![]() |
Gore smaak + paptong
Iedereen heeft wel eens een 'paptong', ik dus ook. Alleen houd het deze keer wel erg lang aan.
Ik poets sinds een week vaker mn tanden dan ik ooit gedaan heb om die gore smaak maar uit mn mond te krijgen. Aanslag heeft te maken met bacterien en dus misschien ook wel met die smaak. Mijn vraag is dus, hoe kom ik van die paptong en gore smaak af? Tong poetsen werkt niet.. Ik weet dat er schrapertjes voor zijn maar werkt dit ook voor die gore smaak? |
het kan zijn dat er iets met je maag, lever of longen niet pluis zit,
heb je andere klachten? hoesten ofzow? je ken hiervoor naar de huisarts gaan, heb ik in de kontsumentengids gelezen :) |
Citaat:
|
Op je tong nestelen zich ook veel bacterien ja. De tong poets je gewoonlijk met alleen water en probeer zo diep mogelijk te gaan (net niet tot je begint te kokhalzen :)). Schrob maar eens behoorlijk :)
Probeer minimaal 2 keer per dag je tanden te poetsen (en 1 keer per dag je tong). Een gore smaak lijkt me te doen hebben met bacterieen in je mond. Als je uit je mond stinkt, is het een ander verhaal. Dan kan het ook vanuit je maag komen (maagproblemen). De tandarts weet meer hierover (mijn schoonbroer is tandarts dus ik heb alles opgeschreven wat ik van hem wist :)) |
Citaat:
Vaak, lang en goed poetsen (niet schrobben (alleen je tong)) kan een remedie zijn. |
het kan zijn dat je halitose hebt; een pertinent slechte adem..
Een goed middel hiertegen is halita van dentaid. Dat is een mondspoelmiddel (21 euro) en dat moet je 2x per dag spoelen. Hoe ik dit weet komt door het volgende: Ik heb 4 jaar lang last gehad van halitofobie; de angst een slechte adem te hebben.. Ik heb al die tijd gedacht dat ik uit mijn mond stonk, wat dus helemaal niet zo was.. Jij kan ook tongcoating hebben.. Dat is dus de aanslag op je tong. Dit hoeft niet te stinken. Er is namelijk een verschil tussen een vieze smaak in je mond hebben en uit je mond raken. 95 % van de gevallen dat je uit je mond stinkt heb jhe geen vieze smaak in je mond (als het zon pertinente vieze adem is); en omgekeerd werkt het zo dus ook.. Koop een tongreiniger bij de apotheek |
Zo'n tongschrapertje helpt erg goed, gewoon de aanslag er van afschrapen en je bent er van af.
Probeer dingen waarop je moet zuigen (lollies bv) te vermijden, daar gaat je tong namelijk van vervellen, en dat is smerig :) Gewoon dagelijks schrapen en 't komt wel goed :) |
Als je suikerziekte hebt kun je ook last krijgen van slechte adem/vieze smaak in je mond
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat alweer wat beter met mn tong, die gore smaak is iig weg sinds vandaag (y)
|
ik heb er ook last van..
Soms denk ik dat ut wel es helpt als je je tandpasta doorslikt.. (maar dat lijkt me nou niet echt gezond) |
Citaat:
|
[QUOTE]italianboy schreef:
[B]het kan zijn dat je halitose hebt; een pertinent slechte adem.. Een goed middel hiertegen is halita van dentaid. Dat is een mondspoelmiddel (21 euro) en dat moet je 2x per dag spoelen. Jezusjozefmariaabel! 21 euro! Afzetters! Trouwens, zoiets als mondwater helpt toch hoogstens 1 minuutje? |
Citaat:
nooit inslikken dude xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |