![]() |
Te veel nadenken?
Ik dacht laatst na en kwam achter de gedachten dat we te veel denken de laatste tijd. Of mischien verkeerd denken. We leren en leren maar en het valt me op dat veel mensen in Nederland gewoon psychisch fucked up zijn omdat ze altijd lopen te stressen. Maar als je in deze maatschappij niks doet dan heb je ook niks, je wordt haast gedwongen om mee te doen en jezelf mentaal te slopen. Vraagt onze Nederlandse levenstijl nou gewoon te veel van ons? Want ik heb niet meer echt het idee dat mensen nog veel over zichzelf nadenken. Alleen maar over hun plaats/rol in de maatschappij.
|
Nou, als dit je gerust stelt, IK denk wel veel over mijzelf na en over anderen maar niet in de trend van mijn of hun positie in de maatschappij.
|
Citaat:
Ik merk vaak dat ik ouderen afgevlakt ga vinden of raar, omdat ze steeds in het zelfde patroon blijven hangen. Uitzonderingen daargelaten. |
We denken te veel na over onze plaats in onze maatschappij, omdat dat tegenwoordig in onze kop wordt gestampt dat dat moet.
Iedereen beweert dat de maatschappij individueler is geworden, maar ik denk juist het tegenovergestelde. Het individu telt totaal niet meer mee. 'De maatschappij dat ben jij'. Als individu krijg je wel alle verandwoordelijkheid, maar geen mogelijkheid om iets te veranderen als je dat wilt, want daar is een meerderheid voor nodig. Geen wonder dat er steeds meer mensen psychologisch fucked worden. |
Het gaat al heel lang, de verkeerde kant op met de maatschappij.
Maar je hebt wel gelijk, komt door stress. We denken teveel over de verkeerde dingen na en daardoor storten heel veel mensen in. |
ignorance is bliss
teveel is slecht, of je nu denkt, drinkt, eet. denken leid je tochniet tot eenhoger niveau van intelligentie, alleen maar tot meer inzichten die tot meer vragen leiden |
JA! NEE!
ik kom nog terug met een zinnige reply... SOON! |
We leven nu in een kennismaatschappij, maar dat zal om gaan slaan naar een ervaringsmaatschappij in de 21e eeuw. De linkerhersenhelft zal de komende eeuw hopelijk even worden gelaten voor wat het is. Anders bestaat eht risico dat we onze techniek gaan verafgoden, zoals in Atlantis gebeurd is, omdat we geestelijk totaal geen ontwikkeling hebben doorgemaakt en dus neit klaar zijn voor onze ontwikkeling.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk juist dat de meeste mensen eerder te weinig nadenken dan te veel; veel mensen doen dingen 'omdat het zo hoort', en denken niet na over het waarom van veel 'normale' gebeurtenissen. |
Citaat:
tja, misschien wel omdat ik "jong" ben |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |