![]() |
Marcel van Dam is een slechte gespreksleider.
Eens of oneens?
Ik vind 'm persoonlijk een erg irritante vent. Hij is veel teveel overtuigd van zijn eigen gelijk...hij weet van een hoop dingen wel íets af, maar niet voldoende om echt goed te discussieren. Hij drijft op zijn autoritaire voorkomen en vermogen om een discussie naar zijn hand te zetten - inhoudelijk is hij niet sterk... Verder discussieert hij niet om een onderwerp van zoveel mogelijk kanten te belichten, om meerdere aspecten aan bod te laten komen (imo hét doel van een gezonde discussie) maar alleen persoonlijk, dwz om de ander onderuit te laten gaan...zwak Wat mij betreft mag hij opzouten...de tijd is rijp voor een nieuw karakter. |
Ik ben het eigenlijk altijd met hem oneens, en aan dat moraliserende van hem heb ik ook een hekel. Maar afgezien van zijn subjectiviteit kan hij naar mijn mening wel een goede gespreksleider zijn.
|
Marcel van Dam is de grootste hypocriet op tv. Altijd extreem links lullen maar je wilt niet weten in wat voor villa hij heeft en welke pandjes en bezittingen hij allemaal heeft. Typisch geval van links lullen en rechts verdienen. Op tv doet hij zich voor als de messias van het debat maar als je zijn schaapskleren afdoet zie je iets heel anders.
|
Citaat:
|
Dat vind ik aan de ene kant ook wel, want hij is altijd links georienteerd. Maar aan de andere kant is het ook zo, dat hij voor zijn mening mag uitkomen en zo een discussie kan veroorzaken.
|
Citaat:
hier kan ik me dus echt niet druk om maken hé! |
Ik vind hem best goed. Alleen als hij discusieerd is hij inderdaad erg overtuigd van zijn gelijk. Het wordt pas echt interresant als er iemand tegenover hem staat die sterk in zijn schoenen staat en zich niet omver laat lullen.
|
Citaat:
|
ik ben een paar keer bij jongeren lagerenhuis geweest en echt die man is zo'n irritante man
hij wil geloof ik graag gehaat worden en probeert daar alles voor te doen... |
Als hij iemand omlult dan kan hij goed discusseren.
Dat kun je niet bestempelen als terecht of onterecht. Hij discuseert gewoon goed. En tja, ik ben het ook niet altijd met hem eens, maar hij is zeker wel een goeie retoricus. Groetjes Ben(die zelf ook heel erg van discusseren houdt http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Ik ben het helemaal met je eens... Ik kan dan ook niet zeggen dat ik fan ben van Marcel van Dam. Hij geeft zijn tegenstander niet de mogerlijkheid om zijn argumentatie op te bouwen, iets wat in een discussie erg handig is als je van plan bent de argumentatie van je tegenstander af tre breken...
|
/me is het met nare man eens....
|
Citaat:
ik zie van Dam vrijwel alleen op het (jongeren) lagerhuis maar ik ben het vaak met hem eens. |
Citaat:
Tijd voor nieuw bloed idd http://forum.scholieren.com/smile.gif iemand een suggestie? |
Citaat:
|
Citaat:
Nee sorry, met alle beste wil van de wereld, maar ik kan geen respect voor man opbrengen. Hij waarschijnlijk ook wel niet vooer mij... http://forum.scholieren.com/wink.gif |
hij is irritant en veel te correct en altijd links lullen zodat de autochtoon een schuldgevoel moet krijgen.
wegwezen met die vent!!!!! |
het word vaak ten voordele van hem gepresenteerd in het lagerhuis.
bijv een stelling hij is dan voor en dat is veel makkelijker te verdedigen dan als je tegen was. |
Citaat:
|
Iedereen is het nooit met hem eens, dat maakt 'm geen slechte gespreksleider, maar het zegt wel wat over zijn manier van discussieren. Hij probeert gewoon altijd een prikkelend onderwerp te kiezen en heeft dan altijd precies iedereens tegenovergestelde mening, daar is op zich niets mis mee vinnik (gewoon proberen het discussieren een beetje interessant te maken), maar om dan te gaan zeggen dat het zijn eigen mening is, vinnik gewoon liegen...of hij weet niet wat hij wil, of hij doet graag moeilijk of hij heeft een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemde mening...
|
ik vind hem ook slecht, maar Paul Witteman daarentegen is meesterlijk
|
Ik zat door de archieven te bladeren, en zag deze topic, die nog altijd heel actueel is. Vandaar deze up:)
Marcel van Dam: Hot or Not? |
:eek: :eek: :eek:
wat erg! :| 2002 |
Up!
|
Ik ben het oneens met de stelling.
Tegenwoordig komt Marcel van Dam misschien wat onredelijk over en lijkt het alsof hij altijd overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar ik denk dat dat meer zijn rol is in programma's als het Lagerhuis. In de jaren '70 was Van Dam politicus en als je beelden uit die tijd terug ziet, krijg je toch wel een andere mening... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |