Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ongesteldheid uitstellen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=2962)

chaan 05-03-2002 18:54

ongesteldheid uitstellen

Ik wil voor de eerste keer met mijn vriend naar bed. Maar nu word ik rond die tijd ongesteld. Ik heb eens gehoord over een pil die zorgt dat je niet ongesteld wordt of het langer uitstelt Weten jullie hier iets van? Please zeg het dan ff waar je zo’n pil kunt halen en hoe het werkt!!!! Ohja ik ben niet aan de pil.

spacegirl 05-03-2002 19:06

als je aan de pil bent kun je gewoon doorgaan met de pil slikken en geen stopweek houden dan wordt je niet ongesteld.

Chloe Siere 05-03-2002 20:11

als je de pil slikt, kan je doorslikken zonder een stopweek te houden. dit raadt echter niet iedere huisarts aan, omdat hier nog te veel onduidelijkheid over is. k heb het ook een keer gedaan, maar k doe het niet iedere keer. daarom denk k dat jij ook wel een keer kan stoppen, maar wanneer je de pil voor het eerst gaat slikken, je begint na je volgende menstruatie (of tijdens, dat weet ik niet meer), werkt de pil pas na de eerst volgende stopweek!! dus in jouw geval, als je nu zou willen slikken, moet je wachten tot je menstruatie en dan nog een maand wachten. dat duurt dus nog wel even. grote kans ook dat je gewoon ongesteld bent tijdens je eerste stopweek als je pas begonnen bent met de pil.

overleg even met je huisarts wat hij vindt...

ekki 05-03-2002 20:21

Ja, er bestaat idd iets, ik heb het gehad (niet gebruikt, wel gekregen), bij mij heette het Primolut® N. Je kan hiermee een dag of 10 je menstruatie uitstellen. Maar het is ontzettende troep. En voor zoiets zou ik het niet gebruiken.

Stel dat 'met elkaar naar bed gaan' gewoon ff uit tot je niet ongesteld bent, of maak er een grote rode zooi van, want ongesteld zijn hoort er nou eenmaal bij. Jammer dan.

Toch?

Snufje 05-03-2002 20:46

Ik heb het vorig jaar gebruikt toen ik nog niet aan de pil was en ik op vakantie ging en niet ongesteld wilde zijn op vakantie. Idd, zijn tabletjes, moet je 3x daags innemen en dan kan je het max. 10 dagen uitstellen. Ik zou het voor dit doeleinde niet gebruiken.. Stel dat vrijen dan een keertje uit?!

Snufje 05-03-2002 20:47

BTW. Die 1e 2 reacties gaan er van uit dat je al aan de pil bent, maar dit is niet het geval toch..?

ster 20-05-2002 15:41

ik heb die pilletje ook wel eens gebruikt en volgens mij heb ik het 14 dagen uitgestelt maar dan moet je gewoon ff je huisarts opbellen en dan krijg je wel een receptje! enne kan je vriendje niet ff wachten dan?

MissBi@tch 21-05-2002 10:59

Citaat:

chaan schreef:
Ik wil voor de eerste keer met mijn vriend naar bed. Maar nu word ik rond die tijd ongesteld. Ik heb eens gehoord over een pil die zorgt dat je niet ongesteld wordt of het langer uitstelt Weten jullie hier iets van? Please zeg het dan ff waar je zo’n pil kunt halen en hoe het werkt!!!! Ohja ik ben niet aan de pil.
je kunt zon speciale pil daarvoor halen bij de huisarts als je verder niet aan de pil wilt...maar ja als je toch met hem naar bed wil dan kun je net zo goed aan de gewone pil gaan..kun je altijd uitstellen (errug handig :D)

XxBaBYGurLxX 21-05-2002 13:10

slik gewoon door, doe ik ook altijd, nooit problemen mee gehad

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.