![]() |
Minimumstraffen in wet opnemen...
Citaat:
bron:JP's eigen homepage |
Er bestaat wel degelijk een minimum-gevangenisstraf. Één dag...
|
Eens, 100%.
|
Eens, er worden soms belachelijk lage straffen gegeven, ik ben dus voor. http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Maximumgrenzen lijken me toch makkelijker te maken dan minima....
|
Citaat:
|
Minimumgrenzen voor straffen zijn belachelijk. Je beperkt daarmee de beoordelingsvrijheid van de rechter en dat is in een rechtsstaat niet wenselijk.
Verder zijn er natuurlijk wel gevallen (te bedenken) waarin het feit wel bewezen kan worden, er geen reden is om een schulduitsluitings- of rechtsvaardigingsgrond aan te nemen en de verdachte tóch een straf ónder dat minimum zou moeten krijgen... Het is mijns inziens aan de rechter om de strafhoogte van geval tot geval te bepalen. Daar is nu juist het onderzoek ter terechtzitting en de beoordelingsvrijheid van de rechter voor. De wetgever moet zich niet bezig houden met rechtspraak en zich onthouden van dit soort flauwekul. |
er zijn toch ook per zaak verschillende verzachtende omstandigheden dus moeten er ook lage straffen kunnen worden gegeven. ik ben tegen minimumstraffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als dit kan voorkomen dat er weer 's een pedofiele rechter een mede-pedofiel slechts 6 maanden geeft ofzo, ja dan ben ik voor die minimumstraffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |