![]() |
reacties......bepaalde groeperingen
ik weet niet of het bij alle marokanen zo is. Maar toch valt het me op (in mijn eigen vriendenkring) dat mijn marokaanse vriendinnen en nog vele andere zich snel aangevallen voelen.
Laatst was ik het mee eens dat Nederland de kinderbijslag stopte.....en dan krijg je als reactie : 'ja maar, ze moeten altijd ons hebben....waarom niet antilianen of nederlanders". Maar hallo....Nederland pakt de marokanen heus niet als zondebok aan, er zit toch wel wat in (bv. dat sommige marokaanse jongeren criminelen zijn) en ik vind dat ze dat gewoon moeten accepteren. |
Ja dat merk ik ook soms wel een beetje onder wat klasgenoten. Dat ze ook steeds reageren van "ze moeten ons steeds hebben".
Maar ik denk dat de overheid dat soort dingen al heel voorzichtig doet. Ze zijn constant bang dat ze discrimineren. Het is ook wel moeilijk te vinden waar de grens ligt denk ik. |
Het hele verhaal is als volgt:
Vanwege een aantal fraudegevallen met uitkeringen en kinderbijslag wilde de Nederlandse overheid vertegenwoordigers sturen naar Marokko om daar in de gemeenteregisters te zoeken naar de vermeende personen. De Marokkaanse vertegenwoordigers zeiden geef ons de namen van de personen die jullie verdenken en wij zullen informatie over die personen opvragen en aan jullie geven. De Nederlandse vertegenwoordigers waren het hier niet mee eens en gingen weer terug bij de overheid klagen dat ze geen medewerking kregen van de Marokkaanse overheid. De Marokkaanse overheid wilde gewoon niet dat de Nederlandse vertegenwoordigers kwamen spitten in de gemeenteregisters vanwege schending van privacy. Ik vind dat de Marokkaanse overheid hier wel een goed standpunt heeft. |
Ander voorbeeldje...wat je tegenwoordig zelfs ziet is, als een Marokkaanse jongen een bekeuring van de politie krijgt voor bv zonder licht/zonder helm rijden, roept-ie 'jij discrimineert'.
DAT is pas belachelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37. |