Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Wat moeten we doen met Walker? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=29832)

Benfatto 16-01-2002 11:29

Wat moeten we doen met Walker?

Voor degenen die het niet weten, Walker is een Amerikaan die meevocht met de Taliban, en die nu terecht staat. Jammer genoeg staat hij niet terecht voor een militaire rechtbank, dus doodstraf is uitgesloten

klinkguppie 16-01-2002 11:44

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:
Voor degenen die het niet weten, Walker is een Amerikaan die meevocht met de Taliban, en die nu terecht staat. Jammer genoeg staat hij niet terecht voor een militaire rechtbank, dus doodstraf is uitgesloten
Als hij aan de kant vocht van de Taliban, vind ik eigenlij kdat hij voor een militaire rechtbank verschijnen moet. al heb ik hier niet zo veel verstand van, het is wél een Amerikaanse burger... k heb eigenlijk geen idee.

Wel vind ik dat de Amerikanden hun "Afgaanse gevangen wel wat menselijker mogen behandelen. Volgens de Amerikanen zijn het geen krijgsgevangen, waarom hebben ze ze damn gevangen genomen??? en dan ook nog buiten Amerikaans grondgebied!

In mijn ogen zijn het "gewoon" krijgsgevangenen....

Ninnoc 16-01-2002 12:27

goed dat hij de doodstraf niet risceert

Not for Sale 16-01-2002 12:45

geef hem een sabbatical en een psycholoog.

waaromniet? 16-01-2002 13:32

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:
Ten eerste doen 'we' niks, jij en ik hebben daar de macht niet voor.

Ten 2e, waarom zou je doodstraf moeten krijgen voor het kiezen van een bepaalde zijde? Ik snap niet waarom hij uberhaupt berecht zou moeten worden.

Mugshot 16-01-2002 14:03

Citaat:

waaromniet? schreef:
Ik snap niet waarom hij uberhaupt berecht zou moeten worden.

DutchECK 16-01-2002 14:17

Ui de 'CNN Quickvote' blijkt dat 78% van de stemmers willen dat hij terecht staat...

Mugshot 16-01-2002 14:27

Citaat:

DutchECK schreef:
Ui de 'CNN Quickvote' blijkt dat 78% van de stemmers willen dat hij terecht staat...

Ja maar wat wil je als het grootste deel van die cnn.com bezoekers trots amerikaans is..

autodropje 16-01-2002 14:31

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:
wat verstaan ze daar precies onder "meevocht"?

nare man 16-01-2002 16:59

Als hij niemand heeft gedood is hij imo eigenlijk niet te veroordelen. Je kunt mensen toch niet straffen omdat ze het eens zijn met een bepaald regime? Als die kerel nou overtuigd moslim is en onder de Taliban wilde leven, wat is daar dan slecht aan?

Benfatto 16-01-2002 17:11

Citaat:

waaromniet? schreef:
Ten 2e, waarom zou je doodstraf moeten krijgen voor het kiezen van een bepaalde zijde? Ik snap niet waarom hij uberhaupt berecht zou moeten worden.

[/B]
landverraad in oorlogstijd, staat in Nederland ook nog de doodstraf op.

DutchECK 16-01-2002 17:59

Citaat:

Mugshot schreef:
Ja maar wat wil je als het grootste deel van die cnn.com bezoekers trots amerikaans is..
Tja, er was ook een vote of alle moslims Amerika uit moesten worden gekickt. Ik stem nee, politiek correct als ik ben http://forum.scholieren.com/wink.gif, krijg ik de resultaten, blijkt dat het grote merendeel ja heeft gezegd. Dan schrik ik toch wel even...

marla85 24-02-2002 02:33

Citaat:

waaromniet? schreef:
Ten eerste doen 'we' niks, jij en ik hebben daar de macht niet voor.

helemaal mee eens

Joostje 24-02-2002 11:47

hij kan gewoon aangeklaagd worden, en hetzelfde behandeld worden als andere gevangenen. net als de al quaeda en talibanstrijders. een betere behandeling dan nu dus.

waaromniet? 25-02-2002 21:28

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:
landverraad in oorlogstijd, staat in Nederland ook nog de doodstraf op.

Jammergenoeg wel ja, gaat een van de eerste dingen zijn die ik zou willen veranderen... Maar is hier spraken van landsverraad in oorlogstijd? Aangezien de VS voor zover ik weet niet officieel in oorlog waren met de Taliban?

Walker 16-07-2005 18:17

Ik vind het een beetje jammer om mij zo zwart te maken.[SIZE=ik MOEST deze topic gewoon uppen] [/SIZE] ­

akumabito 16-07-2005 18:22

Dude, kijk eens naar de datum van de post waarop je reageert.. en ga je dan nu in een hoekje staan schamen.. dank u. :P

Levitating Nun 16-07-2005 18:25

Nou ja, vervolgen en kijken of hij schuldig is (aan landverraad ofzo?).
Zo niet, laten gaan. Lijkt me simpel.

Dinalfos 16-07-2005 18:26

http://mfolz.com/genepool.jpg

akumabito 16-07-2005 18:27

Nog zo een... mensen, kijk hier eens..

Citaat:

gepost op 25-02-2002 @ 22:28
Da's het moment van de laatste post voordat Walker het nodig vond de boel weer op te graven.. kunnen we het nu allemaal weer met rust laten? (Slotje?)

Rollo Tomasi 16-07-2005 18:31

Ja, dit is dus drie jaar oud. :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.