![]() |
Waar heeft Paars volgens jullie fouten gemaakt?
Vraag ik me af van hieruit (Belgie).
Veel mensen zeggen hier op het forum dat ze fortuyn/ln stemmen omdat paars faalde. Maar waar dan precies. En zeg nu niet onderwijs/veiligheid/gezondheid, want dat is nogal oppervlakkig he. Maw, waar komt de onvrede van een groot deel van de nl-bevolking vandaan, ondanks dat ze in een van de meest welvarende landen leven? |
Te lange wachtlijsten in de zorg, te hoge instroom asielzoekers, toenemend gevoel van onveiligheid.
Dat zijn de gebruikelijke kreten, maar eigenlijk hebben we het hier helemaal niet zo slecht. Het is sinds 3 maanden een hype om te roepen dat paars alles heeft verneukt terwijl dat best meevalt. |
Het is niet zo dat paars alles verneukt heeft...Voor paars heeft het CDA vele fouten gemaakt omtrend onderwijs, die het volgende kabinet voor problemen zorgde...Je kunt zeggen dat het een fout van Paars is geweest dat ze het niet hebben kunnen oplossen, maar paars is niet de oorzaak van het onderwijsprobleem...
Ik zou eerder zeggen dat de fout bij paars heeft gelegen in het ontzettende gewauwel over niets...Overal commissies voor opzetten die alles maar moeten uitzoeken, maar niets teweegbrengen...Overal geld inpompen, maar geen winst boeken (niet op economisch vlak bedoeld overigens)... Paars had meer actie moeten ondernemen en minder moeten lullen...(ik suggereer NIET dat paars geen goede zaken heeft gedaan overigens)...Laat CDA en VVD maar even samen orde op zaken stellen... http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
Hmm, mee eens, alleen de laatste zin niet, je zegt dat CDA alles verneukt heeft en nu moeten ze het zelf weer oplossen? denk je nou echt dat dat ze lukt? en de VVD, die zuinig is op geld? Sorry, ik denk eerder dat een coalitie van PvdA-CDA-GL/D66 het het best zullen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ze waren te bang. er zijn geen krachtige beslissingen genomen en er is te veel "in de achterkamer" overlegd, niet genoeg naar buiten toe
|
privatisatietrend doorzetten
|
Citaat:
|
Citaat:
En voor die investeringen krijg je weer wat terug op de lange termijn, goed voor de economie en de staatsschuld zal dan dus ook langzaamaan dalen. |
Naar mijn mening heeft paars VEEL EN VEEL meer goed gedaan dan laten liggen. Natuurlijk kan je altijd wel wat bedenken zoals de wzhctlijsten in de zorg, etc. Maar denk eens aan een van de belangrijkste dingen, het terugdringen van de staatschuld. Paars heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de staatschuld niet meer op liep! Maar vinden jullie Pim Fortuyn dan zo geweldig? In een aantal dingen heeft hij wel gelijk, klagen kan trouwens iedereen, maar als jij tussen de 16 en de 20 jaar bent wil jij dan in dienst? Ik dus niet! Desnoods laat ik me geestelijk wel afkeuren!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15. |