![]() |
[Mysql] Database
Hey,
Ik wil ez publish installeren maar ik kom niet verder dan stap 1 :o ik weet niet wat ik hier moet invullen Database Adr: Database Host: Het probleem is dat ik niet weet hoe je een database maakt? Heb je daar MySQL voor nodig?? Zo ja, ik heb het geinstalleerd maar ik weet niet hoe ik nu een database maak??? bvd |
is ez publish een php script of is dat een instalklatie bestand met apache, mysql en php?
|
|
no one :(
|
je wil een database op je server zetten?
of op je eigen pc om te testen met localhost? |
Citaat:
|
Citaat:
|
easyphp om te testen
en om het op internet te publishen moet je een host hebben die het ondersteunt |
Je kan ook gewoon het MySQL package voor Windows van de MySQL-site halen. Kwestie van setup draaien, en dat is alles.
|
om op localhost te testen kun je het beste de zelfde software gebruiken als de server waar je mee gaat werken. Veel gerbuikt is de combinatie:
-Apache (webserver) -MYSQL (database) - PHP - Active Perl Kan op vrijwel elk systeem draaien, maar t makkelijkste is een systeem als windows 2000/XP. Dan kan alles als een service draaien (op de achtergrond) en heb je dus geen last van irri dos vensters zoals die in bijvoorbeeld windows 98 zou hebben.. greetz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |