme in Nederland, vergeleken met andere landen in de wereld, op een laag pitje staat.
Bovendien wordt het hier ook meer aangepakt.
Maar er moet natuurlijk niet door worden geslagen naar de andere kant.
Bijvoorbeeld positieve discrimatie wordt vaak uitgelegd als het bevoordelen van een zwarte (bijvoorbeeld). Terwijl het in werkelijkheid gewoon keiharde discriminatie is jegens een blank (nederlands) persoon.

Maffie, extreem linkse figuren als jij zijn net zo'n gevaar voor de samenleving als extreem-rechts.

The Wanderer 23-12-2001 22:01

Het is gewoon treurig om te zien dat waar je voorvaderen voor vochten en stierven in WOII, zo teniet wordt gedaan door hun kleinkinderen.

DarGull 23-12-2001 22:02

Maffie heb wel gelijk! En ondanks dat je het misschien niet uit m'n voorige post kon opmaken, ik ben zelf links, ik ben dat gedonder elke keer met moslim fanatici alleen zat!

Maffie 23-12-2001 22:07

Citaat:

arvid_18 schreef:
Maffie, extreem linkse figuren als jij zijn net zo'n gevaar voor de samenleving als extreem-rechts.
Ik ben zeker niet extreem links en ik moet toegeven dat positieve discriminatie wel het meest stomme is dat ze ooit uit hebben gevonden want het werkt discriminatie in de hand. Ik ben voor geen enkele vorm van discriminatie en ik ben zeker niet zo naief dat ik ga beweren dat alles wat er over buitenlanders wordt beweerd onwaar is. Wat ik echter wel beweer is dat er goede redenen zijn van waarom het zo is, en het ligt niet alleen maar aan hun. Een buitenlander is gewoon een mens met een handicap, en zijn handicap is dat hij een ander kleurtje heeft, of een raar accent, en alleen maar om die reden met de nek aan wordt gekeken omdat alle buitenlanders nu eenmaal zooooooo slecht zijn. Dus we behandelen ze bij voorbaat al als misdadiger en als je toch al zo behandelt wordt, wat maakt het dan nog uit om inderdaad een misdadiger te worden.

Als je een kind maar vaak genoeg slaat, dan wordt die vanzelf wel gewelddadig.

Fessuoy 24-12-2001 12:06

Citaat:

arvid_18 schreef:
Wat ik alleen wil zeggen is dat rascisme in Nederland, vergeleken met andere landen in de wereld, op een laag pitje staat.
Bovendien wordt het hier ook meer aangepakt.
Maar er moet natuurlijk niet door worden geslagen naar de andere kant.
Bijvoorbeeld positieve discrimatie wordt vaak uitgelegd als het bevoordelen van een zwarte (bijvoorbeeld). Terwijl het in werkelijkheid gewoon keiharde discriminatie is jegens een blank (nederlands) persoon.

Jij bent uit op boze reacties, maar buitenshuis durf je deze woorden niet eens te zeggen, want ieder mens zou je verrot slaan buiten de extreem rechtsen. Jij vuile kutlijer.

En ook al is er rascisme op de hele wereld, moet jij het dan ook maar doen?

arvid_18 24-12-2001 16:49

====citaat van Maffie====

'buitenlanders zijn gewoon mensen met een handicap.'

De ware aard van Maffie komt langzaam bovendrijven....

Zlatan tha man 24-12-2001 16:55

Citaat:

arvid_18 schreef:
====citaat van Maffie====

'buitenlanders zijn gewoon mensen met een handicap.'

De ware aard van Maffie komt langzaam bovendrijven....

Ja dat kan dan wel zo zijn maar dat is gewoon een uit het verband gerukte citaat. Dan moet je ook er bij zetten want daarna stond

arvid_18 24-12-2001 17:09

'uit het verband rukken van citaten'.

Ja, ik bestrijd mijn vijanden met hun eigen wapens http://forum.scholieren.com/smile.gif

[Dit bericht is aangepast door arvid_18 (24-12-2001).]

Zlatan tha man 24-12-2001 17:16

Citaat:

arvid_18 schreef:
'uit het verband rukken van citaten'.

Ja, ik bestrijd mijn vijanden met hun eigen wapens http://forum.scholieren.com/smile.gif

[Dit bericht is aangepast door arvid_18 (24-12-2001).]

Maar zo bestrijd je ze niet hoor. Zo zet je zelf alleen maar voor lul. Want je probeert ze hopeloos te bestrijden met uit hetverband gerukte citaten

arvid_18 24-12-2001 18:04

Dus je bekent dat jij methode ook gebruikt net als de rest van dit forum.
Zo wie zet zichzelf nou voor lul?

nog een citaat van Maffie:

"ik moet toegeven dat positieve discriminatie wel het meest stomme is dat ze ooit uit hebben gevonden want het werkt discriminatie in de hand"

Maffie, jij mavo kneusje, positieve discriminatie=DISCRIMATIE
namelijk discrimatie jegens een persoon op basis van zijn witte huidskleur.

Maffie 24-12-2001 18:18

Citaat:

arvid_18 schreef:

Heb ik ooit beweerd dat dat niet zo is? Wat ik met die zin bedoelde is dat die zogenaamde positieve discriminatie er aan bijdraagt dat er idioten zoals jij ontstaan.

[Dit bericht is aangepast door Maffie (24-12-2001).]

Mikey Thriller 24-12-2001 18:25

Citaat:

kopspijkers en dit was het nieuws is iets totaal anders dan een moslim uitlachen!! http://forum.scholieren.com/mad.gif

Zlatan tha man 24-12-2001 19:34

Citaat:

arvid_18 schreef:
Dus je bekent dat jij methode ook gebruikt net als de rest van dit forum.
Zo wie zet zichzelf nou voor lul?

nog een citaat van Maffie:

"ik moet toegeven dat positieve discriminatie wel het meest stomme is dat ze ooit uit hebben gevonden want het werkt discriminatie in de hand"

Je zegt dak die methode ook gebruik maar volgens mij was di citaat die ik gebruikte niet z'n verband gerukt of zat er nog meer bij?

DruidessI 24-12-2001 19:45

HEY! Rustig mensen!!!

Blijkbaar leidt een onderwerp als dit tot verhitte discussies zonder inhoud!
Is er dan werkelijk niemand die hier wel fatsoenlijk over kan discussieren zonder daarbij voor racist,communist of extreem-links/rechts e.d. uitgemaakt te worden of gaat dat niet meer....

Zelf ben ik wel eens regelmatig een bezoeker van de nieuwsgroep nl.politiek waar vele volwassen hun onderbuikgevoelens naar hartelus botvieren op mensen die er geen barst mee te maken hebben. Fijn, da's hun zaak, maar daar valt geen discussie mee te voeren.
En ik dacht net dat ik in www.forum.scholieren.com ander soort mensen tegenkwam. Mensen waarmee ik het soms niet dan weer wel eens ben, maar die het schelden achterwege laten.

Nou, daar heb ik me dus mooi in vergist...

Entja,.. zoals ik de eerste posting waar het nu allemaal omdraait al zei:
"De maatschappij let op niemand, behalve op zichzelf en/of hun eigen (herkenbare) groep.
En zo is er gewoon pure apartheid in ons land; zonder dat je daar eigenlijk bij stil staat."

En daar sta ik nog steeds achter, want helaas wordt dit beeld dat ik heb keer op keer bevestigd.

Groetjes,
Suzan

DruidessI 24-12-2001 19:48

Citaat:

nare man schreef:

Ik hoop dat je gelijk hebt!!!
Maar ik hoop ook dat ze op geen gegeven moment gaan beseffen dat zulke "grapjes" niet op hun plaats zijn.

Groetjes,
Suzan

twiety 05-04-2002 17:12

Als iemand zegt dat je op iemand lijkt (- noem 's wat - Xander van (ex)Volumia) vind ik dat geen belediging, wel een mening gebaseerd op overeenkomsten. Zolang het daarbij blijft vind ik het niet zo'n probleem. Wel als je de daden van Bin Laden 'als grapje' die man gaat aanrekenen. Of als je fysiek geweld gaat gebruiken, zoals ik laatst las dat een Pim Fortuyn look-alike in elkaar was gemept door een groep Marokanen.

Toch wil ik nog wel even opmerken dat het niet erg tactisch was van deze mevrouw en het - zeker door het steigende geweld tegen personeel in het openbaar vervoer - niet slim is.
Zoals gezegd vind ik de opmerking geen probleem, ook lachen niet. Uitlachen echter is flauw en niet gepast tegenover klanten als je aan het werk bent .

autodropje 05-04-2002 17:28

uppen is nie lief :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.