Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Samengevat voor VWO oude stijl... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=299665)

Andijvie 06-12-2002 10:49

Samengevat voor VWO oude stijl...

Heeft iemand die boekjes al eens gebruikt? Positief/negatief?
Ik heb net wat examenbundels besteld, maar ik wil ook wat Samengevat boekjes hebben, als soort back-up zeg maar. Bij BOL kan ik ze niet krijgen voor de vakken die ik wil, iemand tips waar ik ze wél kan vinden? (ik wil niets overkopen hoor)

Vincent Vega 06-12-2002 11:18

Die hebben ze bij 'de Slegte'.

Andijvie 06-12-2002 11:23

Citaat:

Vincent Vega schreef:
Die hebben ze bij 'de Slegte'.
Heb ik gekeken, helemaal niets gevonden :(

Vincent Vega 06-12-2002 13:15

Citaat:

Andijvie schreef:
Heb ik gekeken, helemaal niets gevonden :(

Heb je het bij een grote Slegte geprobeerd? Amsterdam ofzo?

de ballonnenman 06-12-2002 18:41

Ik heb ze ook besteld (wel geloof ik vwo nieuwe stijl), omdat ze best handig zijn bij het leren van een bepaald onderwerp. Kort maar duidelijke uitleg, per onderwerp gesorteerd en op de rechterbladzijde telkens vragen met kort de antwoorden er bij.

Dus ik zou ze kopen als ik jou was. (y)

Andijvie 06-12-2002 19:41

Citaat:

de ballonnenman schreef:
Ik heb ze ook besteld (wel geloof ik vwo nieuwe stijl), omdat ze best handig zijn bij het leren van een bepaald onderwerp. Kort maar duidelijke uitleg, per onderwerp gesorteerd en op de rechterbladzijde telkens vragen met kort de antwoorden er bij.

Dus ik zou ze kopen als ik jou was. (y)

Idd, ben ik zeker van plan :)
Maar ja, moet echt oude stijl hebben, zijn telkens niet leverbaar...

Studentje 06-12-2002 20:14

Er staat in wat je moet weten. Maar als leermiddel heb je er weinig aan vond ik. Het is meer een soort naslagwerk. Ze zijn wel erg compleet en overzichtelijk. Ik had ze voor WiA WiB en Engels.

Studentje 06-12-2002 20:15

Citaat:

Andijvie schreef:
Idd, ben ik zeker van plan :)
Maar ja, moet echt oude stijl hebben, zijn telkens niet leverbaar...

moet je eens naar van Dijk mailen, ik heb ze vorig jaar aan ze verkocht, dus ze moeten ze nog ergens hebben ;)

PV 06-12-2002 20:51

ach zonder die boekjes red je je examen ook wel hoor...

ganralph 09-12-2002 11:10

welke vakken zoek je?
ik heb er misschien nog wel liggen (wel uit 2000 en ouder, maar dat verschilt niet veel denk ik)

Andijvie 09-12-2002 11:13

Citaat:

ganralph schreef:
welke vakken zoek je?
ik heb er misschien nog wel liggen (wel uit 2000 en ouder, maar dat verschilt niet veel denk ik)

Ik zoek vooral van geschiedenis een boekje, en die stof veranderd om de twee jaar, geloof ik.. aan 2000 heb ik dus niet veel meer :(

ganralph 09-12-2002 11:22

nee idd, en dat boekje had ik sowieso niet ;)

Andijvie 12-12-2002 12:40

Ik heb bij Van Dijk drie boekjes besteld en heb ze nu ook al, ben echt zwáár tevreden over hoe ze in elkaar zitten etc, ziet er echt duidelijk en overzichtelijk uit..
Vooral die van biologie is súper.. alle stof in vogelvlucht op de linkerpagina en dan telkens de moeilijkste zaken uitgelegd op de rechterpagina... Wiskunde A heeft links de definities etc en rechts oefenopgaves, súper!!
Ik heb overigens ook al mooie, spiksplinter nieuwe Examenbundels (die van Van Dijk zijn gebruikt, maar nog steeds erg mooi!).

Echt een aanrader!!

Studentje 13-12-2002 10:56

Citaat:

Andijvie schreef:
Ik heb bij Van Dijk drie boekjes besteld en heb ze nu ook al, ben echt zwáár tevreden over hoe ze in elkaar zitten etc, ziet er echt duidelijk en overzichtelijk uit..
Vooral die van biologie is súper.. alle stof in vogelvlucht op de linkerpagina en dan telkens de moeilijkste zaken uitgelegd op de rechterpagina... Wiskunde A heeft links de definities etc en rechts oefenopgaves, súper!!
Ik heb overigens ook al mooie, spiksplinter nieuwe Examenbundels (die van Van Dijk zijn gebruikt, maar nog steeds erg mooi!).

Echt een aanrader!!

:)

nare man 13-12-2002 15:24

Die dingen gebruik ik niet. Een beetje normaal persoon houdt gewoon goed de stof bij per les, zodat je aan het eind niet ineens heel veel werk hoeft te doen.

Andijvie 13-12-2002 15:36

Citaat:

nare man schreef:
Die dingen gebruik ik niet. Een beetje normaal persoon houdt gewoon goed de stof bij per les, zodat je aan het eind niet ineens heel veel werk hoeft te doen.
Heb ik ook gedaan hoor :P
Maar die boekjes zijn een soort 'back-up' zeg maar, staat echt alles nog eens in, maar dan gewoon een super fijn overzicht...

PV 13-12-2002 18:01

Citaat:

Andijvie schreef:
Heb ik ook gedaan hoor :P
Maar die boekjes zijn een soort 'back-up' zeg maar, staat echt alles nog eens in, maar dan gewoon een super fijn overzicht...

wil je een 10 halen op je examen dan ofzo :confused:

Andijvie 13-12-2002 18:31

Citaat:

PV schreef:
wil je een 10 halen op je examen dan ofzo :confused:
eehmm... ja.. wie niet dan?

Studentje 13-12-2002 21:17

Citaat:

nare man schreef:
Zo leer ik mijn tentamens inderdaad ook. Zonder goede planning komt er niks van terecht. En samenvattingen en uittreksels? Verbranden, heb je niks aan.

Tuuuuurlijk ;)

PV 13-12-2002 22:46

Citaat:

Andijvie schreef:
eehmm... ja.. wie niet dan?
met een 6 / 7 kan je ook tevreden zijn :)

Andijvie 14-12-2002 13:39

Citaat:

PV schreef:
met een 6 / 7 kan je ook tevreden zijn :)
Ja, zeker! Maar ik ga voor een zo hoog mogelijk cijfer, aangezien ik maar twee cijfers haal (1 voor schriftelijk en 1 voor mondeling)... Ik kan dus niet compenseren met SO's oid... :(
Maar ja... met een 7 zal ik ook hééél blij zijn :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.