![]() |
Speciaal voor Dreams ==>Hoe maak ik een thisnetwerk<==
Stel je hebt 2 pc's van je kabel/adsl-modem gaat een utp/usb-kabel naar je eerste pc, de eerste netwerkkaart(PC1,N1). Je hebt nu een tweede pc en je wilt een netwerk maken. Als eerst heb je een UTP Cross Cable nodig(alleen als het 2 pc zijn anders gewoon utp)in PC1 doe je een installeer je een 2de netwerkkaart(N2) De ipadres van N1 is gewoon wat je van je provider krijgt, de ip van N2 kun je instellen op bv 192.168.0.1 (heb ik dan gedaan) ik neem aan dat je weet hoe je dat moet doen. De subnetmask moet 255.255.255.0 zijn en als (standaard)gateway gebruik je 10.0.0.138. (<=allemaal voor N2). Op je 2 pc moet je ook een netwerkkaart hebben (duhhhh) de ip hiervan kan je instellen op 192.168.0.2 (laatste getal neemt toe naar pc nummer dus bij een derde pc zou het ip 132.168.0.3 zijn) subnetmask 255.255.255.0 en standaardgateway op 10.0.0.138. Heb je dit gedaan kun je hier een gratis proxy downloaden, simpel maar wel goed (y)
Ow jah je moet ook een werkgroep maken en de beide comps een eigen naam geven en natuurlijk bestands/printerdeling inschakelen. Als het goed is moet ie het doen (y) :D en mocht ik iets vergeten zijn, vul het effe aan of geef commentaar :o |
ow en nog iets je hoeft geen DNS in te stellen voor je thuisnetwerk en evenmin een WINS
|
NIEMAND :eek:
k denk niet dat ik alles perfect heb uitgelegd of wel :confused: |
dit is makkelijker
in de pc met kabel internet 2 netwerk kaarten in de andere pc 1 de uts croslink kabel in de netwerk kaarten doen start-->instelling-->configutratiescherm netwerk. klik op de tcp/ip van de netwerk kaart waar je netwerkkabel inzit (die van internet laat je zitten) geef die zelf een ip 10.10.1.1 en subnetmasker 255.255.254.0 (heb ik gekozen is zelfde als @hiome dus..) dan naar indificatie de workgroup maak je van bv netwerk Klaar windows cd erin want die vraagt die en pc rebootebn (win98) dan naar de pc gaan waar geen internet op zit doe je zelfde alleen die ip 10.10.1.2 verder alles zelfde. KLAAR JE NETWERK DOET HET Internet delen via sygate home network download sygate op sygate.com op de pc met internet kies je voor server op die andere pc voor client de client pc is alles goed. je gaat naar de server pc. klikt op advanced en dan configutration daar doe je network card= en daar klik je en klik je die 10.10.1.1 aan dan daar onderaan staat weer advanced dan kom je in de gateway daar voer je in from 10.10.1.1 to 10.10.1.2 subnetmasker= 255.255.254.0 dan alle 2 de pc's rebooten om syget ta activeren klaar je hebt binnen 15 min een netwerk en internet op 2 pc's (y) |
Citaat:
|
Citaat:
de bovens is netwerk de 2e is internet delen en jij bent dan de client dus zge maar die 10.10.1.1=jouw internet provider zeg mah @home in het heeeeeeeeel klein daar ben jij toch ook een client? en @home je server(=provider) |
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom post je het dan in ffs ook niet in ZIJN topic :rolleyes:
|
Citaat:
|
in ieder geval bedankt, ik ga er even aan werken :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |