![]() |
Wat te doen tegen criminaliteit?
Een linkse politiek of een rechtse politiek?
|
Citaat:
|
Heel simpel, meer camera's, meer politie, en een grote gevangenis in Flevoland, mooi centraal gelegen. Zet hier iedereen maar in die zich met 'erge vormen van criminaliteit' bezighoud.
|
Zo simpel werkt het natuurlijk niet. De politiek doet al jaren zijn best met meer cellen, nieuwe gevangenissen, langere straffen, meer blauw op straat blablabla etc. etc.
Resultaat: Zeg het maar, ik weet het niet. Laat ze eerst eens werken aan verbeteringen in de voorzieningen die er nu zijn ipv met nieuwe blijven smijten. Ga nog eens goed kijken naar dingen als drugs, opsporingsmethoden en corruptie. Zie eerst eens wat je daar aan kan doen voordat je weer voor tientallen miljoenen nieuwe oompjes agent en gevangenissen neerplant. |
meer moeite doen om de criminelen terug in de maatschappij te brengen en zich aan te laten passen.
|
Salarissen van agenten verhogen en klaar. Maar dan ook flink verhogen, moet je opletten hoeveel mensen dan ineens hart voor onze samenleving hebben. http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif
|
Een rechtse politiek zal de criminaliteit hoogstens op korte termijn een beetje terug kunnen dringen.
Een probleem bij de wortel aan te pakken is altijd nog de manier om dat probleem ook op te lossen. Tegen criminaliteit is imo een soort van linkse politiek het effectiefst, vooral op lange termijn. [Dit bericht is aangepast door Mugshot (17-03-2002).] |
aannemend dat rechts strengere straffen ed zijn en links meer armoedebestrijding ed.
de combinatie van beide, een deel van de criminaliteit komt voort uit slechte omstandigheden-->daar scheelt preventie door armoedebestrijding, scholing ed denk ik een hoop. Zwaardere criminelen en mensen die structureel hulp weigeren en steeds weer de fout in gaan harder aanpakken |
Links ís al een combinatie van beiden (strengere straffen/armoedebestrijding)
Ze willen namelijk zowel repressie als preventie. |
Citaat:
2.bij recidive elke keer 30% meer aan de straf toevoegen. 3.therapie waarbij de misdaad nagespeeld word, maar dit keer moet de dader in de schoenen van het slachtoffer staan. deze therapie blijkt goed te werken. 4.natuurlijk armoedebestrijding etc. |
Stelen? Hand eraf!
Vandalisme? Uhm.. Hand eraf! Oversteken zonder te kijken? .....Nou ja nu we toch bezig zijn... http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Jaa salaris van de poltie flink verhogen dan zullen ze veel meer personeel krijgen want de salaris van een poltie is nu schandalig echt waar
Vriendelijke Mazzels |
Citaat:
En reken maar dat 't werkt. 'k heb daar family wonen. Als daar om 13:00 de omroep voor 't salat al-zuhr (middag gebed) klinkt lopen alle winkeliers gewoon naar dichtsbijzijnde moskee. Deuren worden niet afgesloten en de kassa staat gewoon op de balie voor 't grijpen. Maar daar durven (de meeste) niet eens meer aan stelen te denken. |
Salaris van blauw hoger.
|
Nee zeker niet nog meer camera's, politie, etc. Zo krijgen we nog een politiestaat en dat is helemaal onveilig. Dan kan je nix doen als de overheid corrupt is of onjuiste dingen van plan is.
Betere opvoeding is nummer 1, verder geen gevangenis maar meer therapie. Verplicht training in de martial arts op de juiste manier, bijvoorbeeld taiji. Leren om te werken met energie. Zo worden mensen bewuster van zichzelf en zullen ze niet de criminele kant op gaan. Daarnaast een aantal basiswetten, maar verder volle vrijheid. Een beter overheid is ook nodig vind ik, het werkt zo allemaal niet goed. De overheid heeft nu teveel macht. Beter een stuk of 11 groepen die apart handelen en samen komen bij problemen waarna ze weer apart gaan handelen tegen de problemen. |
Ha-ha.
|
leuke up!
|
Pff, ik dacht al. Ik herken geen enkele forummer. Voor 'mijn' tijd dus. Vieze up. :|
|
Citaat:
Isa 22M - Verbannen lid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben voor invoering van het 3 strikes you're out principe wat ze in amerika ook voeren.
Op een gegeven moment verdien je geen kans meer in mijn ogen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |