![]() |
hoe fantasie iemand uit een depressie red (rijmpje :))
Hij was mijn evenwicht
Wat ik verstoorde Want mijn zicht zat tussen mijn oren :D Als je een wist hoe de wereld draait en hoe het draaien kan stoppen als je eens wist hoe de geur verspreid als je het gras maait en de kleur verdwijnt van al die moppen als je weg bent, en niet meer bent, en nooit meer bent als je signalen zend, maar niet verzend als er een plek is waar de aarde beeft, en jij het begeeft en als er hulp is, maar IK die hulp niet geef ik weet niet wat jij wil, ik weet niet wat ik niet wil wat wil je dat ik wil ik wil ons, op die kameel door de woestijn en jij, als mijn oase, mijn bron, voor een dieper bestaan ik kan niet gaan, ik wil niet gaan als je maar eens krijste voor je aandacht en het niet laat afhangen van mijn onmacht geen macht, maar hoop wat is daar van te koop? in dit leven waar het draait om feiten en gelijken we zijn niet gelijk, niet hetzelfde dat is ons geluk, dat zijn ONZE feiten alles wat zij heeft en woorden die hij geeft maar niet doneert, en hij niet adoreert niet begeerd en nooit gezweerd dat zij was, wat ik was dat zij zal zijn, wat ik was, wat hij meed omdat hij leed, door wat ik in het onbewuste deed want ik gaf niet, en ik wel sprak omdat ik niet deed wat ik zei, maar wel brak, omdat ik niet sprak in woorden, die ik niet kende, die ik niet wist en emoties toonde die ik giste in de enorme lijst van gezegdes de lijst die jij mij toonde en beval om te kiezen op mijn knieen, op de blaren, terwijl ik koos om NIET te kiezen en jij gaf op, en ik wilde vergeten maar ik vergat niet en daar het ongedierte vrat, en waar zij leken te weten, door ook te eten het hart te bereiken, en die opening die daar zat, werd een gat dat bleef groeien en een nieuwe leven broeide, daar diep in die grot, waar niemand hen zag en de bloemen voor altijd bloeiden |
o ja, er hoort ook een beat bij
|
het is op zich erg goed, ideale raptext denk ik...denk alleen dat je voor een gedicht iets teveel metamoforen gebruikt, maakt het nogal saai om zo te lezen...rappend zou het waarschijnlijk intressanter zijn (en makkelijker weglezen).
|
best doop hoor zussie..alleen sommige dingen slaan nergens op:)
voor de rest aardig goed.. en secreet volgens mij is ut ook een raptekst;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |