![]() |
Hij is er weer voor de zwevende kiezers; de stemwijzer
Het is al weer bijna 22 januari en dan mogen wij weer onze stem uitbrengen op onze favoriete politieke partij.
Voor de mensen die niet weten wie of wat ze moeten kiezen is er een stemwijzer, deze is te downloaden op: www.stemwijzer.nl daar worden 30 stellingen gesteld en moet je antwoorden met eens, neutraal, oneens of geen mening. Ik heb hem zelf gedaan en het klopt wel aardig, ik kom uit bij de SP en daar wou ik al op gaan stemmen ook. Veel succes en plezier ( :confused: ) ermee. |
ja hoor, volgens de stemwijzer blijf ik bij de LPF! de meter sloeg helemaal groen naar rechts uit voor de LPF. Al vraag ik me af of het nog wel zin heeft om te stemmen, als er straks een links kabinet komt kan ik beter moslim/allochtoon worden en lekker meeprofiteren van alle troetel regelingen :rolleyes:
|
dit is wat er bij mij uitkomt:
1. pvda 2. sgp 3. sp 4. vvd en d66 6. CU 7. GL en LPF 9. cda 10. LN klopt niet echt geloof ik. CDA en SGP zouden eerder omgekeerd zijn bij mij. |
GL komt het hoogt bij mij, daarna SP.
Het wordt SP, GL heeft weinig nut. |
Citaat:
|
groen:
1. SP 2. GroenLinks 3. D66 4. PvdA rood: 5. ChristenUnie 6. Leefbaar Nederland 7. CDA 8. LPF 9. SGP 10. VVD |
Citaat:
Hahahaha :D Hoe heb je DAT voor elkaar gekregen? ;) |
Verstrekte Adviezen Stemwijzer Tweede Kamer
Tot nu toe 59443 stemadviezen verstrekt. [4-12-02 15:50:08] Lijst Pim Fortuyn 28% Leefbaar Nederland 15% VVD 13% GroenLinks 12% SP 10% PvdA 9% SGP 5% D66 3% CDA 3% ChristenUnie 2% Totaal 59443 100% lpf bovenaan.... hmmmmm .. vreemd.. |
1) SP
2) GL 3) PvdA 4) D66 Zo is het meestal bij mij. SP en GL willen nog wel 'ns vechten om #1. |
Citaat:
1) CU 2) SP 3) LN 4) LPF :D |
Ik had GL, SP, heel veel en pvda, cu en d66 een klein beetje groen. VVD helemaal onderaan. Dit klopt ook wel aardig.. Maar ik ga GL stemmen omdat ik de Sp te populistisch vind worden. Maar ik ken inderdaad ook mensen met SGP etc. bovenaan, en of die dat nu ook daadwerkelijk gaan stemmen?
|
http://pim.scholieren.com/images/pol...stemwijzer.gif
http://pim.scholieren.com/images/politiek/kieshulp.gif Bij gebrek aan beter, ben ik het ermee eens.;) Hoewel ik vind dat de hogere inkomens best meer belasting mogen betalen, weegt het liberale aspect zwaarder. |
Precies zoals altijd.
1) Groenlinks (bijna helemaal groen balkje) 2) SP 3) D66 (meestal is dit PVDA) 4) PVDA 5) CU En dan het rode gedeelte: 6) LN (Dacht het niet..) 7) CDA 8) SGP 9) LFP 10) VVD Klopt toch vrij aardig:) Meestal is mn top 3 GL, SP, PVDA. Maar dan nog, het komt nog steeds vrij aardig overeen. En mn nr. 1+2 kloppen iig. :) |
Stemwijzer:
VVD groen CDA LPF LN D66 CU SGP niet groen, niet rood PVDA rood SP GL Mijn eigen visie: VVD CDA CU D66 SGP PVDA LPF LN GL SP Ik ben niet Christelijk ofzo hoor :rolleyes: |
|
Mijn rijtje:
groen: 1. PvdA 2. GroenLinks 3. D66 4. SP rood: 5. Leefbaar Nederland 6. ChristenUnie 7. CDA 8. SGP 9. LPF 10. VVD Ben ik het wel mee eens. |
1. SGP :eek: :eek: :eek:
2. PvdA Dan de rest van de partijen, en helemaal onderaan SP :confused: Zo slecht vind ik ze toch niet... |
1 LPF
2 LN 3 PVDA Heb geen enkele partij in het rood :confused: |
Citaat:
Ik heb altijd GL,SP of (soms) D66 bij zulke tests, maar nog nooit zó'n hoog SP-balkje gezien als nu. |
1. D66
2. PvdA 3. LPF :confused: 4. Groenlinks 5. Leefbaar Nederland 6. SP zat allemaal vrij dicht bij elkaar.. ik was van plan SP te stemmen.. maar ik ga in de kerstvakantie eerst maar eens de programma's doornemen :o |
1. CDA
2. LN 3. VVD 4. LPF 5. PvdA 6. SGP 7. D66 8. ChristenUnie 9. GroenLinks 10. SP Allemaal groene balkjes, das leuk... :p |
1. PVDA
2. LPF 3. CDA 4. LN 5. VVD 6. SGP 7. D66 8. ChristenUnie 9. GroenLinks 10. SP Alles in het groen..... Alleen hoe ik die top3 voor mekaar heb gekregen... (PVDA naast LPF????? ÜBERHAUBT LFP????) |
Citaat:
|
Groenlinks
SP PvdA D66 Rest weet ik zo niet meer.. Zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen SP en GroenLinks.. en laatste tijd gaat mn gedachte sowieso al meer uit naar Groenlinks.. dit versterkt het ook nog ff.. |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk, scholieren en studenten moeten VVD stemmen, dan gaat er meer geld naar hun studie :rolleyes: |
wanneer komt er is Groenrechts.
|
Ik hou je niet tegen...
|
|
Citaat:
Vrij apart :D |
Citaat:
;) |
Citaat:
|
lijkt dus een beetje vreemde stemwijzer als ik die resultaten soms zie.
|
Zelfs de VN "hoe links ben je" ..of hoe dat ding ook alweer heet..-test vond dat ik "behoorlijk links" was, en dus maar GroenLinks of SP moest stemmen..
Testjes de gekste :D |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.digitalronin.f2s.com/politicalcompass O.a. religie speelt daar geen rol in dat schema. |
Citaat:
Alleen wel grappig dat zo'n lekker loos testje weer zo'n uitslag gaf.. Ach..en het blijft de VN.. de kans dat je NIET links uitkomt zal ook wel niet bijzonder groot zijn .. ;) |
Citaat:
Waar staat die VN test? |
Citaat:
Hij zit in m'n tas, dus ik kom je em binnenkort wel laten zien ;) |
gl, sp, pvda
|
1. SP
2. GroenLinks 3. PvdA 4. ChristenUnie 5. D66 6. CDA 7. SGP 8. LPF 9. LN 10. VVD Vooral nummer 10 is :D ;) (gelukkig wilde ik toch al op de SP stemmen, of het CDA, want de vorige keer had ik op 1 CDA en op 2 SP) |
Ach, zo test is slechts een grove indicatie. En het behandelt maar een beperkt aantal programmapunten. Veel vragen zijn nogal ongenuanceerd, etc etc.
Ik hoop niet dat mensen hun stem slechts op basis van zo'n test laten afhangen. |
Citaat:
Verder houdt het ook absoluut geen rekening met de partij opzich, maar puur en alleen met het programma.. Maarja, als aanvulling op de eeuwige media verschijningen van lijsttrekkers waar veel mensen hun stem toch grotendeels op basseren is dat opzich ook wel weer prettig... |
sp
groenlinks pvda d66 cu lpf sgp:( ln cda vvd maar ik ga niet op sp stemmen |
|
groen:
1. SP 2. GroenLinks 3. PvdA 4. D66 kga overigens GL stemmen |
1. Groenlinks
2. SP en de rest ben ik vergeten want ik heb per ongeluk het scherm afgesloten. |
1. SP
2. GL 3. D66 4. PvdA ( tot hier groen ) 5. CU 6. LN 7. LPF 8. SGP 9. CDA 10. VVD :) dat had ik ook wel ongeveer verwacht :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |