Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   LH:Het is goed voor de reiziger dat de directie van de NS opgestapt is. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=29562)

Isa 05-01-2002 21:43

LH:Het is goed voor de reiziger dat de directie van de NS opgestapt is.
 
eens/oneens?

Lateralus 05-01-2002 21:55

voor de korte termijn heeft 't geen zin, voor de langere termijn wel. nu word de chaos nog ff groter, daarna zal he misschien wel weer wat bter gaan met de NS.

Joepie 05-01-2002 22:05

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
eens/oneens?
Oneens. Beter zou het zijn om het hele personeel de laan uit te sturen en daarna eventueel weer aan te nemen maar dan op nieuwe voorwaarden.
Voorwaarden, die er vanuit gaan dat je een bepaald salaris krijgt als je een bepaald aantal uren per dag je werk doet zoals het hoort. Zo geldt dat in ieder bedrijf.


PV 05-01-2002 22:21

mhm dat kan je nu nog niet echt zeggen, over een half jaartje ofzo pas.
maar zoals ik t begrijp is het evengoed mevr. Netelenbos haar schuld dat alles fout gaat, dus zij mag ook wel eens opstappen.

Isa 05-01-2002 22:34

Citaat:

Joepie schreef:
Oneens. Beter zou het zijn om het hele personeel de laan uit te sturen en daarna eventueel weer aan te nemen maar dan op nieuwe voorwaarden.
Voorwaarden, die er vanuit gaan dat je een bepaald salaris krijgt als je een bepaald aantal uren per dag je werk doet zoals het hoort. Zo geldt dat in ieder bedrijf.


en wie gaat nieuwe banen zoeken voor dat personeel? en zijn er wel ghenoeg mensen om dat perosneel te vervangen.


dutch lion 05-01-2002 23:02

je schiet er niet veel mee op om alleen de poppetjes te vervangen.
de organisatie is belangrijk.
de regering pompt elke keer weer veel geld in allerlei dingen die niet goed gaan maar echte verandering komt nooit echt op gang.

Marnin 05-01-2002 23:59

nee, de ns had niet geprivatiseerd moeten worden.
het moet weer in handen van de overheid.
het directie doel nu is niet : zoveel mogelijk reizigers comfortabel vervoern maar zoveel mogelijk winst maken

Silent Enigma 11-01-2002 13:24

Citaat:

Marnin schreef:
nee, de ns had niet geprivatiseerd moeten worden.
het moet weer in handen van de overheid.
het directie doel nu is niet : zoveel mogelijk reizigers comfortabel vervoern maar zoveel mogelijk winst maken

maar niet zo dat winst boven reiziger komt te staan natuurlijk http://forum.scholieren.com/wink.gif


soulless 11-01-2002 13:30

Jawel, dat is wat hij zegt. Het doel zou moeten zijn om zoveel mogelijk mensen comfortable te vervoeren, terwijl dat nu winst maken is.

nare man 11-01-2002 13:46

Het probleem ligt 'm inderdaad niet bij de directie maar bij het personeel. Dat moet overnieuw gemotiveerd worden. Er moeten meer cursussen komen voor het omgaan met agressieve reizigers. Personeel wat nu thuiszit met vage klachten moet óf op korte termijn weer aan het werk, óf ontslagen.

Silent Enigma 11-01-2002 13:55

Citaat:

nare man schreef:
Het probleem ligt 'm inderdaad niet bij de directie maar bij het personeel. Dat moet overnieuw gemotiveerd worden. Er moeten meer cursussen komen voor het omgaan met agressieve reizigers. Personeel wat nu thuiszit met vage klachten moet óf op korte termijn weer aan het werk, óf ontslagen.


en de directie heeft gefaald in het motiveren van het personeel.. dat maakr de directie indirect verantwoordelijk


soulless 11-01-2002 13:58

Stap een: Een gekwalificeerd bestuur, dat zit er grotendeels al, alleen door de extreme problemen valt het niet echt op.

Stap twee: Een sociale doelstelling, weg met het winstoogpunt, laat de staat dit maar finacieren, dat betekent ook goedkopere kaartjes, binnen grote steden zou tram/bus/metro gewoon gratis moeten zijn. Laat gewoon een stel accountants controleren na elk jaar of er niet iets bezuinigd kan worden, staatsgeld over de balk smijten hoeft ook niet.

Stap drie: Een gemotiveerder en beter opgeleid personeels bestand, en dat zal voornamelijk afhangen van stap vier.

Stap vier: Als je trein een beetje vertraging heeft hou dan je saggerijnige hoofd. Ga niet op een conducteur lopen zeiken over een technisch of management mankement. Toon een beetje waardering voor hun werk. Als iemand met zn poten op een bankje zit/muziek aan heeft/zich verevelen/bedreigend gedraagt zeg er dan zelf wat van en als een of andere klojo een mes trekt ofzo dan help je die conducteur juist ja.

jensen 11-01-2002 15:28

Het is best wel vreemd dat steeds vaker het NS-personeel op de trein de schult krijgt van de chaos op het spoor. Het is niet het personeel dat sein-storingen veroorzaakt, het is niet het personeel dat nieuwe treinen regelt en het is ook niet het personeel dat gaat over het onderhoud van de treinen.

Ook is het niet volkomen eerlijk om alleen de directie te straffen, want de politiek is ook mede schuldig aan de situatie. Zo is het de politiek die gaat over de seinen wissels en sporen, de politiek is eigenaar van de (ook fouten makende) railverkeersleiding.

Wat er allemaal fout zit is ernstig complex en zeker niet af schuiven op een bepaald persoon, het duurt zeker nog jaren voordat hier verbetering in komt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.