![]() |
structuur verkrijgen
hoi,
het lukt me totaal niet om op tijd te eten en te slapen ik ga bijv pas om 06:00 slapen en sta dan om 17:00 op dit gedrag werkt stemmen in de hand en maakt het verder ook moeilijk om wat te doen daarnaast word je sociale leven erg belemmerd iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op normale tijden slaap?? |
Moet je overdag niets doen dan?
Maar goed, als je dingen 's nachts doet, probeer die dingen dan overdag te doen.. Probeer elke dag op hetzelfde tijdstip slapen, laat je lichaam aan die tijden wennen enzo. Of lig dan iig in je bed, dan val je misn eerder in slaap dan achter je pc ed. Zoiets misn..? |
ik moet all1 aan websites werken en dat kan ook 's n8s
en tja gewoon in bed gaan liggen op de tijden die je wil slapen is nogal onnodig als je er net 5 uur voor bent opgestaan dan lukt het echt niet :) |
een dag wakker blijven, het is heel moeilijk (tenminst voor mij) om weer in een normaal ritme te komen. Ik raad je aan een nacht (in jou geval dag) over te slaan en dan de volgende avond om 9 uur al naar bed te gaan. dan wordt je ongeveer wakker om 8 uur sochtends als het goed is. dan kan je daarna natuurlijk wel later naar bed he, maar maak het niet niet later dan 1 uur (tenzij je uitgaat) want ander raak je weer verzeild in een nachtritme.. en als je bent uitgeweest, sta dan weer bijtijds op, die rust haal je de volgende nacht wel weer in.
|
ik heb tijdens vakanties ook last van zo'n verstoord bioritme. wat bij mij altijd werkt is gewoon 'vroeg' (uur of 2) gaan slapen, en hoewel je dan niet kan slapen gewoon rond een uur of 11 opstaan; als je dat vaak genoeg herhaalt krijg je vanzelf wel een gezonder bioritme.
|
Ik zit zelf ook met dat dilemma. Het was mij in de kliniek goed aangeleerd, maar nu ik weer thuis woon is het weer verneukt. Maar in de kliniek stonden er gewoon dingen tegenover. Je wilde beter worden, dus moest op tijd bij de therapie zijn en zonder eten kon je niet helder denken en was de dag vet zwaar, dus moest je wel op tijd zijn voor het ochtend eten anders kreeg je niks...tjah...hard werken, maar het had wel geholpen... Nu niet meer(n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |