Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   [PS2] RPG's! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=298668)

Quintiano 05-12-2002 12:17

[PS2] RPG's!

Wat zijn nou dé RPG's op de PS2?

En dan bedoel ik games á là Neverwinter Nights voor de PC en Baldur's Gate: Dark Alliance voor de PS2.

Distorted 05-12-2002 18:28

Uhm....ik denk dat BG:DA de enige AD&D achtige RPG op PS2 is.Ik vind het echter wel curieus dat jij dit als *de* RPG soort beschouwt,maar ja.IMO zijn *de* RPG`s Final Fantasy X,Kingdom Hearts en *soon-to-be* Suikoden 3.Maar als jij niet van dit soort RPG`s houd zit je denk ik met PS@ verkeerd.

Distorted 05-12-2002 18:29

Uhm.... Het moet zijn

BD: DA

en PS2

maar dat had je natuurlijk wel begrepen?

.Mpje Dual 05-12-2002 19:05

Citaat:

Distorted schreef:
Uhm.... Het moet zijn

BD: DA

BG :o
En FFX en Kingdom hearts is toch iets heel anders dan BG, een ander "soort" RPG?

Quintiano 05-12-2002 23:19

Citaat:

Distorted schreef:
Uhm....ik denk dat BG:DA de enige AD&D achtige RPG op PS2 is.Ik vind het echter wel curieus dat jij dit als *de* RPG soort beschouwt,maar ja.IMO zijn *de* RPG`s Final Fantasy X,Kingdom Hearts en *soon-to-be* Suikoden 3.Maar als jij niet van dit soort RPG`s houd zit je denk ik met PS@ verkeerd.
Laten we wel wezen; D&D *is* dé RPG bij uitstek -- Natuurlijk is 't papieren spelletje met echte dobbelstenen nog steeds de ultieme D&D-ervaring volgens kenners (zelf heb ik daar geen geduld voor), maar ik vind dat Baldur's Gate (en Neverwinter Nights) heel aardig in de buurt komen van die 'ervaring'.

Maar er zijn niet veel titels die dus aan mijn wensen voldoen op de PS2? Jammer.

MazeMouse 06-12-2002 03:32

Ik denk dat je voor de D&D RPG's je toch beter thuis bent op de PC

Distorted 06-12-2002 17:31

Idd,PC all the way if you like D&D.En nog even op *de* RPGsoort terug te komen;als we *wel wezen* kunnen we zeggen dat *de* rpg te subjectief is.Ik zie echt geen enkele reden waarom KH of FFX minder *de* RPG zou zijn dan BG of Neverwinter nights. Als je het hebt over MMORPG ok,dan tellen FFX en KH niet mee,maar anderzijds tellen ze IMO echt net zo hard mee.

MazeMouse 06-12-2002 17:39

Nou, ik zie RPG eigenlijk meer volgens het D&D beeld als leukste soort. Daar komt het hele zooi dat ze RPG noemen toch vanaf.

En eerlijk gezegd vind ik FF serie totaal dus geen zak aan. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk maar 2 keer FF heb gespeeld en de hele stijl mij gewoon niet aanspreekt.

Neverwinter NIghts is IMO minder dan BGII:SoA en dat komt omdat ik het overzicht van dat isometrische soms mis. En maar 1 char besturen??? KOM OP, de lol was hem juist dat je er 6 moest besturen.

Rufus Lee 08-12-2002 19:59

Citaat:

MazeMouse schreef:
Nou, ik zie RPG eigenlijk meer volgens het D&D beeld als leukste soort. Daar komt het hele zooi dat ze RPG noemen toch vanaf.

En eerlijk gezegd vind ik FF serie totaal dus geen zak aan. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk maar 2 keer FF heb gespeeld en de hele stijl mij gewoon niet aanspreekt.

Neverwinter NIghts is IMO minder dan BGII:SoA en dat komt omdat ik het overzicht van dat isometrische soms mis. En maar 1 char besturen??? KOM OP, de lol was hem juist dat je er 6 moest besturen.

tsja, meningen verschillen, he ;)

ik ben zelf gewoon heel erg gek op de FF-stijl van spelen, die andere soort rpg's kunnen me nauweljks boeien....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.