![]() |
School wil niet geloven dat ik ziek ben.
Ik zit op het Noorderpoort in Groningen en ik doe Havo 4 en 5 in 1 jaar. Ik ben asl sinds halverwege september ziek: brandend maagzuur! Ik slik daar medicijnen tegen maar heb om de zoveel dagen een terugval en dan ben ik weer terug bij af en lig ik weer 3 week in bed. Ik kan dan bijna niks eten,heb pijn, ben misselijk en voel me heel zwak.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met school en ze wilen niet geloven dat ik ziek ben. Wat kan ik doen? |
Ik weet niet of je dat al gedaan heb, maar misschien kun je een bewijs meenemen van de dokter dat je die medicijnen slikt en/of de school je ouders en dokter laten bellen?
|
idd via de dokter regelen.. en je ouders? nou ja.. die zullen vast ook al wat gezegd hebben denk ik..
|
Als ze jou niet geloven moeten ze je ouders wel geloven. Laat die naar school bellen ofzo. Een dokter mag toch niet zeggen of jij ziek bent. In feite zouden ze je moeten geloven en anders je ouders.
|
Citaat:
Bewijs van de docter kan ik alleen meenemen als school eerst een brief schrijft. Degene die dat moet doen weigert dat. |
Natuurlijk is maagzuur e.d. heel vervelend. Maar is het, ondanks dat, niet mogelijk om desnoods een paar uurtjes naar school te gaan?
Het is niet besmettelijk, en natuurlijk zal je niet optimaal geconcentreerd zijn in de klas, maar je laat wel je goede wil zien. |
Citaat:
|
Laat hen maar het tegendeel bewijzen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo moeilijk is het voor de dokter toch niet om ff een briefje te schrijven/ belletje te geven. |
Citaat:
Tenzij er een regeling is dat je zoveel procent van de les aanwezig moet zijn, anders slaag je niet, kan de school toch weinig doen? Ik neem aan dat je toetsen enzo wel inhaalt of niet? Maar je hebt jezelf verantwoord en wanneer school dat niet wilt geloven dan moeten ze om meer vragen bij jou, je ouders of je dokter. In dit geval kiest de school ervoor niks te doen, dus dan kunnen ze je toch niks maken? (laat hun de onderwijs inspectie maar bellen ofzo, ziek ben écht, dus die zullen niks aantreffen wat niet klopt!) |
Citaat:
Aan de andere kant: heeft deze persoon reden om te geloven dat je niet echt ziek bent? *heb je vorig jaar veel verzuimd?* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat mag hij niet doen.., (zei hij) |
Citaat:
ikben vorig jaar van school af gekickt wegens spijbelen en ik snap best dat het nu zo overkomt maar ze laten me het niet eens bewijzen. |
Citaat:
|
Bedankt voor jullie hulp! :)
Het is nu alleen niet meer nodig, ik ga over +/- 20 minuten bellen naar mijn school en ik ga me laten uitschrijven. Ik had nl. een contract getekend dinsdag waarin stond dat ik de volgende week en de rest van deze week elke les aanwezig moest zijn en alle toetesen voor deze twee weken moest maken anders zou ik van school gekickt worden. Daarna zouden nog 2 van zulke contracten volgen (in totaal voor een periode van +/- 1,5 maand. Gisteren ben ik naar school gegaan en ik ben er van overtuigd dat ik het qua leerwerk en maakwerk en toetsen e.d. allemaal nog zou kunnen inhalen. Alleen voel ik me nu dus weer zwaarberoerd... en dit heeft me doen nadenken: -bij het bespreken van mijn contract degene met wie ik gepraat heb er 100 % zeker weten op uit om mij van school af te hebben en ik hen anderhalfuur lang allemaal cynische, belediginde en kleinerende opmerkingen aan moeten horen en dat ging bij de rest van de leraren ook zo,ik wod tegengewerkt... - ik kan de school niet de garantie geven dat ik elke dag de lessen kan volgen ik heb namelijk een zeer onvoorspelbare siekte. ('s ochtens voel ik me goed en 's avonds kan ik me in een keer strontziek voelen en de hele avond over de plee heen hangen) en school is niet bereid om iets te regelen dat ik alles thuis kan maken o.i.d. - ik heb bovendien nog kansen: staatsexamen (ik heb alle beken en ik kan prima thuis werken in mijn eentje en bovendien vind ik de stof niet dermate moeilijk dat ik op vragen stuit die nietmet wat simpel zoek en vraag werk beantwoord zouden kunnen worden! |
Citaat:
(ps: veel beterschap/sterkte) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
http://picserver.student.utwente.nl/...e.php?id=31237
Mijn ouders geven ook geen briefjes voor scholen. Dat moeten de oudres doen en dat dient de school te geloven. Als ze om een briefje vragen krijgen ze dit mee. Een doktersverklaring waar jij het over hebt is anders. Een arts doet ook medische keuringen, maar dat i niet hetzelfde als een briefje voor school dat je ziek bent. |
Citaat:
Die doktersverklaring van mij is btw geen medische keuring oid... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
da's achterlijk dat ze je niet geloven! Shit zeg!! Bel dan meteen naar de dokter en regel een afspraak met school en de dokter! Als jij toch een ziekte hebt!
groetjs from me! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |