![]() |
zelfkritiek & zeggen waar het op staat
Wat ik vaak mis in oa de politiek is een beetje zelfkritiek. Waarom zegt netelenbos niet gewoon dat ze gigantisch verkeerd zat(geen discussie over netelenbos aub)? Waarom melde dat groenlinks dat ze niet voor bombardementen waren, zeg gewoon waar het opstaat (ja hebben ze het al over gehad enzo en ze wisten zelf ook niet wat ze vonden).
Ik vind dat ze wat concreter moeten worden en wat duidelijker moeten zeggen dat ze gewoon aangemoddert hebben. Maar ik denk dat dat ook komt door de maatschappij, als iemand zegt van 'ja ik heb het helemaal verkeerd gedaan ik ben gewoon blind geweest' dan denken mensen van goh daar stemmen we niet op. Terwijl juist die mensen toegeven en van fouten kan je leren. k ik heb het niet echt helder vertelt en zal wel veel commentaar krijgen maar wat vinden jullie? |
Ik ben het 100% met je eens.
Meer eigen meningen en minder schijnheiligheid zou ook fijn zijn. |
Ja, laat ik me maar niet uitlaten over de Nederlandse regering.
Ik ben niet over de Nederlandse regering te spreken. "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt." |
Natuurlijk maakt de politiek fouten maar dat is ook logisch want in de politiek zitten ook gewone mensen die dus ook fouten kunnen maken.
Wel wil ik even opmerken dat we het in Nederland gigantisch getroffen hebben vergelijk onze politiek maar eens met een politiek dat je ziet in Afghanistan of Jemen! Toch moeten we ook hier kritisch zijn en dat vind ik wel eens eng om te zien in Nederland dat mensen alles op een gegeven moment wel goed vinden en alles overlaten op de politiek! |
Citaat:
Jammer dan, de regering is democratisch gekozen. |
Citaat:
Het zou wel prettig zijn ja als dat gebeurt. Maar dat komt ook omdat alles nu redelijk op rolletjes loopt. In tegenstelling tot de jaren zeventig toen politiek nog "links" en "rechts" was, en niet zoals nu richting het midden. Ik ben ervan overtuigd dat het daar heel sterk mee te maken heeft. |
Citaat:
|
Valt in Nederland wel mee.
Nou, met die ******* Pim Fortuyn niet lang meer. Brengt met zn demagogische rotkop al die Amerikaanse crap naar binnen. Bedankt hoor. |
Citaat:
ooooooyeaaaaahhhhhhhhhh.....way to go....helemaal met je eens... en verder...politiek blijft politiek he...verander je nix aan, behalve als je zelf in de politiek stapt...en dat wordt je waarschijnlijk net zo'n figuur...daarom wil ik de politiek niet in http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Democratisch gekozen is geen enkele rechtvaardiging. Ik kan nog wel wat meer democratisch gekozen regeringen noemen maar dan beginnen bepaalde mensen weer bepaalde wetten aan te roepen http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00. |