![]() |
[MSN / NETWERK] Bestand verzenden / Thuisnetwerk
Ik heb sinds kort via een Broadband Router internet op 2 computers. Als ik op beide pc's op MSN Messenger inlog, (2 verschillende hotmailadressen natuurlijk), en een bestand probeer over te zenden komt er *meteen* te staan 'failed'.
Is er een instelling om te zorgen dat dit wél werkt? Of, is het mogelijk om met een Router-netwerkje (2 computers naar een router) een Windows netwerk te maken, zodat je bestanden kan delen? Ik kan zowel Win98 als WinXP gebruiken, wat het makkelijkste is hiervoor. Bedankt alvast. |
Ja tuurlijk. Deel gewoon een map onder Windows en je bent klaar.
|
Citaat:
|
Je kan zowel 98 als XP gebruiken. XP heeft hiervoor een betere beveiliging. Heb je de Windows bestands/printerdeling geinstalleerd? (config.scherm > Netwerkverbindingen > kies verbinding > Eigenschappen > Kijken of er staat "bestands en printerindeling voor Microsoft Netwerken")
|
zorg ook dat ze in dezelfde netwerkgroep zitten :p
|
dat versturen intern kan altijd
extern kan niet heeft te maken met de NAT maar hoe je dat instelt:S |
even een floppie aanmaken in windows XP (bij de wizard klein berdrijf of thuis netwerk) en deze op de 98 pc laten draaien. Probleem opgelost!
|
Citaat:
download gewoon http://www.sygate.com |
Je router gooit de poort dicht die msn gebruikt om bestanden te verzenden. Dus als je via msn een bestand probeert te verzenden gaat het direct en niet via msn. Als je het via msn wil moet je die poort open gooien, download daarvoor CATS( www.google.com) wil je een thuisnetwerk maken kijk dan
hier veel succes (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat komt door de nat kijk (zo legde mijn cisco leraar dat uit) je hebt mijn pc (10.10.1.2) die gaat naar de server 10.10.1.1 daar ga ik naar buiten met 212.120.xxxxxx en verstuur iets nu moet die ook een ontvangst twerug sturen maar die stuurt die naar 212.120xxxxxx en die kan hetr niet verder doorsturen naar 10.10.1.1 die het weer naar mij heen stuurt dus je moet iets met nat doen dat houd in dat 212.120 weet dat die via 10.10.1.1 het door moet sturen naar mij maar hoe dat moet?:| |
Citaat:
en dit probleempje had een vriend ook en k had ook tegen hem verteld dat ie het met CATS moest doen en het was gelukt. Want als je een bestand via msn stuurt gaat dat niet via een veelgebruikte poort (80, 21, 23) maar een hele vage poort. Je router heeft een ingebouwde firewall dus die gooit al die vage bijna niet gebrukte poorten dicht. Je moet effe kijken welke poort msn gebruikt en dan die poort óf via de software van je router óf via CATS die poort openen. Als je dat hebt gedaan moet als het goed is alles werken. Wat ook nog kan, je kan in het register bepaalde functies afsluiten, bestanden verzenden/ontvangen ook, misshien dat het daaraan ligt(denk het niet maar zou kunnen) :p |
Citaat:
|
en effe voor de topic-starter k zal effe in een nieuwe topic precies uitlegen hoe je een thuisnetwerk maakt, hierbij gebruik ik de eerste pc als router
|
Citaat:
en tweakers.net ook |
Citaat:
|
Citaat:
vriend van me had hem 15 min aan de telefoon en internet en netwerk deed het op alle 2 pc's zal ik hem mah schrijven dan ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |