![]() |
wat te doen met de paus
ik ben atheist maar heb altijd wel een soort van sympathie/medelijden
met die man. Hij is al zo oud en gebrekkig, ik vind dat hij de eer aan zich zelf moet houden af moet treden. even ervan uitgaand dat jij mocht beslissen wat er gebeurde wat zou er dan gebeuren. Blijft hij, treed hij af of wordt gewoon het hele vaticaan opgedoekt? ik ben overigens ook voor een wat moderner en opener vaticaan. |
misschien een beetje een denigerende titel, zo bedoel ik het niet
|
Ik heb de paus horen spreken http://forum.scholieren.com/cool.gif
Maar ontopic, zijn er geen tradities ofzo wanneer hij hoort af te treden? Of werken ze normaliter tot de dood? Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk.. En hoe wordt er een nieuwe gekozen? |
die gast moet oprotten.
|
Citaat:
volgens mij blijft de paus aan tot zijn dood, of totdat hij 'onbekwaam' ofzo wword, wat dan dan ook inhoud (dementie?), maar wie daarover beslissen zou ik niet weten... maar ik kan me vergissen http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Een paus treedt niet af. Die gaat dood. Dus gewoon wachten tot die dood is, en dat wat hij niet meer kan aan anderen overlaten.
Suzan |
Het kan me niet schelen wat ze me de paus doen, als sommige mensen waarde hechten aan wat die opa zegt, is dat fijn voor hun, zolang ik er maar geen last van heb.
|
idd.
|
een wat moderner vaticaan zou indd mooi zijn, abortus, condooms -> minder aids ed http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
een paus dient in principe tot zijn dood, het is in geen 700 jaar gebeurt dat een paus voor zijn dood stopte met zijn werk (aldus nos). Als hij dood is gaan ze met z'n allen vergaderen en als er een nieuwe paus is komt er witte rook, ik weet niet uit wat de nieuwe paus wordt gekozen, aartsbischoppen??, kardinalen?? ik heb geen id eigenlijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me dus geen goed idee om deze paus "te laten vervangen" door een conservatievere. Suzan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat ie dan eens heel snel dood gaat. Die Moordenaar. Hij heeft duizenden mensen min of meer besmet met ziektes door condoomgebruik te verbieden en nog meer dingen.
Ze moeten daar eens iemand neerzetten die wel met de tijd meegaat en niet zo stug is. Iemand die zijn ogen wel open doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
paus/vaticaan leven nog in de middeleeuwen qua leefregels...
|
Citaat:
|
Sorry hoor, maar ik vind het maar een merkwaardige man :rolleyes: loopt maar een beetje af te geven op homoseksualiteit terwijl er in de bijbel notabene iets à la "God houdt van alle mensen" staat.. hoezo inconsequent? :confused: :rolleyes:
Respecteer je medemens toch eens, vent!! :mad: |
Citaat:
Ik heb een homosexuele rooms-katholieke vriend, zal t m eens vragen |
Ik hoop dat hij nog heel lang blijft leven en dus nog heel lang paus blijft!
Dat mannetje is een prachtig voorbeeld van hoe belachelijk de kerk wel ineen zit! |
Citaat:
|
ik geloof dat het allemaal nogal wat is om zo'n man af te zetten. Hij is heel gebrekkig, maar geestelijk is 'ie er nog helemaal bij hoor! En zolang dat het geval is mag 'ie van mij blijven. Ik heb niks met de paus trouwens, als deze dood is hoeft er geen nieuwe te komen van mij.
|
Citaat:
Nou..wat je "geestelijk helemaal bij" noemt.. wat mij betreft is die man dat nooit geweest (condooms afkeuren, wetend dat half afrika zo afhankelijk van je is en dus doet wat je zegt..) . |
Citaat:
En hij heeft iig nooit gezegd dat God niet van homo's houd :) |
hij gaat radicaal voor de bijbel
all1 heeft ie geloof ik niet alles even goed begrepen maar het is de traditie dat ie niet aftreed maar gewoon doodgaat :) de RK zit vol traditie en is in sommige opzichten erg behoudend een nieuwe paus zal heus niet ineens condooms toestaan hoor :) |
Ik denk dat de paus moet blijven, het is eigenlijk een soort symbol van het geloof...zoals de koningin een symbol is van ons land...nou ja dat is wat ik denk dan.
En waarom zou hij nou moeten oprotten? Als hij iets anders denkt wat jij denkt betekent niet dat hij stom is en dat jij gelijk bent. Ik vind dat homo's geaccepteerd moeten worden, maar ik heb niks tegen mensen die dat niet vinden. |
ps. ik geloof wel in god maar niet in de bijbel, komt vooral door die mensen die te letterlijk uit de bijbel lezen
|
Citaat:
tot zover de godsdienstles |
Ik vind dat de paus de eer aan zichzelf moet houden, want met zo'n slechte levensconditie is het (vind ik) onverantwoord om zo'n verantwoorde taak op je te nemen. Uiteindelijk is iedereen er beter op geworden: de paus kan uitrusten tot zijn dood en wij hebben weer een gezonde goed functionerende paus ;) .
|
Citaat:
Verder ben ik het met je eens dat ie zelf moet aftreden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ennuh Japie, ik denk dat meer mensen zicht dat afvragen, wanneer hij oprot... uit z'n kraakpand. |
....maar wat betreft de paus moet ik 'm toch wel gelijk geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat er mij in de reactie op drama niet om dat of de paus wel of niet weg moet. Het gaat me om de manier waarop hij dat doet. Je kan iemand zoveel verafschuwen om wat hij/zij is of waar hij/zij voor staat, maar het feit blijft dat iedereen een mens is en als een gelijke behandeld mag, dan wel moet worden. Ook de paus is een mens met gelijke rechten en plichten. Je kan het niet eens zijn met zijn gedachtengoed, dat is alleen een heel ander verhaal. Offtopic: Ik zag laatst in het programma van Ralph Inbar (zelfportret o.i.d.) waarin Hans Dijkstal vertelde dat hij goede vrienden is met Paul Rosenmoller. Dijkstal is het niet eens met zijn gedachtengoed, maar als persoon mag hij Rosenmoller. De wonderen zijn de wereld nog nuet uit...:D |
Tja, in mijn ogen is een paus onnodig (om maar niet te zeggen dat hij voor meer kwaads dan goeds zorgt), wie dat dan ook is. Zelfde geldt voor iedere godsdienst, over welke je het dan ook hebt.
Ieder z'n eigen denkbeelden, dit zijn de mijne. En ik denk ook dat drama met het oprotten uit z'n functie zal bedoelen, alhoewel...we hebben het hier wel over drama he. Van hem mag iedereen weg of dood, als hij maar kan kraken. |
de paus is oke, ole ole:D
|
een paus ben je voor het leven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D We zien wel wat er gebeurt... misschien krijgt-ie een spuitje van z'n mede-kardinalen? Geloof dat met die vorige paus, die maar heel kort van z'n pausdom genieten kon, volgens verhalen (lees: geruchten :) ) ook gebeurd was. :) |
Niets.
Ik vind het ook wel zielig voor die man, maar ik vind het katholiek geloof nog veel zieliger..Geen mens kan God of Jezus op aarde vervangen dus waarom hebben ze hem? Ik zie het nu er niet van in. |
Citaat:
|
Citaat:
Echt harteloos gewoon!! :mad: :eek: :mad: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |