![]() |
de betekenis van de draden in een stekker
Wet iemand waar ik de betekenis van de draden in een stekker kan vinden?
|
Bruin +
Blauw - Groen/geel aard Of bedoel je dat niet? ------------------ Ik heb geen SWIFFER... | |Onzin moet blijven! | | ICQ: 93676187 | | Joosie next gen! |
Citaat:
------------------ For the world you're someone, for someone you're the world. |
Ik heb gewoon wat draaadjes zoals keyboardstekker, videokabeltjes, en nog wat andere. Voor een project op school moet ik de betekenis van de draden weten. En voor school heb ik niet zo'n behoefte om veel geld uit te geven. Zijn er niet ergens discussiegroepen ofzo waar ik wat kan vinden??
|
Weet iemand hier nog een antwoord op?
|
blijkbaar niet
|
Meestal een 2 voeding draaden, en een aarde(nul) draad.
Van Plus en min kan je niet echt spreken bij een huis-tuin en keuken stekker, wisselstroom hé. |
kijk eens in 't boekje van je moederbaard, bij mij stond 't daar ook in
------------------ Je mag ALLES van me weten, in ruil voor je pincode! | Geld moet rollen, niet gerold worden! | goet, goeier, Ick |
Nou, ga naar een search engine, zoals altavista en zoek daar op bijvoorbeeld COM of LPT1 of PS2.... je kunt ook proberen op het keyword "connector" te zoeken...
Groetjes |
Citaat:
Trouwens, een normale kabel heeft een fase(bruin), nul (blauw) en aarde (geel/groen). Dus geen 2 fasedraaden! Zou voor 99% van de huishoudelijke apparaten een beetje onzin zijn http://forum.scholieren.com/biggrin.gif Zwarte draden zijn geschakelde fasedraden. ------------------ One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie |
Citaat:
mmmmmmmmmmmmm http://forum.scholieren.com/confused.gif |
Citaat:
Je kunt trouwens ook een optater van een nuldraad krijgen. Apparaten met een hoog vermogen kunnen lekstromen opleveren. Zelf een keer gehad. Was nogal onplezierig :-) ------------------ One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |