![]() |
Goede doelen
Goede doelen en dan vooral ontwikkelingshulp zijn een druppel op de gloeiende plaat! daarom zou ik mijn geld er nooit aan geven.
Ik heb iets bedacht dat mischien helpt: als ieder westers land nou een broeder staat neemt?Bijvoorbeeld dat NL alleen het land zambia economisch gaat helpen. zo heeft ieder land een eigen 3e wereld land die ze moeten helpen en dan bedoel ik niet over laten komen! |
hmm, ja wel redelijk goed idee
alleen ik denk niet dat t ooit echt zal gaan gebeuren... |
nee
dan wordt dat ook weer oneerlijk verdeeld enz nederland is het er dan misshcien niet mee eens dat zij Zambia moeten en Belgie Mozambique ofzo whatever gaat niet lukken |
Citaat:
|
Hmm.. goeie doelen helpen toch iemand..
Als ze bij mij langs de deur gaan en het is een niet al te onzinnig doel (eeuwige sponsorlopen van flierjepvereniging "De oversteek" of iets waar ik niet achter sta) dan ben ik best bereid wat te geven.. die kleine druppel kan best wel verschil maken.. Maar aan Coins For Care ga ik bijvoorbeeld geen stuiver geven. EN dat is puur en alleen omdat d'r een aantal doelen bijzitten die ik dus NIET wil steunen (evangelisch werk in het buitenland, zendelingen werk etc.. idee is leuk, maar het christelijke bijtintje ..(wat ik dus zie als een goedkope manier van zieltjes trekken) ben ik absoluut tegen..) en nog een paar van dit soort dingetjes) Pech voor de doelen die ik wel wil steunen, die komen maar zelf langs... Iets anders waar ik ook wat tegen heb zijn doelen die eigenlijk gewoon niet door het volk betaald horen te worden..iig niet doormiddel van collectes. Cliniclowns, geweldig idee als je het mij vraagt, doodzieke kinderen wat opvrolijken kan denk ik zeer veel bijdragen aan het opknappen.. Maar waarom word zoiets niet wat meer gesubsidieerd?? Voor het huwelijks cadeau hadden ze wat mij betreft beter een collecte kunnen houden en op die manier mensne de keus laten wat ze willen geven.... (in mijn geval zal dat bedrag wel gevaarlijk dicht het 0 punt naderen..) |
VOor alle duidelijkheid, cliniclowns e.d. geef ik dus wel geld, maar wel met een beetje een nare bijsmaak zegmaar...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef er ook niet geld aan. Ik heb er een aantal redenen voor:
*er wordt nogal gefraudeerd, kijk maar naar Foster Parents; *we moeten eerst de problemen maar in Nederland oplossen; *het ene land geeft wel, het andere niet (of in iedere geval niet evenveel) waarom zouden wij dan het meeste moeten geven; *ze laten dan dramatische beelden zien, terwijl het even verderop wel mee blijkt te vallen (ze laten het ergste zien). *we geven mensen geld om een vis van te kopen, kunnen we ze niet beter vis te vangen? Ik denk dat we met z'n allen de problemen moeten zien op te lossen. Zoals pleiten voor een kinderstop (in ieder geval niet 15 kinderen per gezin), voorlichting geven over AIDS enz. Bovendien moet er een potje komen waar ieder land een x bedrag aan geld in stopt. Dit werkt beter dan zoals het nu gaat allemaal organisaties zoals Liliana Fonds en F.P. (niet lid worden van de Postc. Loterij) |
Citaat:
|
Tip!
Voor iedereen die nog een vakantie of hotel wil boeken of een mobiel abonnement af wil sluiten. Je boekt gewoon bij de grote reisbureaus of bij de grote providers en je betaald dus niets meer dan iemand anders, maar per boeking word ze geld overgemaakt naar de Dierenbescherming! Meer informatie staat op www.onlinewinkelszoeken.nl/goededoelen. |
Ik ben overdonderd door het nut van deze up.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |