![]() |
Gedoogd beleid... goed of slecht?
Het gedoogd-beleid, is dat iets wat we moeten houden of juist zo snel mogelijk afschaffen. Ik zou graag willen weten wat jullie mening hierover is.
|
Het gedoodbeleid ten opzichte van wat?
Er worden zoveel dingen gedoogd. |
Citaat:
|
Ik neem aan dat het over drugs gaat?
Gedoogbeleid is hypocriet en een beetje achterhaald. Ik denk dat het puur is ingevoerd om het buitenland niet teveel te shockeren. Een gedoogbeleid was/is in veel landen al een heel zwaar punt en totale legalisatie zou de meeste landen al helemaal tegen de borst stuiten. Maar, dat gedoogbeleid kan nu wel weg, legalisatie. Het is nu wel duidelijk dat het toestaan van drugs betere resultaten opleveren dan een verbod. Je kunt drugs toch niet uitbannen, zorg er dan voor dat de criminele handel verdwijnt en er goed, betrouwbaar spul op de markt is. [Dit bericht is aangepast door drama (18-01-2002).] |
Citaat:
|
als het om drugs gaat:legaliseren.
argumenten zullen er vanavond bij het lagerhuis wel gegeven worden. (als ik teletekst mag geloven tenminste.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een gedoogbeleid zorgt voor wat flexibiliteit binnen de wetgeving. Door bepaalde dingen te gedogen kan men er achter komen of het handhaven van een bestaande regel eigenlijk wel zo'n goed idee is, of dat men maar beter de regelgeving kan aanpassen. Maar gedogen moet je niet al te lang doen, het gaat onduidelijkheid geven voor mensen. In het geval van de softdrugs, gewoon weer keihard terug naar de oude regelgeving, of de wet aanpassen.. momenteel is dr teveel onduidleijkheid..
|
Citaat:
yepz.. hier ben ik het helemaal mee eens.. tis te onduidelijk of het nouw mag of niet, het gebruik van softdrugs.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02. |