![]() |
[Raadsel] Koeien
Ik heb gisteren voor S.Klaas een raadselboekje gekregen. Supergeinig enzo, maar met 1 oplossing ben ik het niet eens:
'Op een weiland grazen koeien totdat het gras op is. 18 koeien kunnen 9 weken grazen. Na 6 weken blijkt het gras op te zijn. Hoeveel koeien grazen er?' Ieder normaalbegaafd persoon weet dat het in ieder geval meer dan 18 moet zijn, omdat het gras eerder op is. Toch staat er bij de antwoorden dat het 6/9 * 18 is. Klopt volgens mij geen zak van. Of zie ik het fout? |
tis natuurlijk 9/6 * 18 :o
|
Of 6/9 * 18????
|
Citaat:
?? koeien --> 6 weken (er waren minder koeien nodig om het 'leeg' te grazen. Ik ben wel stoned, maar volgens mij klopt het :D |
Nee, het klopt in der daad niet: het juiste antwoord
1 Koeien eet in 162 weken 1 gras veld leeg 2 koeien doen daar 81 weken over enz Nu doen er x koeien 6 weken over Hoelang doen ze er over 162/6= 27 Er zijn 27 koeien Nodig! :) |
18 koeien kunnen 9 weken grazen
12 koeien kunnen 6 weken grazen 2 koeien kunnen 1 week grazen 1 koe kan een halve week grazen zo redeneren ze dus :D maar dat is natuurlijk niet goed! aantal * tijd moet constant zijn; en wel 18*9=162. k*6=162 voor k=27. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik begrijp je, wat je schrijft dan dus. |
Citaat:
zit je hier op het juiste forum ik hou het op een typfout want ik denk dat 9/6*18 = 27 (ik kan niet hoofdrekenen maar dat kan ik nog net wel. (= namelijk 18/6 * 9) denk dat er ook weinig tegenin te brengen is... Nee je bent niet gek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat klopt altijd |
9 x 18=6 x (x)
9 x 3= (x) (x)= 27 |
onoplosbaar. je weet niet hoe snel het gras groeit he
|
Citaat:
|
bah Josstje dat wil de ik net scrhijven ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het antwoord zal lager liggen dan de 27 koeien omdat het gras minder tijd heeft om te groeien ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |