![]() |
Politie.......sjonge jonge
vanmorgen stonden ze er weer hoor de politie. Lekker allemaal scholieren op pakken met hun fietsje en een dikke boete uitschrijven......mensen mensen dit klopt toch nie ik vind dit gewoon gemeen zo kunnen ze makkelijk hun geld verdienen maar als je uitgaat kan iedereen met kilo's wiet rondlopen en messen op zak hebben laten ze dan daar eens op controleren....nu controleren ze je fiets en verderop word iemand in elkaar geslagen.... echt ik wou ff me hier over uit!!!!
laat me alsjeblief weten wat jullie hier van vinden !!!!! |
Zucht... zoveelste persoon die niet verder kijkt dan zijn neus lang is, die geen moeite doet de zaak van de andere kant te bekijken, die zich teveel laat beïnvloeden door de media, die opgefokt raakt over iets wat zijn eigen visie is...
Damn. |
Ik ben het voor de volle 100% met je eens hoor. Mijn moeders winkel werd overvallen en na 2 uur kwamen ze eens langs om te kijken hoe het met haar ging, terwijl je niet je auto een beetje scheef moet parkeren want dan krijg je f90,- ehh 44,50 euro aan je broek
|
Citaat:
niks mis mee toch |
Citaat:
|
Citaat:
Damn. |
Ik ben het niet helemaal met je eens. De politie voert deze acties uit omdat dat gewoon makkelijk is voor de politie, veel makkelijker dan half Nederland opzoeken naar die ene zware misdadiger. Maar je hebt ergens ook wel gelijk, want ik denk dat het probleem ligt bij dat er te weinig pliesie is, als er meer pliesie zou zijn, zouden die zwaardere misdaden beter opgelost kunnen worden...
|
Ga zelf bij de politie als je denkt dat je het beter kan. Ze doen ook maar hun best hoor.
Iemand op fout parkeren ofzo betrappen is veel makkelijker dan iemand oppakken voor een zware misdaad. Ze doen echt wel hun best om die mensen ook op te pakken. De politie moet meer doen enzo, maar zo gauw als ze zelf een bekeuring krijgen wordt het ineens anders. |
Politie, tja. Het is wel goied bedoeld, maar het zijn van die losers.
Ja ik heb gedronken. Ja, mn licht was niet aan. Uhhuh, ik heb geen remmen. Ik weet dat ik rechts moet rijden. MAAR HET IS GVD 5.30 'S MORGENS MIDDEN IN EEN GODVERGETEN POLDER JAAAAA! |
Citaat:
ik heb veelo liever dat ze fietsers boetes geven omdat ze zich niet aan de verkersregels houden dan dat ze diezelfde mensen oppakkken omdat ze een blowtje willen roken! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede. Als de politie ziet dat er iemand in elkaar geslagen wordt schiet ze ook echt wel te hulp. Het probleem is vaak dat er geen getuigen zijn om achteraf iemand aan te houden, of de getuigen díe er zijn, zijn van die waardeloze straatpaupers die de politie ook haten en dus geen getuigenis willen afleggen. Citaat:
Citaat:
|
Ehm, zo'n polder waar een keer per jaar een trekker langs komt, en dat gebeurt echt niet midden in de winter...
Wat moet een agent in godsnaam zo laat op een half zandpad...? Je vertelt me niet dat ze niks beters te doen hebben. Vroeger woonde ik dus in dat rotdorp, en bij de plaatselijke disco was het altijd stekerij, daar werd nooit wat aan gedaan en dan staan ze daar op zo'n tijdstip op zo'n plaats mensen lastig te vallen. Bah. |
Deze discussie komt me bekend voor...
O ja, van het Jongerenlagerhuis gister... |
Citaat:
Ff op eeeuh iedereen reageren.... Kwil zelf ook politie worden het is niet zo zeer de schuld van de agent maar van ijn principe zijn baas. Tuurllijk is het goed dat ze de lichten van die fietser controleren maar ze doen dit dan om 10 min voor de straat lampen aan gaan, dan heb ik zoiets kom op man doe het dan als het fatsoenlijk donker is....als je nu een ernstig misdrijf begaat....bijvoorbeeld je slaat iemand finaal naar de klote...dan gebeurd er bijna nix wordt je jas gejat ja jammer ben je mooi kwijt.... laat er maar eens een politie gaan staan bij een uitgaan gelegenheid en kijken wat er aan jassen wordt gejat en aan mobieltjes en weet ik veel wat moeten ze daar ook wat aan doen en niet de makkelijke manier en honderden eerste klassertjes aanhouden omdat ze hun licht er niet op hadden omdat ze zoiets hadden van het is toch al licht genoeg..... |
Doe eerst eens wat aan je Nederlands!
Je wilt 'politie' worden. http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif 'laat er maar eens een politie gaan staan' *zucht* Maar goed, een serieus antwoord. Ben 't volledig met nare man eens. Ernstig of niet, JIJ overtreed de wet. Dat geef je zelf toe. En dronken, zonder licht aan op de verkeerde kant van de weg rijden? Aso idioot. *moet zich inhouden* |
Citaat:
Ben blij dat ze bekeuringen uitschrijven. |
Laat maar hoor als je toch niet wilt lezen wat ik schrijf. Het is zo'n secundaire rotweg vol gaten richting de dijk/zee, en die lui stonden er zonder licht.
Ik was nog heel best in staat te fietsen, kom op, ik moest er eerst gewoon door de bebouwde kom, netjes aan de regels gehouden, (daar staan bovendien lantarenpalen, dus waarom licht aan?) maar toen ik eenmaal daar was had ik zoiets van de weg is van mij snappie? En terwijl er op dat tijdstip veel gevochten en gejat wordt gaan ze iemand die rustig naar de zee wil gaan zitten kijken zitten zieken, lekker hoor. Tuurlijk doet de politie veel goeds, ook verkeerscontroles, maar dit sloeg werkelijk alles, waarschijnlijk gewoon twee eikels die even zat waren van werken en dus maar koffie zijn gaan drinken ofzo... Maar ja, toen kwam er nog iemand aanfietsen, lekker om die even te pesten niet? |
Wíl je het niet snappen of kún je het niet snappen?
Die agenten zijn verplicht om jou die bon te geven! Net zo goed als jij verplicht bent om je aan de regels te houden. |
Wat wil je nou zeggen dan ? Je bent fout, maar ze mogen je geen bekeuring geven want er zijn anderen die fouter zijn dan jou ?
Ik denk dat politie er goed aan doet om juist ook de kleine dingen sterk te controleren. De politie controleerd al streng op verlichting en dergelijke, maar kijk nou eens hoeveel mensen er nog zonder licht fietsen. Asociaal veel ja.. Ik denk dat als ze iedereen maar lekker z'n gangetje zou laten gaan, er binnen de kortste keren meer dan de helft van de mensen zonder licht rijden. En dat de politie achter de (echt) grote jongens aan zou moeten gaan, is ook een beetje onzin, want dat is de taak niet van het regionaal politiekorps. Maar dat de politie op sommige gebieden een beetje fout bezig is, ben ik toch wel met je eens http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
De afgelopen jaren zijn binnen de politie-opleidingen veel meer sociale handelingen geintegreerd. Aan de ene kant is dat wel goed, maar aan de andere kant, als zij ons niet meer kunnen verdedigen tegen criminelen, wie kan dat dan wel? |
Citaat:
De politie is er ook niet om op straat het wilde westen na te gaan doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
De politie helpt je ook hoor, en ze zijn echt niet tegen je.
Tenmisnte hier, ik weet niet of dat ook in de rest van het land zo is. Maar ik vind de politie oke. |
Politie zijn arrogante ballen.
Je beroepen op gelijkberechtiging heeft geen enkel effect, die vervloekte ettertjes lachen je uit en zeggen dat je niet zo bijdehand moet doen terwijl je hier VOLLEDIG in je recht staat. Wat ik bedoel? In een stad zul je nooit en te nimmer gepakt worden voor rijden zonder licht. Op het platteland wel. Als je daar dan langs de kant van de weg staat en ze staan grinnikend een bon uit te schrijven waardoor je deze maand nog niet een keer meer een beetje vlees kunt eten, ja, bij de focking rijst en vitaminepillen bedoel ik dan, en er rijden andere mensen voorbij, ook zonder licht en je wijst ze daar op: " We zijn nu met jou bezig mannetje." Ze zeggen "mannetje", alsof ik met 3 duizen pillen op zak liep. Ik bedoel zout op, ik kan m'n fiets niet eens laten maken, ik zou niet weten waarvan, enig idee hoe duur een fietsenmaker is? En als ik dan een splinternieuwe van een junk koop is dat heling, lekker man. En bovendien over je verweer van "het zijn wetten": Wetten zijn er voor mensen, mensen niet voor wetten. Ik ben verstandig en verantwoordelijk genoeg om ook zonder licht en stevige remmen veilig over straat te kunnen, daar heb ik echt niet zo'n facistje in z'n apepakje bij nodig. Het is net als met rode lichten. Je bent toch zeker zwakzinnig als je voor een rood licht blijft staan terwijl er niks aan komt? En die agenten maar lachen, in hun mooie huis, met hun baan en met hun auto, voor de televisie thuis. BAH! |
Citaat:
Citaat:
je lijkt wel een dictator, hoe kun je beweren dat je vrijheid zo belangrijk vind? |
Citaat:
Citaat:
|
De topic schrijver heeft groot gelijk. De politie zou zich met andere dingen moeten bezig houden zoals criminelen oppakken en boeven vangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt het met je post over buitenlanders weer lekker verpest voor jezelf, ik zou maar onder een ander naampje terug komen http://forum.scholieren.com/tongue.gif En 'boeven' vangen? Oh man, wat ben jij naief http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Laat maar rare man, ik weet best dat ze gewoon hun werk doen (een beetje halfslachtig volgens mij, maar ja), en dat veel van dit soort gedoe niet aan de agenten zelf maar aan korpschefs etc ligt.
Mijn vorige post over de politie, tja, ik word van dit soort acties gewoon heel pissig. En ja, iedereen zou zich aan de wetten moeten houden... Maar er bestaat zoiets als gezond verstand, een wet is een handig hulpmiddel maar ik kan heel goed zelf uitmaken in welke situatie ik deze nodig heb en wanneer niet. Nou ja, dat geldt voor 'kleine' wetten dan, om nou zelf te gaan uitmaken wanneer je iemand mag neerschieten etc, LOL http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Die stomme k*tpolitie ook. Staan alleen maar regeltjes te controleren die jij onzin vind.
Heb jij wel eens met een auto in het donker op een overlichte weg gereden. Zo'n waar ook fietsers rijden? Ik denk het niet he? Stel je eens voor dat je met de auto op een hierboven beschreven weg rijdt. Daar rijdt ook een fietser in dezelfde richting als jij. Zonder licht. Wat nu? Ik als automobilist zie die fietser niet, met als mogelijke gevolg dat ik achterop rijd. Dan begin jij te schelden en te tieren dat ik beter moet uitkijken. Waarop met een gerust hart kan zeggen: "Ja jochie, ik wil best beter uitkijken, maar als jij je licht niet aan hebt, dan kan ik je niet zien". |
......En daarom controleert de politie jou of je lampjes op je fiets het wel doen
|
En als ik niet doof stom en blind ben ga ik aan de kant staan, lijkt me goed he?
|
Citaat:
|
Als ik geld voor nieuwe lichten had misschien wel ja, maar ik denk dat ik dan eerst vlees zou gaan kopen he?
|
Citaat:
|
Citaat:
kijk, ik wil best met licht rijden, maar ik heb geen zin om een abonnement te nemen op fietslichten. Die dingen liggen er zo af. |
Die paar piek voor een lampje twee keer per week bedoel je? Als het niet vaker is?
Tja, als je in Gouda woont ofzo wordt je fiets misschien wat minder gesloopt.... En fietsenrazzias heb ik hier in Groningen nog nooit mee gemaakt, politie is wel aardig hier in de stad... Tenzij je ze gaat vragen waarom ze op pony's rondrijden natuurlijk http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens ben ik zichtbaar genoeg zonder licht, m'n jas is op een kilometer afstand te zien dus... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door drama (14-01-2002).] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |