Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   God- een autobiografie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=296896)

Optima 03-12-2002 19:31

God- een autobiografie

't zou zeker een leuke titel zijn voor een boek, maar in feite is alles wat we van God weten gebaseerd op de bijbel.

Maar wat is de bijbel nu? gewoon wat vage shit verzameld door de millenia heen?

waar komen die verhalen vandaan?

Ik krijg sterk de indruk dat de bijbel ( en daarbij het enige concrete ' bewijs' van het bestaan van God) gewoon bestaan is uit volksmythes, van losse verhaaltjes, van vaag gebrabbel over een pijp ( ik bedoel lees de psalmen je begrijpt e rniets van)

en DAT maakt een god..

ongelofelijk

Hannibal 03-12-2002 19:39

Ik had gedacht dat je met zoveel filosofieforum verleden wel een genuanceerder beeld zou hebben. Ontstijg de onwetendheid Jeanne!

Optima 03-12-2002 19:39

Citaat:

Hannibal schreef:
Ik had gedacht dat je met zoveel filosofieforum verleden wel een genuanceerder beeld zou hebben. Ontstijg de onwetendheid Jeanne!
ik heb mijn provocatieve kant niet verloren

het gaat me vooral om de titel :D

Hannibal 03-12-2002 19:41

Citaat:

Optima schreef:
ik heb mijn provocatieve kant niet verloren

Ik ook niet nee :D

tuonier1 03-12-2002 21:15

wel cool van die bijbel dat er zoveel wijsheden instaan. En je moet niet allen naar psamlem kijken das ouderwets gezang. Maar prediker is best interessant.

Of het laaste bijbelboek, openbaring. Beetje vaag, maar daar hebben ze het wel over een persoolnijke code die iedereen krijgt, en opeen gegeven moment zelfs moet dragen, anders mag ie niet handelen of verhandelen.

Kortom als het zover is weten we meteen of de bijbel juist is.
dus wacht maar af. Het gaat alleen wel die kant uit met pincode!Een jaar geleden ofzo las ik al een keer een artikel in de krant wwarin stond dat er over een paar jaar een multifunctioneel apparaat komt waarmee je alles kan, bellen, emailen, fotos kijken identificeren, geld halen enz. Alsdat het geval zou zijn dan vind ik weldat die toevallige schrijver in de bijbel dat goed heeft.

En het is nieteen intepretatie van me het staat er letterlijk:
openbaring 13, en dan de laaste paar regels.

*Burning water* 04-12-2002 08:16

Citaat:

tuonier1 schreef:
wel cool van die bijbel dat er zoveel wijsheden instaan. En je moet niet allen naar psamlem kijken das ouderwets gezang. Maar prediker is best interessant.

Of het laaste bijbelboek, openbaring. Beetje vaag, maar daar hebben ze het wel over een persoolnijke code die iedereen krijgt, en opeen gegeven moment zelfs moet dragen, anders mag ie niet handelen of verhandelen.

Kortom als het zover is weten we meteen of de bijbel juist is.
dus wacht maar af. Het gaat alleen wel die kant uit met pincode!Een jaar geleden ofzo las ik al een keer een artikel in de krant wwarin stond dat er over een paar jaar een multifunctioneel apparaat komt waarmee je alles kan, bellen, emailen, fotos kijken identificeren, geld halen enz. Alsdat het geval zou zijn dan vind ik weldat die toevallige schrijver in de bijbel dat goed heeft.

En het is nieteen intepretatie van me het staat er letterlijk:
openbaring 13, en dan de laaste paar regels.

Hee, wat cool, dat wist ik helemaal niet. Er staan inderdaad best goede dingen in de Bijbel. Maar daarmee is nog niet echt een goed bewijs geleverd van het bestaan van God, en al helemaal niet over wie hij is. Eerder over hoe mensen hem ervaren, en dan zijn hedendaagse ervaringen net zo waardevol als die van vroeger. Zolang ik echter geen persoonlijke ervaringen met God heb, weet ik niet zeker of hij bestaat, en al helemaal niet hoe hij in elkaar steekt. Dus alleen op de Bijbel afgaan lijkt me niet verstandig als je een biografie over God zou willen maken :p

McCaine 04-12-2002 12:11

Spannend, Optima. Maar de volgende keer kun je dit ook wel aan de spiegel vertellen oid als je bewondering wil, of het opsturen naar een tijdschrift, want dit levert niets op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.