Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Hosting en datalimiet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=297563)

Vinzz 04-12-2002 14:40

Hosting en datalimiet

Kiekeboe ;) ik ben van plan om mij aan te melden voor betaalde hosting (zo goedkoop mogelijk met mysql php etc.) .. nu hebben de meeste van deze (goedkope) hosting providers een datalimiet van 1gb per maand.. Ik ben van plan om er een homepage op te zetten en een forum (dat forum zal wel nooit meer dan 30 gebruikers krijgen :p , ik denk dat nog niet eens ) .. dan kom je niet snel tot die 1gb of wel? :o

edit: 1gb vind ik toch wel krapjes... misschien beter 2 doen..

voor een goed overzicht www.webhosters.nl

Lunchbox 04-12-2002 14:56

1gb lijkt mij genoeg..

Vinzz 04-12-2002 15:05

tja liever teveel als te weinig lol.... voorbeeldje; http://www.hostus.nl/ uitermate goedkoop... Budget pakket prima specificaties... maarja is het kwaliteit :(

ook zou ik best es een keer een linkje naar een ftp site met warez/mp3s ofzo op forum willen plaatsen (niet zo erg dat het een fxp board word ofzo lol) .. hoop dat ze daar niet moeilijk over doen

en wat vrouwelijk schoon moet ook wel kunnen (geen pr0n pics) :p

pietje63 06-12-2002 12:58

bij forum +-
50 kb per bezoeker per keer + 10 kb per post + 20 kb per threat

a new noise 06-12-2002 14:53

Citaat:

pietje63 schreef:
bij forum +-
50 kb per bezoeker per keer + 10 kb per post + 20 kb per threat

pak dan gewoon 1 gemiddelde aantal kbs

[mierenneuker]threaD[/m..]

Vinzz 06-12-2002 15:26

ik heb me aangemeld ( www.freerider.nl) 2gb datalimiet per maand moet genoeg zijn voor nu ;)

Jon 06-12-2002 15:46

De gemiddelde bezoeker op dit forum downloadt een slordige 500K per sessie. Zonder gzip-compressie zou het uitkomen op 1000K per sessie, dus als je host gzip toestaat is dat aan te raden.

Vinzz 06-12-2002 18:40

is gzip in te stellen in vbulletin zelf bijv? als de host het ondersteund dan ... (eigen forum is nieuw voor mij)

ik wist overigens niet dat het zo veel was :)

TAFKAB 06-12-2002 22:10

Ik doe de hosting vaak via www.deheeg.nl.

Vinzz 06-12-2002 22:18

Citaat:

Alkahol!K schreef:
is gzip in te stellen in vbulletin zelf bijv?
ja dus ;) .. zo heb ik gelezen. nu maar hopen dat die host dat ook ondersteunt .. waarschijnlijk krijg ik maandag of dinsdag mijn info (username,pass etc.) :)

Manuzhai 07-12-2002 01:55

k Denk alleen niet dat je host het leuk vindt als je een illegale versie van vBulletin op hun server zet.

Vinzz 07-12-2002 08:59

hoe weten ze dat? ;) (zonder wat speur werk te verichten want dat doen ze toch niet :p )

pietje63 07-12-2002 11:44

Citaat:

Manuzhai schreef:
k Denk alleen niet dat je host het leuk vindt als je een illegale versie van vBulletin op hun server zet.
is host theoretisch niet verantwoordelijk voor
als je een host huurt doen ze er meestal ook niet moeilijk over als je er een paar mp3's opzet

Vinzz 07-12-2002 11:45

ja lijkt me ook.. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? (en wat ik zei ik was niet van plan om een fxp board ofzo te maken hehe)

Lunchbox 07-12-2002 12:25

Citaat:

Alkahol!K schreef:
ja lijkt me ook.. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? (en wat ik zei ik was niet van plan om een fxp board ofzo te maken hehe)
Kunnen ze wel... en tip.. ik merk dat je in tha scene zit.. neem Spy Protected versie van RORISO die andere zijn gevaarlijk. ze kunnen toch niet zien dat vbulletin zelf illegaal verkregen is toch? <ffs, tuurlijk wel :rolleyes:

Manuzhai 07-12-2002 14:03

vBulletin is over het algemeen vrij goed in het opsporen van illegale versies van hun software, en zal vervolgens je host emailen of die software van jouw account verwijderd mag worden. Omdat je host het enige duidelijke aanspreekpunt is voor wat jij op internet zet kunnen ze volgens mij wel degelijk enigszins verantwoordelijk worden gehouden.

aayippie 07-12-2002 21:58

http://www.flexwebhosting.nl/

Vinzz 07-12-2002 22:56

d0h lunchbox dat weet ik toch niet.. er zijn zoveel online dingetjes die je hoort te kopen maar vele niet doen zonder problemen.. zo'n forum is nieuw voor mij..

maargoed ik ben benieuwd dan lol (ik heb spy fixed versie) ...ander forum is eventueel ook goed :p

en tja het blijft natuurlijk een vrij persoonlijke site.. niks groots ofzo (al heb ik een domein geregged)

Triloxigen 08-12-2002 19:23

Citaat:

Manuzhai schreef:
vBulletin is over het algemeen vrij goed in het opsporen van illegale versies van hun software, en zal vervolgens je host emailen of die software van jouw account verwijderd mag worden. Omdat je host het enige duidelijke aanspreekpunt is voor wat jij op internet zet kunnen ze volgens mij wel degelijk enigszins verantwoordelijk worden gehouden.

vBulletin heeft trouwens er iets ingezet dat als er een board ergens online staat, dat dat in een darabse bij vbulletin word gezet

Vinzz 08-12-2002 19:31

daar zal die spy fix wel voor zijn neem ik aan? :) maarg0ed is gelukkig soortgelijke forum software

Kaboon 09-12-2002 09:33

Citaat:

Jon schreef:
De gemiddelde bezoeker op dit forum downloadt een slordige 500K per sessie. Zonder gzip-compressie zou het uitkomen op 1000K per sessie, dus als je host gzip toestaat is dat aan te raden.
Heb je/ heeft iemand toevallig een beetje meer informatie over gzip en websites? Ikzelf heb namelijk ook nogal een zware website met daarachter een behoorlijke database en de nodige traffic...

Citaat:

Bandwidth Monitor (for cycle beginning Sun Dec 01 2002)
Used / Threshold: 3271 MB / 35000 MB (3430329436 bytes / 36700160000 bytes)
Cycle Start: Day 1 of month
Dit is een moment opname genomen op Mon 9 Dec: 10:27. En dit is dus alleen website -> zonder database traffic. Beetje compressie zou dus geen kwaad kunnen denk ik... ;) :D Ik heb me er alleen verder nog niet echt in verdiept....

Jon 09-12-2002 10:44

Citaat:

Kaboon schreef:
Heb je/ heeft iemand toevallig een beetje meer informatie over gzip en websites? Ikzelf heb namelijk ook nogal een zware website met daarachter een behoorlijke database en de nodige traffic...
Hier staat veel handige info en hier kun je benchmarken wat gzip-compressie zou kunnen schelen. Als je site uit veel tekst bestaat kan dat aardig oplopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.