![]() |
JLH: "draaideurcriminelen" moeten bij iedere herhaling 30% v/d straf erbij krijgen
Toen ik zo oud was als jullie...wist iedereen al dat de beste bestrijding van misdaad niet gevangenisstraf is, maar preventie en goede reclassering.
Die wetenschap schijnt verloren te gaan. In het zicht van de verkiezingen buitelt de ene politicus over de andere om steeds strengere gevangenisstraffen te eisen. Nu weer 30 procent meer bij iedere herhaling. Dat werkt averechts, het leidt tot overvolle gevangenissen, met nieuwe heenzendingen tot gevolg en het is een motie van wantrouwen tegen de rechters. Gewoon een dom voorstel. eens/oneens? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is eerder een poging om kiezers te trekken...
En ja, dat het dan niet uitmaakt wat het beste is, maar slechts uitmaakt wat men wil horen... dat is al iets langer bekend http://forum.scholieren.com/frown.gif |
oneens.
vreemd, meestal agree ik wel met Marcel. maar ik vind steeds hogere straffen bij recidive niet meer dan normaal. blijkbaar helpt een lage straf niet, dus dan moeten we een hogere straf geven bij recidive en een nog hogere straf bij opnieuw recidive totdat het wel helpt. ik denk dat het mij wel zou afschrikken als ik zo'n draaideurcrimineel was. bovendien zie ik niet in waarom deze maatregel niet samen zou kunnen gaan met preventie en reclassering. [Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (01-03-2002).] |
Is het niet eerder dat we het bij de aard kunnen aanpakken, want je kan ze wel steeds hogere straffen geven, maar helpt dat nou werkelijk echt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Is veel makkelijker meteen... |
Citaat:
|
Citaat:
het meer afschrikt als je elke keer dat je recidiveert een hogere straf krijgt dan altijd dezelfde straf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |