![]() |
Scanner delen in netwerk.
Goedendag,
Ik heb 2 vraagjes: 1. Ik heb sinds kort een netwerkje thuis.Beneden staat een computer en boven een computer verbonden door middel van een crossed-over kabel.De printer heb ik gedeeld en is aangesloten op de computer boven.Het werkt allemaal opzich prima.Alleen als ik op de computer beneden een afdruktaak geef en de printer staat per ongeluk uit( en dan niet allemaal roepen dat dat stom is:-) ) dan geeft ie boven een melding maar beneden niet.Hoe kan ik instellen dat ie beneden ook een melding geeft als dat uberhaubt kan? 2. Ik wil een scanner die op de computer boven delen met de computer beneden zodat ik beneden een scanopdracht kan geven.Kan dat en zo ja,hoe? Alvast bedankt voor de (positieve)reacties. Groeten. |
1. geen idee
2. zit niet standaard in winblows maar in theorie is het mogelijk een app te schrijven die zoiets doet maar k weet niet of iemand ooit de moeite heeft genomen om dat ook te doen |
Ik heb 'r al eens een topic over geopend, volgens de replies daarop was het niet mogelijk, tenzij de scannersoftware het expliciet ondersteunt..
|
waarom zou je dat willen? je moet zoiezo naar die andere computer om je blaadje onder dat scanding te doen!
weet ook niet of het kan, volgens mij niet. |
denk ook niet dat het kan met die scanner, en daarbij zoals hier boven al is gevraagd. waarom zou je? :)
|
dit gaat over een scanner delen in het netwerk, conclusie: gaat je waarschijnlijk niet lukken :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |